Twijfelachtige eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door EsJuHa83, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EsJuHa83

EsJuHa83 Actief lid

12 jul 2019
    114
    64
    28
    Vrouw
    dag dames,

Gister de eerste echo gehad. Zou volgens eigen berekening 7wk6 dg zijn. Via de buik kon ze de baarmoeder nieteens goed vinden.. blaas die vol was lag ervoor. Toen inwendig gekeken, weer moeilijk baarmoeder te vinden. Na lang zoeken een baarmoeder met een schimmetje (vruchtje) dat helemaal tegen de wand aan zat. Ze dacht een knipperlichtje te zien, maar zei dat het een heel onduidelijke echo was vanwege de ligging van de baarmoeder. Na kort gesprekje nog een echo gedaan, waar ze weer na lang zoeken baarmoeder vond en deze ook in spiegelbeeld in beeld kon brengen waardoor het iets beter te zien was. Ze benoemde bijna zeker te zijn dat ze t hartje zag, maar heel eventueel kon t nog beweging zijn (van mij?). Mijn man zag ook iets knipperen, ik zag t niet en kon t vruchtje ook niet echt ontdekken. Zij benoemde dat zij zeker 95% vertrouwen heeft in deze echo, maar dit heeft me zo onzeker gemaakt! Metingen kwamen overigens op 7w3 dg en 7wk 4 dg uit. Onzekerheid vind ik nog erger dan slecht nieuws. Over een week terug. Bij andere kindjes meteen met 8 weken via de buik een duidelijke echo. En nu inwendig zelfs nauwelijks wat te zien. Komt dit echt door de ligging van de baarmoeder? Iemand dit ooit meegemaakt? Dankjewel!

2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    He wat vervelend zeg die onzekerheid! Het kan soms zijn dat een vruchtje tegen de wand aan ligt of een beetje verstopt. Of dat de baarmoeder naar achteren ligt. Was bij mij ook met termijnecho. Maar ze kon wel goed meten dus?

Wanneer kun je weer terugkomen?

3. EsJuHa83

EsJuHa83 Actief lid

12 jul 2019
    114
    64
    28
    Vrouw
    Ja de baarmoeder lag er ongunstig voor om t goed te kunnen zien. Alleen ik dacht dat ze met een inwendige echo altijd goed kunnen zien, maar dat is volgens haar niet zo.. ik vraag me af hoe goed ze t kon meten want in mijn ogen was er nauwelijks iets.. maar zij heeft 2 keer een echo gedaan (met ongeveer 10 min ertussen) en kwam 2 keer op dezelfde meting uit, dus ik neem aan dat ze t heeft kunnen meten...

4. EsJuHa83

EsJuHa83 Actief lid

12 jul 2019
    114
    64
    28
    Vrouw
    Ik mag volgende wk do terug.

5. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Mijn baarmoeder ligt enorm naar achteren gekanteld en daardoor kon de echoscopiste het met mijn vroege echo rond 8,5 week ook moeilijk meten. Inwendig was het al helemaal niet in beeld te brengen. Uitwendig na lang proberen redelijk. Ze zag zelf wel duidelijk het hartje, maar ik was ook een week verder dan jij. Terugtellend gezien de termijnecho 8+5.
    Je baarmoeder kan echt ongunstig liggen. Mijn echoscopiste is echt een hele ervaren medische echoscopiste. Als ik gewoon bij de vk was geweest hadden ze het niet voor elkaar gekregen, dat weet ik zeker.

6. EsJuHa83

EsJuHa83 Actief lid

12 jul 2019
    114
    64
    28
    Vrouw
    Ja ze heeft t hier niet lang geprobeerd uitwendig, waarschijnlijk ook doordat ik onrustig werd. Als ze de inwendige stick bewoog en de baarmoeder was uit beeld, kon ze m ook weer slecht terug vinden. Het kwam op mij heel knullig over, maar wellicht was t ook echt lastig. Maar zelf dus geen ervaring mee. Ze zei ook: als ik had gedacht dat t niet goed was, had ik dat gezegd, ik heb er juist vertrouwen in.. maar toch heb ik er een heeel onzeker gevoel over en was de ervaring totaal anders dan bij mn eerste 2 kindjes. Je bericht geeft misschien een beetje hoop :)

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Bij de volgende echo zou je je handen onder je billen kunnen leggen of eventueel zelfs 2 vuisten maken.
    Vaak kantelt je bekken dan net gunstig genoeg om beter beeld te krijgen.

8. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik zou ook nog hoop hebben. Ik heb ook al twee kindjes en toen ging een echo maken echt prima. Dus ik had dit bij mij helemaal niet verwacht toen.
    Ik duim voor je!

9. EsJuHa83

EsJuHa83 Actief lid

12 jul 2019
    114
    64
    28
    Vrouw
    Ja dat is het proberen waard!

Deel Deze Pagina