Hoi, Wanneer ik een broek moet aan doen of iets van de grond pakken/optillen heb ik precies pijn in mijn heupen, ene keer rechts andere keer links het voelt als zeurende steken. Is dit bekkeninstabiliteit? groetjes, ANGEL24
JA! Dat is het... Heb t zelf ook, kan alleen maar mn broek en sokken aandoen als ik zit, heb het zelf vrij ernstig het is dus geen pretje. Bij mij is het een combinatie van verschillende factoren bij mekaar die t zo heftig maakt... 1. Hypermobiel, oftewel lange banden of als je dus lenig bent van jezelf heb je een verhoogde kans 2. Zwangerschap, door de hormonen worden juist die banden weeker/langer/soepeler, waardor het bekken niet meer goed ondersteund wordt en dus (gammel) instabiel wordt. 3. Heb door een flinke val op mijn stuit ook nog extra kans op bekkeninstabiliteit, door de klap heeft het dus nog weer extra te lijden gehad, maar door de felle pijn rond/in de stuit heb ik de pijn van het bekken niet gevoeld, na een week of 6!!! Toen werd de pijn van het stuitje minder waardoor ik dus toen pas doorhad dat er ook nog een bekkeninstabiliteit bij onder zat... Kan je wel tip geven.... Ga naar de fysio geef aan dat je last hebt van je bekken, daar hebben ze oefeningen, tips voor je. Wacht niet te lang, zou jammer zijn. En nog een tip van mijn fysio.... Gedraag je vooral heel mannelijk...haha klinkt grappig maar werkt wel, ga wijdbeens op een stoel zitten met je voeten naar buiten wijzend, daardoor druk je t bekken weer (stabiel) inmekaar en zo zit je t prettigst. Met staan ook je benen iets uitmekaar en voeten ook weer iets naar buiten. Heb laatst tijdens een feestje opgelet, en het klopt! Veel mannen staan en zitten zo! Dus zo kan je ook wat van je eigen vent leren... Hoop dat je wat aan die tips hebt, en ga vooral naar de fysio die helpt je verder!!! Grz Wendy