Hallo, Ik heb sinds april een ww uitkering voor 3 maanden. Omdat ik 3,5 jaar achtereenvolgend heb gewerkt. Ik ben 20 en in december uitgerekend. Ik ben er achter gekomen dat ik zwanger was nadat de uitkering was goedgekeurd. Wat zijn voor mij de mogelijkheden in de tussentijd want ik ben in juni klaar met mijn studie en heb dan geen inkomen meer. Groetjes XSDA
Beste XSDA, Ik maak op uit je vraag dat je geen werk meer hebt en dat je opleiding bijna ten einde loopt. Je wilt nu graag weten wat je mogelijkheden zijn. Je hebt recht op WW-uitkering tot en met juni, je wilt graag weten of er daarna nog recht kan zijn op een zwangerschapsuitkering. Ligt je vermoedelijke bevaldatum binnen tien weken na einde WW-uitkering? Dan heb je nog recht op een zwangerschapsuitkering. Aangezien je uitgerekend bent in december ga ik er niet van uit dat je hiervoor in aanmerking komt. Ben je nog steeds werkloos na het einde van je WW-uitkering? Informeer dan bij Sociale Zaken van je gemeente of je in aanmerking komt voor een bijstandsuitkering. Actuele informatie over de mogelijkheden na einde WW, vind je hier. Ik hoop natuurlijk dat je werk vindt in de tussenliggende periode zodat je je minder zorgen hoeft te maken over je financiële situatie. Ik wens je succes bij het solliciteren! Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare