Afschaffen basisbeurs optie bij heroverwegingen | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Nou lekker hoor... Als ik voor mn opleiding volgend jaar geen BBL plek kan vinden zit het er dus in dat ik gewoon mn studiefinanciering moet gaan lenen???
Ja ik las het. Ik weet nog niet wat ik ervan vind. Alles lenen is echt best wel veel. Dan loopt je schuld wel heel hoog op.
Ja precies...en wij hebben het al niet breed. Ik zou gaan leren zodat we daarna meer ademruimte hebben,maar als ik dan eerst die lening nog moet gaan terugbetalen zijn we nog net zo ver als nu...
We worden steeds meer Amerikaans... De rijken kunnen straks studeren en de armen niet, omdat niet iedereen een lening kan krijgen.
Ik vind het echt bizar en vooral belachelijk. Er moet juist in onderwijs geinvesteerd worden, daar heeft de maatschappij op langer termijn alleen maar profijt van.
Ik snap het ook niet meer Ze hameren er op dat jongeren vooral moeten blijven studeren, dat zou werkloosheid tegen moeten gaan, maar dan wel studiebeurs afschaffen. Redelijk krom.
Ik snap het ook niet. Heb HBO en WO gedaan, zonder beurs had het nooit gekund. Bos zegt : dat lenen is men snel gewend aan geraakt in andere landen. Moet je kijken op tv: lenen??? Noooooooit doen, let toch op mensen, je komt er nooit meer vanaf met die rente. Ik vind het absurd. Zoals hierboven al werd gezegd: studeren wordt opnieuw, net als in de prehistorie, weer alleen weggelegd voor rijken. Had dit van Bos ook nooit verwacht. Jullie dan? Investeren in onderwijs. Ammehoela dus. Wie wil er nou beginnen met een grote lening? Hij zelf niet, dat weet ik wel zeker.
Sja, ik kijk er niet van op dat de PVDA zoveel zakt in de peilingen....nu stond ie nog op 14 zetels.....van mij mogen ze helemaal de kamer uit, zeker na DIT! :x Zijn ze helemaal gek geworden! Dan kunnen mijn kinderen straks misschien niet studeren ook al zouden ze willen! Want idd zoals iemand anders al zei: het is straks enkel voor de rijken! *kots* Kan dr echt woest om worden!
Nou lekker dan!!:x Ik ben wegens priveredenen nu pas (op mijn 25e) begonnen met studeren (met studiefinanciering) en moet nog zo'n 4 jaar naar school (hbo). Werd mij aanbevolen door de reintegratie...als het dalijk niet meer vergoedt wordt, betekent dat dus dat ik moet gaan stoppen met de opleiding, want ik kan dat niet betalen...!!!!!
Vind het echt belachelijk!!!! Bah!! Er word aaaaltijd maar bezuinigd op eigen volk, terwijl bij giften aan andere landen, reintegratie gedoe, nee daar mag absoluut niet op bezuinigd worden..!!! Je zou er toch een zere maag van krijgen.. Dadelijk kunnen we doorwerken tot ons 70e levensjaar, om daarna met de grootste moeite proberen rond te komen van het inie minie pensioen waar door de jaren heen ook zat vanaf is gehaald.. Ik had het wel van Wouter bos verwacht!!!! Hij had de mooiste ideeén, maar hij kon niemand vertellen hoe hij die mooie ideeén allemaal waar ging maken.. En zie hier het resultaat! Flinke tegenvaller.. ik hoop dat het niet doorgaat..
Ooh, het word ook steeds gekker he?! Ik hoop niet dat ze het gaan afschaffen, en dan krijgen ze ook weer het probleem denk ik dat jongeren niet gaan doorleren, omdat ze niet van plan zijn zo'n bedrag te gaan lenen! Tenminste, die kans zit er dik in. Ik zit er ook niet op te gaan wachten om te gaan lenen!
Het was toch de bedoeling dat je na je studie, Fris de "grotemensenwereld" in zou kunnen stappen. Een vriend van me deed ooit een studie die gewoon 10.000euro op jaarbasis koste...Ja dat kon de stufi natuurlijk nooit dekken dus hij moest bijlenen. Moet je je voorstellen dat je zo'n studie compleet zelf moet betalen. Stap je de wijde wereld in met een schuld van 30.000 euro!
Phoe, ik hoop dat ze daar vanaf zien. Ik heb Bos altijd al een kwal gevonden en ik ben blij dat de rest dat ook ziet. Ik ga maar alvast sparen voor als mijn kind(eren) straks naar de HBO wilt/(willen).
Nou, ik ben zelf ook absoluut niet pro-lenen. Mijn vriend had een aanvullende beurs en is nu flink aan het terugbetalen. Dat is echt wel een aanzienlijk deel van onze vaste lasten iedere maand. Gelukkig had ik zo'n beurs niet nodig dus dat scheelt weer. Ik zou het wel jammer vinden als het wordt doorgezet. Het wordt jongeren in veel opzichten niet gemakkelijk gemaakt. Ik blijf het typisch vinden dat naarmate je ouder wordt, je het financieel ineens een stuk gemakkelijker krijgt. Ik heb een gezin en we betalen ons scheel aan veel dingen....ik zou echt wel wat meer centjes kunnen gebruiken. Maarja ik heb mijn HBO diploma binnengehaald op mijn 21e en daar ben ik steeds dankbaarder voor.