Hoe kan dit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nvbr, 7 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    dag meiden,

Deze cyclus ben ik bezig voor een cryo in een natuurlijke cyclus. Althans, dat was de bedoeling. Ben bang dat het de volgende ronde gaat worden.

Ik heb vandaag alweer mijn 5e echo gehad (cyclusdag 25). Afgelopen maandag was er eindelijk een eitje van 14mm te zien en een mooi dik baarmoederslijmvlies. Woensdag weer terug, is het eitje van 14mm ineens weg! Wel een eitje te zien van 12mm en een baarmoederslijmvlies van 11mm (als ik het me goed herinner). Bloed laten prikken (LH, progesteron en...nog iets) en uitslag: geen eisprong waar te nemen. Vanmorgen weer terug voor een echo met de hoop dat het eitje van 12mm is gaan groeien. Niet dus, maar nog steeds wel mooi dik baarmoederslijmvlies. Vandaag kon ik het bloed niet laten prikken, dus dat gebeurt maandag weer.

Hoe in vredesnaam?! Ik heb dit in al die jaren van echo's en behandelingen nog nooit meegemaakt. Iemand ideeën?!

Overigens heb ik wel eens een eisprong op cd 26 gehad, maar dat is twee keer geweest in al die tijd. Verder normaal gesproken tussen dag 15 en 20, met een uitschietertje naar bijv 21. En daarnaast heb ik ook gewoon altijd een eisprong en dus ook een goed echobeeld.

2. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Niemand ideeën of ervaring..?

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Geen specifieke ervaring met jouw situatie, maar wel met een lijf dat doet waar ie zin in heeft. Als ik iets geleerd heb in jaren mmm is dat alles mogelijk is. Denk je je lijf te kennen, doet ie weer anders. Ookal is dat een keer in het jaar. Zo had ik ooit in de namiddag een fm, geen rijp ei. Moest volgende ochtend terugkomen: ei weg. Geen tp gehad.
    Dat is heel frustrerend en niet leuk. Ik hoop dat je lijf alsnog een eisprong in petto heeft en het geen verloren ronde is. Succes met afwachten.

4. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.044
    2.737
    113
    Vrouw
    Ook geen ervaring mee. Enige wat ik mij kan bedenken is dat het opmeten van de follikel echt preciezie werk is. Ze zijn pas dominant vanaf 14. Wat als die van 14 op de echo eigenlijk maar 12 of 13 mm was?

5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik heb toevallig afgelopen week iets soortgelijks meegemaakt. Op vrijdags (niet vorige, maar de week ervoor) een ei gemeten van 14 mm. Op zaterdag weer terug, bij een andere gynaecoloog, deze kon met geen mogelijkheid dat ei vinden en kwam niet verder dan een van 12 mm. Er zat aan de andere kant wel een dubbel ei met een wandje ertussen en ws heeft de gyn van vrijdags dit voor een enkel ei aangezien. In die van 12 mm zat weinig groei en na nog twee keer heen voor een echo begonnen ze te twijfelen of de eisprong niet al geweest was en ze die gemist hadden (wtf, ik ga 4 x in 5 dagen heen!), maar uit de bloedtest kwam naar voren dat dit niet het geval was. Uiteindelijk bij de 5e echo was het ei dan toch 18 mm en kon ik 's avonds de pregnyl zetten. Het bleek gewoon een veel langere cyclus als normaal te zijn. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar misschien zit jij ook ineens in een langere cyclus? Heb geduld en ik duim voor je!

6. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Bedankt meiden, voor jullie reactie. Ik denk idd dar mijn cyclus ineens langer is, echter kan ik dan één ding niet plaatsen: het dikke baarmoederslijmvlies . Benieuwd wat vanmiddag de bloeduitslag en plan is..

7. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    En, weet je al meer?

8. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ja!
    Er is geen eisprong geweest, dus we blijven echo’s maken. Stoppen is zonde en dat eitje zou dan toch een keer moeten komen, lijkt me

9. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Superfijn! Inderdaad, gewoon lekker doorgaan. Bij mij maakte hij in een keer een groeispurt en kon ik ondanks alles toch nog relatief snel prikken, hopelijk gaat het bij jou ook zo!

10. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.044
    2.737
    113
    Vrouw
    Hoe dik is het baarmoederslijmvlies?

11. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    12mm

12. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Het was een ei met vertraging! Afgelopen woensdag was er niks te zien... Waren bijna van plan te starten met een menstr.opwekker en dan doorgaan met toch een kunstmatige cyclus. Wilden toch nog vandaag even afwachten... Heb ik ineens een ei van 19mm! ☺️

Pimpelmeesje, Maev, Ila en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wel herkenbaar... vorige cyclus eitje van 14. Twee dagen erna weg. Toen idd twee kleinere te zien.Bloeduitslag gaf geen eisprong aan. Uiteindelijk hebben we de eisprong toch gemist...
    Deze cyclus weer gewoon normaal.... en bij 18 mm ovitril gekregen. En nu was alles prima en gisteren terugplaatsing gehad.

nvbr vindt dit leuk.
  14. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Wat lekker zeg! Nu maar weer duimen voor de volgende stap :thumup:

nvbr vindt dit leuk.
  15. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Fijn dat het goedgekomen is :)
    Ben wel benieuwd; heb jij gewoonlijk wel altijd een regelmatige cyclus? Die van mij wisselt nogal en is vaak aan de lange kant en daarom wilden ze mij niet de cryo in een natuurlijke cyclus laten doen, omdat alleen bij een regelmatige cyclus de kansen even groot zouden zijn. Maar ik lees hier op t forum andere dingen..

16. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik heb een redelijk regelmatige cyclus, maar afgezien van dat bekijken ze per cyclus wanneer je ei groot genoeg met echo's. Zodra het groot genoeg is mag je de pregnyl spuiten en die neemt het dan over. Zo weten ze precies wanneer je je cryo terugplaatsing mag hebben. Ik heb soms een korte cyclus en spreek daarom al op dag 10 na het starten van de menstruatie af voor de eerste echo, normaliter is dag op dag 12 maar zo is de eisprong niet te missen. Ook bij een lange cyclus zie ik het probleem niet zo om het op deze manier in je eigen cyclus te doen? Ik lees wel dat sommige ziekenhuizen werken met ovulatietests en dergelijke, dat lijkt me wat onbetrouwbaarder, maar misschien zie ik het verkeerd.

Deel Deze Pagina