Hoe kan dit?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door DisneyMom, 12 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMom

DisneyMom Actief lid

10 aug 2023
    116
    49
    28
    Vrouw
    Hey allemaal!
    Meestal heb ik tussen cyclus dag 10 en 13 mijn piek, echter kan ik hem deze cyclus niet echt vinden. Ik heb dit eigenlijk nog nooit gehad dus weet niet zo goed hoe dit kan. Is het een late piek? Hij loopt niet echt snel op en ik vind dat het streepje lang wat donkerder aanwezig blijft. Wat denken jullie? We zijn maar aan het klussen elke dag want wij weten ook niet wat handig nu is:roflmao:

2. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    700
    552
    93
    Vrouw
    Ik zie dat je soms vroeg in de ochtend test, misschien is daarom waarom je je piek niet kan vinden. LH loopt gedurende de dag op en is 's ochtends nog niet volop aanwezig. Misschien kan je beter wat later op de ochtend of in de middag testen.

3. DisneyMom

DisneyMom Actief lid

10 aug 2023
    116
    49
    28
    Vrouw
    Oké, de app (die elke keer bijhoud) zei dat ik maandag mijn ovulatie moest hebben. Test normaal ook in de ochtend en nooit problemen mee. Maar ik zal straks vanmiddag even opnieuw testen.:)

4. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    700
    552
    93
    Vrouw
    Je ovulatie kan natuurlijk wel een keer later zijn dan dat je normaal gewend bent. 'S ochtends testen geeft misschien wel resultaat, maar dus niet echt betrouwbaar omdat er nog niet voldoende LH aanwezig is in je urine. :)

5. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ik ben er niet heel bekend mee naar volgens mij klopt het niet dat het LH gedurende de dag hoger wordt.

Wat ik wel weet is dat je niet met ochtendurine moet testen omdat dat niet betrouwbaar is. Beste met je 2e urine. In principe 1x per dag en als je bijna je piek hebt 2x per dag om hem niet te missen. Zorg ook voor voldoende geconcentreerde urine en niet te waterig.

Ik denk ook dat als je normaal tussen cd 10 en 13 je piek hebt je nu wel wat laat begonnen bent op cd 11. Ik zou eerder op cd 8/9 beginnen dan.

En een app berekent je eisprong aan de hand van vorige cycli en dan kan het best dat je eisprong deze keer wat later is dan verwacht (of eerder was).

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Herkenbaar: had elke maand 2 dagen een positieve test, 1 maand zette het maar niet door, pas ruim een week later een echte piek. We waren echt helemaal klaar met de verplichte nummertjes haha. Die maand was ik zwanger :D

7. Cloudspotter

Cloudspotter Bekend lid

19 jan 2022
    700
    552
    93
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina