Radeloos

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nephthys, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Graag jullie advies:

Ons meisje, 3 weken oud, 3800 gram bij de geboorte; deed het in de kraamweek fantastisch. Drinken, plassen, poepen, aankomen en normaal huilen.

Nu, terwijl ik niets heb veranderd aan mijn eetpatroon of wat dan ook, heeft ze veel last van kramp en ook van andere huilbuien. Na elke voeding, en ik voed op aanvraag; ze krijgt alleen borstvoeding, huilt ze hevig en is ze ontroostbaar. Ze valt voor 5 minuten in slaap en dan begint ze weer.

Speen, wandelen, laten sabbelen op tepel, tegen me aanhouden, zingen, praten, druppels tegen krampjes. Niets helpt. Ze krijst het echt uit soms maar dat kan van de kramp zijn natuurlijk.

Hoe kan het zo veranderen terwijl ik niets anders doe/laat/eet/drink?
    Maandag het eerste gesprek met de consultatiearts; osteopaat opperen bij de arts?

Kan een kleintje pas na de kraamweek last krijgen van de nek als er iets mis mee is?

2. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, Dit kan inderdaad gewoon opeens veranderen. Pasgeboren baby's kunnen de eerste week(en) heel rustig zijn om daarna opeens last te krijgen van heftige krampjes. Helaas is dit gewoon afwachten, het gaat nog erger worden rond week 6-8 en daarna moet het als het goed is weer beter gaan. Ik heb goede verhalen gehoord over ABC Dophilus, je zou dit eventueel kunnen proberen maar het effect zal pas na 1-2 weken zichtbaar zijn.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank je.

Is dat ook een middel tegen krampjes of iets anders?

4. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaapt ze wel genoeg? Onze dochter had ook rond die periode flinke huilbuien. Begon met krampjes waardoor ze ging huilen en niet wilde slapen en vervolgens was ze zowat de hele dag wakker (op wat hazenslaapjes na) Dan werden de huilbuien alleen maar erger, gewoon oververmoeid. Nu laat ik haar max 2 uur wakker, slaapzak (puckababy) aan, beetje in slaap wiegen en naar bed. Wat een verschil, ik heb gewoon weer wat tijd voor het huishouden etc. Eigenlijk mag ze nog wel wat meer slapen op de dag maar het overmatige huilen is zo goed als over :)

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    " s nachts slaapt ze goed en overdag ook tot de laatste tijd dus. Nachten van 3 uur, eten, 4 uur, eten en dan weer 4 uur dus dat is netjes.

Als ik haar in slaap wieg en in bed leg, wordt ze na 5 minuten weer wakker en gaat dan weer huilen.

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Precies hetzelfde hier! Kraamweek...perfect. Toen de kraamhulp vertrok begon het:(
    Op aanraden van een vriendin naar de osteopaat gegaan en dat bleek de uitkomst. Hij had wat vast zitten in zijn nekje. Ik heb een ander kind terug gekregen. Lacht alleen nog maar! :)

7. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    ABC Dophilus is probiotica en werkt bevorderend voor de darmflora wat blijkbaar de krampjes doet afnemen...

8. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Herkenbaar. Ik weet nog goed dat mijn moeder zei: de eerste week, 2 weken, moet zo'n kindje nog 'landen' op de wereld, het is dan nog vooral slapen. Daarna wordt het zich bewuster van de wereld om hem/haar heen en dat is een hele overgang vanuit de veilige, warme baarmoeder! Tel daarbij op dat de eerste 3 maanden die krampjes echt heftig kunnen zijn en je hebt het recept voor flink wat huilbuien.

Wat hier hielp: veel bij je houden, lekker in een draagdoek, of gewoon bij je op schoot of op de arm. Niet teveel hangen aan dat ze in bed moet slapen, ze heeft je nu gewoon nog enorm nodig! Voor de krampjes kun je Sab Simplex gebruiken, kun je via internet bestellen en hielp bij ons vele malen beter dan Infacol. Lekker een warm badje geven, over het buikje wrijven willen ook nog weleens helpen. En voor de rest was het hier gewoon: uitzitten...Het wordt vanzelf beter!

9. PremiumTma

PremiumTma Niet meer actief

Wij zweren bij infacol :)
    Dat is verkrijgbaar bij de drogist en is homeopathisch. Hoop dat het bij jullie net zo goed helpt als bij onze kleine meid.

Groetjes

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat gebeurd er als je haar in slaap wiegt en bij je houdt? Draagdoek al geprobeerd?
    Als dit niets helpt, zou ik uitsluiten of er wat medisch speelt.
    Osteopaat heb ik hier ook goede ervaringen mee.
    Hier beide keren een baby gehad die veel huilde. De eerste 2 weken overigens ook niet. Begon ook rond de 3e week. Beide keren speelden er ook dingen die het veroorzaakten. Oudste allergieën, jongste nekwerveltjes en erg prikkelgevoelig, zij kon niet in slaap komen. Dragen met hoedje over haar ogen was het enige wat werkte.

11. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft een maand bij ons geslapen. Ook doordat ze wakker werd zodra we ze in bed legde. Ik denk dat ze in het begin echt nog de geborgenheid nodig hebben. Ik heb ook ergens gelezen dat als ze in slaap vallen in je armen en vervolgens wakker worden ergens anders, dat ze daar een beetje van in de war raken. Slaperig maar wakker weg leggen leert ze zelf in te slapen. Bij onze dochter klopt deze theorie wel, als moet ik soms nog een keer terug naar haar kamer 😉

12. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Bij m'n oudste zoontje abc dophilus gebruikt en nu bij de jongste spruit ook vanaf dat hij 3wk oud is.
    Topspul! Ik wil niet zeggen dat hij volledig krampvrij is, maar niet meer dat hij het uitschreeuwt of huilt.
    En hij poept er ook goed door ;).

13. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Idd infacol is echt super voor de krampjes!!

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden.

Infacol werkt vooralsnog ene beetje, zal de andere middelen later proberen.

Ze slaapt uiteindelijk wel in bij mij/mijn man maar er zijn dagen... Osteopaat gaat een bezoekje krijgen maar eerst de consultatiearts.

Bedankt voor alle reacties!

15. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Als dat nou niet werkt adviseer ik een draagdoek!
    Ik was er zelf helemaal niet van, maar na alles te hebben geprobeer (zoon had last van krampen en reflux) een draagdoek gebruikt van mijn nicht.. het ging geweldig.. alsof klaasvaak langs kwam.. binnen 5 minuten was de kleine vertrokken en hij sliep zo 3 uur aan 1 stuk!
    Hij is nu 5 maanden en overdag gebruiken we nog vaak de doek, hij slaapt nog steeds goed in de doek, en als hij eenmaal slaapt kunnen we hem nu ook wegleggen.
    Als mijn kindje ontroostbaar was door krampjes (soms wel 4 uur huilen en niet slapen) dan was het enige wat een beetje hielp dicht bij papa en mama zijn. De doek bood die geborgenheid..

Deel Deze Pagina