Wat doen jullie bij een hongergevoel? Reageer je er meteen op? Ik eet niks meer of minder dan ik altijd al deed maar nu heb ik soms een korte tijd erna al weer een hongergevoel. Heeft je lichaam zo vroeg in de zwangerschap al meer energie nodig dat ik iets bij moet eten (wel gezond uiteraard)? Of doe ik mijn lichaam niet tekort door dat niet te doen?
Zo vroeg in de zwangerschap heeft je lijf echt niet veel extra calorien nodig. Zo tegen het eind rond de 500 extra. Ik heb in het begin wel toegegeven aan dat hongergevoel, met als resultaat al snel gewichtstoename. Dus dat doe ik inmiddels niet meer, of ik eet een appel of ander fruit. Als ik daar geen zin in heb, heb ik ook geen honger, maar alleen lekkere trek, haha.
Heel herkenbaar, het wordt vanzelf minder. Je lichaam heeft iets extra's nodig en probeerd ook een voorraadje aan te maken. Probeer gezonde keuzes te blijven maken, dan kun je er gerust aan toegeven.
Ik geef er wel aan toe, maar met brood of fruit niet met zoet of hartig. Als ik daar niet aan toe geef word ik nog misselijker en heb ik het gevoel dat ik neer ga.
Ik heb wel meer honger dan normaal, dat had ik bij mijn eerste zwangerschap juist totaal niet. Moest mijzelf toen echt dwingen om te etenen was maar 8 kg aangekomen. Haha moet nu dus echt uitkijken dat de kg's er niet te snel aan vliegen
De eerste weken had ik hier ook last van en heb er ook gewoon aan toe gegeven maar zoals inderdaad al gezegd... met gezondere keuzes Fruit of magere yoghurt etc. Nu is dat honger gevoel hier al eigenlijk weer terug naar normaal
Ik zou er gewoon aan toegeven door direct iets kleins te eten. Als je meerdere keren op een dag iets kleins eet (en enigsinds gezond) dan eet je uiteindelijk aan het einde van de dag niet heel veel meer. Dit hoeft nu ook niet, maar komt pas later in de zwangerschap.
Ik heb ook snel last van een hongergevoel. Ik ben soms al wat misselijk van de honger als ik wakker word. Ik geef er wel aan toe. Anders word ik ook duizelig en heel flauw. Maar ik zit wel redelijk snel vol, dus geen grote hoeveelheden tegelijk. Ik eet in zijn totaliteit niet meer dan voor mijn zwangerschap (soms wel meer snoepjes/koekjes dan voorheen).
als ik er niet aan toegeef spuug ik alles bij elkaar, kan niet zeggen dat ik er ineens kilo's van ben aangekomen. Je lichaam heeft nou eenmaal meer nodig dan voorheen. zolang je je suiker inname in de gaten houd valt het allemaal best mee. gewoon niet teveel snoepen en/of vruchtensappen e.d. maar gezonde voeding. kan echt geen kwaad wanneer je dan iets meer eet.
Ik heb er ook last van. En ik geef er gewoon aan toe anders krijg ik een misselijk gevoel. Meestal eet ik gewoon een mandarijntje ofzo, in elk geval iets gezonds.
Heel herkenbaar.... Ik moet gewoon wat eten anders word ik beroerd. Neem dan maar een cracker met kaas erop. Dan gaat het weer twee uurtjes goed. Liefs
Ik heb het vooral 's ochtends inderdaad. Kort na het opstaan moet ik echt iets eten omdat ik anders letterlijk sta te trillen op mijn benen. Ik heb niet zozeer een hongergevoel maar voel me gewoon echt slap. In het begin had ik juist veel minder honger dan voor ik zwanger was. Inmiddels lijkt het inderdaad wat meer te worden. Eet vooral extra fruit en ook groente, zoals kleine tomaatjes. En crackers.
ik heb er juist helemaal geen last van, eet echt kokhalzend mijn boterhammen op. wel maak ik nu elke dag een smoothie met 3 stukken fruit, zodat ik wel ook vitamines binnen krijg. Avondeten begin ik schrokkend aan, en moet daarna een half bord weg zetten.