"knakjes" in buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vlinderbloem, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi, daar ben ik weer.. :oops:

(omdat ik een zeer medische zwangerschap heb met veel complicaties ben ik onder behandeling bij een professor-gynaecoloog in het UMC, en daar is niet zoveel ruimte voor dit soort " onbenullige" vragen, vandaar dat ik jullie ermee lastig val... hoop dat dat ok is!)

Maargoed, mijn vraag. Ik hoor sinds een week of twee/drie echt duidelijke "knakjes" of "tikjes" uit mijn buik komen, vooral als ze een beetje heftig beweegt. Zou dit van de baby komen (een knakkend ledemaatje o.i.d) of zou het eerder uit mijn eigen buik komen: bv. een knappend belletje in het vruchtwater ofzoiets?
    Ik moet zeggen dat ik eerder het idee heb dat het de baby is, het is best een hard geluid namelijk. Is het iets wat vaker voorkomt? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Ik hoor het ongeveer 2 tot 3 keer per dag.

Alvast bedankt voor het antwoord!
    Groeten van Vlinderbloem

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi vlinderbloed,

Wat je hoort is inderdaad bot over bot gaan, de kleine gaat dan met de beentjes of armpjes overelkaar. Wat ook kan is dat het over jou ribben heen gaat maar dat voel je dan vaak ook.
    Je kan geen belletjes horen in het vruchtwater.

Imke

Deel Deze Pagina