ovulatietest positief of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door D4YC, 11 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    [​IMG] Hallo allemaal,

In januari ben ik gestopt met de pil want we hopen dat het ons gegund is om een tweede kindje te mogen krijgen. ik heb toen drie maanden lang een cyclus gehad van 43 dagen en daarna werd het erg onregelmatig. Tussen de 19-56 dagen. Ik ben vorige maand begonnen met ovulatietesten omdat ik dus geen idee heb wanneer mijn eisprong plaatsvindt. Ik heb helaas ook geen andere symptomen waaraan ik dit kan merken.

Sinds ik de testen doe (altijd rond een uur of 12 in de middag) heb ik altijd wel een streepje maar hij is nog nooit zoals ik bij anderen lees een knal streep geweest. Dus ben ik overgestapt naar de ClearBlue testen omdat ik gek werd van die streepjes en het vergelijken van die kleuren. Ik heb 9 dagen getest met ClearBlue en had elke keer een knipperende smiley. Nu zijn ze op en heb ik een andere test gedaan van de action. En deze twijfel ik dus heel erg aan of dit nu positief is of niet.

Ik heb 3 dagen geleden 1 veegje bloed gehad toen ik naar het toilet ging en al 4 dagen last van mini krampjes vooral in de ochtend en avond (daartussen wellicht afgeleid).

Zwanger ben ik denk ik niet ik heb op 24 juli nog een menstruatie achter de rug.

Naja heel verhaal haha want je wil er altijd wat context bij geven maar de vraag is dus is mijn ovulatietest positief of negatief denken jullie? Dan heb ik een beetje een idee.

Bedankt alvast!

Bijgevoegde bestanden:

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Heb je een foto?

3. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Bij mij staat de foto onder het bericht heb hem hier nog een keer toegevoegd is dat gelukt?

Bijgevoegde bestanden:

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ja nu zie ik hem (ook bij je openingspost maar daar stond ie eerst niet haha)

Deze lijkt niet positief nee.. hij moet echt even donker zijn of donkerder

5. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Bedankt! Moet het nog veel donkerder dan dit? of ben ik er bijna hahah. Vindt het zo lastig met die dingen. Ook omdat ik vorige cyclus voor mijn gevoel een hele donkere streep had en toen werd ik ongesteld.

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Hij moet even donker worden als de controlestreep. Soms wordt ie ook donkerder en dan is er geen twijfel over mogelijk.

Werd je heel snel na de donkere streep ongesteld? Dat zou kunnen want LH stijgt rondom je menstruatie.

Oh en nog een tip, als je de eventuele volgende keer met clearblue wil testen, doe dit dan met de roze testen en niet met de paarse, die paarse zijn minder fijn omdat ze knipperende smileys hebben, dat is nog steeds onzeker. De roze heeft een leeg rondje of een smiley, dus dat is veel duidelijker.

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Voorbeeldje van mn eigen testen. Van links naar rechts.
    20210331_101255.jpg

Ik zou trouwens ook 2x per dag testen, want sommige vrouwen testen in de avond (rond 19.00u) donkerdere streepjes dan overdag.

8. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Bedankt voor het voorbeeld dat helpt heel veel! Ik werd inderdaad vrij snel daarna ongesteld was alleen totaal onverwacht en een hele korte cyclus.

2 keer per dag testen is ook een goeie tip. Morgen even wat testen inslaan:)

bedankt!

Narcisje vindt dit leuk.
  9. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Deze ziet er al positiever uit dan toch?

Bijgevoegde bestanden:

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Yup :)
    Vanavond nog een keer testen.

11. D4YC

D4YC Actief lid