Is mijn luteale fase te kort??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iloiza, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Gisteravond begonnen de eerste tekenen van mijn menstruatie zich aan te dienen. Om half 6 veegde ik roze/helderrood af. Om half 9 zat er een rode vlek in mijn inlegkruisje (sorry, disgusting) en 's avonds voor ik naar bed ging had ik meer bloedverlies.
    Maar ik zat gisteren pas op 9 DPO!! :$
    Is dat te kort??! :(

2. Delta

Delta Niet meer actief

weet je heel zeker dat je je ei 9 dagen geleden had gehad? misschien toch niet een vroegere ei gehad?

anders is het wel een beetje erg kort.. maar er zijn wel vrouwen die een lf 10 hebben die zwanger raken....

3. Maze

Maze Lid

30 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in z'n geheel een cyclus van 16 dagen, waarvan 5 dagen ongesteld, kan dus nooit 10 dagen tussen zitten. Volgens huisarts hoeft dit niets te betekenen. Mocht het toch een probleem vormen, kunnen ze de boel uitstellen. Komt dus vast wel goed.

4. Nyna

Nyna Niet meer actief

Met een LF van 9 of 10 dagen kun je zeker zwanger raken!!

Een tip voor jou: tarwekiemolie (van kruidvat) kan je LF verlengen en zorgt voor een optimaal slijmvlies,
    dat kan helpen bij een goede innestelling ;)
    Ook tijdens de zwangerschap mag je die gebruiken ;)

5. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    yup, tarwekiemolie...kan het niet vaak genoeg zeggen :p

6. Delta

Delta Niet meer actief

hahahaa :D

7. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Ik had een lf van 10 dagen, meteen zwanger dus het kan.

8. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Ik heb LF van 6 tot 10 dagen max.
    Weet dus erg snel war ik aan toe ben.
    En op dag 11 na ei weet ik dus al dat ik zwanger ben.Zo al 2 keer in de 3de ronde.

Dus het kan gewoon hoor. :D

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Thnx meiden!! Ik hoef me dus geen zorgen te maken. :)

@ Evaa: Ik weet wel zeker dat mijn eisprong nu 10 dagen geleden was. Ik houd mijn temp bij, dus het kan eigenlijk niet anders dan dat toen mijn eisprong is geweest. FF geeft het ook aan.

@ Eeva & Angel: Thnx voor de tip. Goh, tarwekiemolie... nooit van gehoord. ;)
    Ik zal er eens naar gaan kijken. Kun je daar trouwens op elk moment mee beginnen? Of moet het op een bepaald moment in je cyclus?

@ Sannya & MamavanLucas: Fijn te horen dat het bij jullie zonder problemen raak is geweest met een korte LF!! :D

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tarwekiemolie kun je elk moment mee beginnen :)
    Een korte luteale fase hoeft niet problematisch te zijn, maar kan wel. De gemiddelde luteale fase ligt tussen de 10 en de 18, pas beneden de 10 kan het problematisch gaan worden, (maar hoeft dus niet zo te zijn).

@Maze: sommige vrouwen hebben al tijdens de menstruatie weer een eisprong hoor.... :)

11. Maze

Maze Lid

30 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @RozeMarijke: Oh, dan mogen we in die dagen wel wat meer ons best doen, :)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, kan ook dat je gewoon een korte LF hebt hoor, maar je zou voor de zekerheid eens wat ovutestjes kunnen doen, of tempen.... dan weet je het maar zeker.
    Ken wel een aantal verhalen van mensen die maar niet zwnger werden, maar dan bleek zij al tijdens de menstruatie een eisprong te hebben.
    Hoeft niet zo te zijn, als je een korte cyclus hebt, maar kan dus wel.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Maar is het niet gewoon nu even zo dat je cyclus nog in orde moet komen?

14. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Cindy, dat kan natuurlijk ook zo zijn - en eerlijk gezegd hoop ik daar ook wel op. Maar ik was even bang dat 8 dagen te kort is, voor als het wél een vast patroon aan blijft houden.
    Misschien wacht ik deze cyclus ook wel gewoon af, en als het dan weer zo kort is en ik ben niet zwanger dat ik dan volgende cyclus begin met tarwekiemolie. Ik zie wel even, we beginnen immers net echt. ;)

15. Alita

Alita Niet meer actief

ja daarom je lichaam moet nu even resetten denk ik..

Pff ik dacht weer eens gister ik wordt ongi....maar niks....wat dat betreft is het niks hoor...maar goed geduld hebben hahaha

Deel Deze Pagina