zijn hier meiden die ook HMS/EDS en of reuma hebben hoe is jullie zwangerschap/bevalling verlopen?. ik heb sinds januari de diagnose bindweefselreuma en hms/eds type 3,, daarvoor al 2 zwangerschappen er op zitten die niet helemaal van lijedakje zijn gelopen,, maar ja toen der tijd was het alleen bekkinstabiliteit wat ze aangave.. Nu omdat ik dus net uit de mangel molen ben,, vraag ik mij dus af ja hoe nu en verder kwa eventuele 3e zwangerschap,, ik slik geen medicatie meer.. omdat ik dus die kinderwens heb ben wel in revalidatie traject.. ergo en fysio en om de 6 wkn revalidatie arts, nu ben ik gewoon heel nieuwsgierig over hoe jullie deze zwangerschap(pen) hebben door gemaakt,
Een vriendin heeft ook soort reuma (weet niet welke). Maar zij had net minder last tijdens de zwangerschap. Wat de bekken instabiliteit betreft zal dat denk ik niet beter worden met een 3de zwangerschap. Ik zou dit vooral goed bespreken met je arts en je Laten opvolgen door een gyn. Mijn moeder heeft lupus (sle) en er wordt bij mij en mijn zus sowieso extra gelet op het hartje. Moesten wij het ook hebben is er een grotere kans op een hartafwijking. Mijn grootvader had het ook, behoorlijk wat kans dat het bij een van ons dus ook uitkomt.
dank je wel voor je berichtje, kwa bekken instabiliteit ja daar was ik al bang voor dat dat terug zou keren en ook de rug pijn gok ik,, kwa gyneacoloog ik moet zowieso onder begeleiding van het ziekenhuis mijn zwangerschap doorlopen,, omdat ze mij lichamelijk beter in de gaten willen houden en ook de baby, Dinsdag gesprek met revalidatie arts en woensag met eigen huisarts,, ben benieuwd