lage placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zeventienmei, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeventienmei

19 feb 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Vrijdag heb ik de 20 weken echo gehad. Zo leuk we krijgen nog een meid!!
    Maar alles was gelukkig goed. Alleen 1 ding.... En ik heb er ook behoorlijk last van moet ik eerlijk zeggen.....
    Me placenta ligt te laag. En de baby dus ook. Nu moet ik tussen 30 en 32 weken weer echo laten makenen hopen dat het goed is gekomen. Maar wat als hij laag blijft? Wie heeft dat nog meer gehad? En wat deden/ doen jullie om die rare druk en gevoel daar beneden op te vangen?

Liefs xxx

2. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een lage placenta (23 weken). Ze vertelde mij toen als het niet hoger gaat liggen rond 34 weken (of te laag blijft) het een keizersnee zou worden.
    Mijn beide zussen hadden dit ook en allemaal netjes omhoog gegroeid. Volgens mij is percentage klein dat echt zo laag blijft hoor. Helaas heb je dit niet zelf in de hand, je zal weer is moeten wachten :) succes!

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb het ook en krijg ook een extra echo. Ik heb er verder helemaal geen last van en ook niet gehoord dat daarom de baby laag ligt ofzo, volgens mij staat dat ook los van elkaar. Je baarmoeder groeit immers gewoon normaal en de baby ook.

4. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als placenta laag blijft kan de baby niet met persen door jetgeboortekanaal. Dat is dan evt de reden waarom ze bij mij anders een keizersnee zouden doen. Maar maak je echt niet te druk hoor! Het komt echt in heeeeel veel gevallen gewoon goed!!

5. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ha ik ook bij de 12 weken echo maar is gewoon omhoog gegroeid.
    Nu zit de placenta aan de buikzijde.

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hier ook, 20 weken echo gehad en daar was inderdaad gezien dat m'n placenta laag ligt. Groot deel aan de achterkant en van daar uit een beetje opzij en voor de uitgang.
    Ik krijg met 30/32 weken een extra echo om te kijken of het omhoog is gegroeid. Ben benieuwd, maar maak mij er verder geen zorgen over.

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Had ik ook. Bij mij is de placenta uiteindelijk wel voldoende opgeschoven en lag ie op 1,5 cm van de uitgang. Ik mocht via de natuurlijke weg bevallen (wel in het ziekenhuis, vanwege keizersneeverleden), maar uiteindelijk hebben we gekozen voor een geplande keizersnee. Ik vond het toch iets te riskant dat de bevalling (weer) in een spoedkeizersnee zou eindigen. Eerste bevalling was hierdoor een beetje traumatisch, vandaar. Geplande keizersnee hebben wij als heel positief ervaren. Gentle sectio, dus we hebben onze dochter geboren zien worden. Heel mooi.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Bij mij lag de placenta ook te laat met de 20 weken echo. Bij 32 weken was hij mooi opgetrokken en mocht ik vaginaal bevallen

9. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik las net toevallig dat dit bij 1% voorkomt. Er is dus een grote kans dat het nog bijtrekt.

Deel Deze Pagina