Ontlasting na de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Channie, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi damens,

Even een niet zo smakelijk vraagje :oops:
    Ik ben 2 maanden geleden bevallen en sindsdien is me ontlasting
    niet meer wat het geweest is...en ik eet echt gezond!
    Het is dus bijna alleen maar dunne ontlasting..heb maar 1 keer vast gehad maar meteen daarna weer dun..dit kan toch niet goed zijn?
    Ook heb ik eigelijk best veel last van me buik en ben veel misselijk.
    Soms kan ik ineens 4 dagen niet naar de wc en dan ineens wel weer maar echt een heleboel..Mijn vraag is eigelijk is dit wel normaal?
    Bedankt voor het lezen van dit niet zo smakelijk verhaaltje...

Groetjes Channie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Channie,

Vervelend voor je zeg!
    Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag. Je darmen kunnen na de bevalling even van slag zijn maar 2 maanden.......
    Ik wil je aanraden hiermee naar de huisarts te gaan!

Groetjes Imke

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi Immi,

Bedankt voor je antwoord..
    Maar nu nog een vraagje kan ik hierdoor zwanger zijn geraakt? Ik slik de yasmin pil...en 1ste maand netjes dubbel op gedaan dus condoom en pil. 2de maand echter niet meer..maar had woensdag de laatste pil en er is nu nog niks te bekennen..:(

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Channie,

wanneer je de pil hebt geslikt zoals het hoort is de kans op een zwangerschap erg klein. Wanneer je darmen van slag zijn zoals bij jou, kan dit ook wel eens zijn weerslag hebben op je menstruatie. Sowieso kan je cyclus toch nog wat onregelmatig qua bloedverlies zijn zo kort na de bevalling ondanks de pil. Wanneer je twijfelt of je zwanger bent kun je voor de zekerheid even een test doen, maar ik acht de kans wel erg klein. Wat je darmne betreft, probeer eens wat meer crackers te eten en beschuit. Wit brood helpt ook wel tegen dunne ontlasting. Je kunt ook last hebben van een spastische darm. Hier kun je weinig tegen doen behalve zorgen voor regelmaat in je leven (lekker lastig met een kleine erbij ;) !) Maar zoals Imke al zei, is het wel iets om even mee langs de huisarts te gaan.

Groetjes Brigitte

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi bedankt voor je antwoord,

Ongesteld ben ik gelukkig al geworden.
    En over meer crackers eten enzo..dat doe ik dus al want ben ook aan het afvallen. Maar moet morgen ook op nacontrole bij me eigen verloskundige..zou het haar ook nog even voorleggen en ga er denk ik ook maar even mee naar de huisarts. Dankjewel!

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Channie,

niet te drastisch lijnen he, want door een veranderd eetpatroon kan je lichaam ook van slag zijn! Blijf gezond en gevarieerd eten in ieder geval
    Sterkte ermee.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina