Hoe kan dit?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door evelien297, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Dag dames,

Zouden jullie eens naar mijn kaartje willen kijken? Vanochtend 4x gemeten achter elkaar in bed toen ik net wakker was, in resp volgorde: 36.12 / 36.31 / 36.38 / 36.27

Nu als ik gemiddeld dus 36.3 invul geeft FF een stippellijn. Als ik de eerste temp invul niet.

Wat moet ik doen? Ik kan nooit mijn ei al hebben gehad, heb nog geen vruchtbaar slijm gezien in ieder geval!

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haha, waarom temp je 4x :p Daar maak je jezelf alleen maar in de war mee ;) Ik zou de eerste temperatuur invullen. Hoe meer je beweegt, hoe meer je temp omhoog gaat als je net wakker bent.

En voor de rest rustig afwachten. Je temp wordt wel een stuk hoger na eisprong neem ik aan ! (meestal tussen 36.7 en 37)

3. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Haha je hebt wel gelijk Scarabee, had alleen het idee alsof de eerste keer tempen niet helemaal goed ging, ik ging te snel en deed iets verkeerd (vraag me niet wat haha). Vandaar dat ik daarna weer ging tempen en toen die ineens 0.2 hoger was (was niet uit bed gestapt en bewoog ook echt minimaal!) ging ik twijfelen en daardoor weer 2 keer tempen.. En de laatste 3 temps zitten wel rond de 36.3 dus vandaar dat ik dat invulde.

Mijn temp na mijn ei is nooit tussen de 36.7 en 37.0 zoals jij zegt. In mijn vorige cyclus bijvoorbeeld steeg mijn temp na mijn ei van 36.05 naar 36.4 en bleef 3 dagen tussen de 36.3 en 36.4 hangen, daarna steeds tussen de 36.4 en 36.8 gezeten tot mijn ongi maar niet hoger dan dat.. Vandaar dus mijn vraag maar ik snap je reactie wel hoor! Wij vrouwen kunnen onszelf erg snel verwarren haha. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie! :)

Maar ik vind het gewoon gek.. Vorige cyclus mijn ei op dag 24 en dan zou die nu ineens op dag 9 al zijn? En zoals ik zei: heb nog geen vruchtbaar slijm gezien..

Iemand anders die dit herkent?

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Het kan zijn dat gewoon jouw basale lichaamstemperatuur wat lager ligt. Dat is niet erg, ieder mens is anders.

Hoe het er nu uit ziet zou ik toch zeggen dat je ei al is geweest gezien je stijging. En vrouwenlichaam doet rare dingen, het kan per maand verschillen.

Ben je al enige tijd van de pil af? Wat is normaal je cyclus?

En inderdaad, gewoon 1 keer tempen meid haha. Dan kun je nog beter die temp even op "discarded" zetten.

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ben sinds oktober gestopt met de pil, dus nog niet zo lang. In mijn eerste 'temp-cyclus' zat mijn coverline op 36.18, nu op 36.07 (misschien door het koudere weer?). Vorige cyclus ei op CD 24, en nu op CD 9? Zou dat echt kunnen?

En hoe kan het dan dat ik helemaal geen vruchtbaar slijm heb gezien? Het meest vruchtbare wat ik heb opgemerkt is sticky, maar niet echt dikkere slijmdraden dan dat..

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Vruchtbaar slijm kan ik persoonlijk ooit nooit vinden hoor haha, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. De een heeft het wat meer dan de ander.

En oktober is idd nog niet zo lang. Kan zijn dat je lichaam er aan het wennen is om het zelf te doen.......het is afwachten nu.....

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    In mijn vorige cyclus heb ik echt duidelijk vruchtbaar slijm waargenomen, in ieder geval die eggwhite! Gek dat dat dan nu niet zo is, heb steeds alleen creamy. Ach, inderdaad afwachten dan maar..

Dankjewel voor je reacties Esther! :)

Anderen ook wel eens ene cyclus wel duidelijk slijm en andere niet?

Wil wel gezellig verder kletsen hier, de titel is in ieder geval veelvuldig toepasbaar :)

8. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Je hebt ook kans dat je morgen weer een lager temp hebt, en dat de stippenlijk dan weer weg gaat, had ik ook vorige week.
    Dat je nu een tempstijging had door iets anders, t weer oid.

9. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ja hoor, de ene keer vind ik helemaal niks van slijm, de andere keer weer wel.

Je kunt ook bij het algemene temp kaartjes topic erbij komen als je dat wil. Allemaal gezellige dames met hetzelfde doel. Kunnen we elkaar goed verder helpen.

Ik ben daar ook te vinden, je bent van harte welkom!!

10. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Dankjewel Charmed en Esther! Ik wacht mijn temp van morgenochtend wel weer af, ben benieuwd welke kant die op gaat..

Is goed, gaan we daar gezellig verder kletsen. Wat een spannende tijd voor iedereen he, en fijn dat we allemaal voor een zelfde doel gaan: snel zwanger worden! :D

11. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dat bedoel ik, samen komen we er wel. Ik zie je wel verschijnen daar.

Deel Deze Pagina