Hoi dames, A.s. maandag is het zover, dan word de pessarium na 14 weken verwijderd. Ik kreeg hem met een bmm van 2,8cm. Ik ben a.s. maandag precies 36 weken en loop al met veel krampen en harde buiken. Er bestaat natuurlijk altijd een kans dat het door het verwijderen de bevalling of verweking op kan wekken. Is er iemand met ervaring van het verwijderen? Hoe was dat? Werd de afscheiding meteen minder? Werd er iets opgewekt door het verwijderen?
Hier is net mijn cerclage verwijderd, ook met 36 weken. Ik ben ook gelijk gestopt met de Utrogestan, dus wat nou precies door de cerclage kwam en wat door de Utrogestan weet ik niet. Ik heb het de eerste dag wel rustig aan moeten doen en iets meer last van harde buiken, maar de afscheiding is nu echt stukken minder, het voelt weer normaal zeg maar. En ik ben nog steeds zwanger.
Ik kan echt niet wachten tot die verdome afscheiding weer normaal word... Word zo depri van de hoeveelheid afentoe pfff Ik weet niet hoe een cerclage precies word verwijderd? Ze hebben al tegen me gezegd dat het echt wel vervelend kan zijn een pessarium te verwijderen, dit ligt aan hoe stevig hij vast zit. Bij de een komt ie makkelijk los en bij de ander is het echt ff op je tandjes bijten. Des te meer en harder aan de bmm word gefrunnikd zit je natuurlijk met die kans op verweking...
Mijn cerclage is op de OK verwijderd, ik had een ruggenprik, dus eigenlijk heb ik geen idee hoeveel ze hebben moeten frunnikken. Meestal lukt het met een cerclage ook wel poliklinisch, maar die van mij zat extra hoog en bij mijn oudste zoon is het destijds poliklinisch mislukt na heel veel gedoe en pijn voor mij en daarom deze keer maar direct een OK laten inplannen. Van mijn zoon ben ik destijds ook niet meteen bevallen. Maar ik had deze keer ook weer een pakje voor de baby in de tas zitten, gewoon voor de zekerheid. Gelukkig nog niet bevallen, ik hoop dat ze nog een aantal weken blijft zitten.