hoe kan een angelsound nou slecht zijn als...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Tja, zelf had ik er idd absoluut het noodnummer niet voor gebeld, is niet voor niets een spoednummer. Maar je hebt van jou vk nu wel duidelijkheid. Aan de reacties hier en je eigen zoektocht op internet zie je dat er vrij weinig eenduidige informatie over is en het maar net is wat je aan wilt nemen van wie en wat je vertrouwt en gelooft.

2. Zwada

Zwada Actief lid

11 feb 2014
    210
    0
    0
    #22 Zwada, 18 jul 2014
    Laatst bewerkt: 18 jul 2014
    Precies en volgens mij is de Angelsounds ook geen klassieke doppler zover ik begreep, maar versterkt hij alleen enorm het geluid wat binnenkomt. Ik kan me althans niet voorstellen dat de Angelsounds met straling of golven werkt. Heb even gegoogled maar ik lees het vaker.

Edit: je leest overal weer wat anders. Nou ja het zal wel. Ik maak me er in ieder geval niet druk om als je het gewoon met mate gebruikt.

3. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vermoed dat je de vk al iets te vaak hebt gebeld met "spoedvragen" en dat ze daarom zo reageert

Deze vraag had echt wel kunnen wachten tot maandag. En ja gek he dat je een weekend moet wachten.. Je hebt geen weeën kramp of bloeding.. Dan kan alles wachten

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd. Daar is het spoedstukken niet voor!
    Maar hoop dat je nu wel duidelijk antwoord hebt. Gewoon af en toe is prima, maar niet te vaak.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een angelsound is overigens net zo'n 'echte' Doppler als bij de vk.
    Het zendt geluidsgolven uit (andere frequentie dan wij kunnen horen), die weerkaatst worden door het hartje. De frequentie die terugkomt wordt versterkt en dat hoor je dan.

6. Zwada

Zwada Actief lid

11 feb 2014
    210
    0
    0
    Ah oke. Weer wat geleerd.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Onze arts was heel duidelijk: sowieso géén doppler (van welk merk dan ook) voor de 11 weken en eigenlijk liever niet thuis mee aan de gang gaan. Want dan doe je het naar verhouding veel vaker...

Overigens... Iets wat het kindje als naar ervaart en voor wegzwemt... Dat is toch al een voldoende duidelijk signaal?

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee hoor.. Dit was de eerste keer. En toen ik belde vroeg ik ook als eerste of het goed was als ik een normale vrsag stelde wat niks mer spoed te maken had. Ze antwoorde ja tuurlijk.. Maar toen ik de vraag gesteld had werd ze in haar stem minder vriendelijk

9. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een conclusie, zonder de daadwerkelijke feiten te kennen.
    Vind het wel apart dat je niet kan/mag bellen wanneer de je wilt. Ik belde voor een paar druppels bloed en kramp op zaterdag om 23:00. Mijn verloskundige was blij dat ik haar gebeld had. Vooral als het je eerste kindje is kunnen kleine dingen veel angst oproepen.

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Nou, ik snap wel dat de vk het onzin vindt als je op vrijdagavond belt met een vraag over je doppler. Je kunt op 10 vingers natellen dat dat geen spoed is. Sommige vragen kunnen nou eenmaal prima tot maandag wachten :)

11. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed het elke avond 1 minuutjes soms nog korter. Heb niet t idee dat ze d'r wat aan heeft over gehouden ...

12. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik belde niet savonds hoor. Het was kwart over 5 toen ik belde..

13. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik snap jou en de vk beide. Jij maakt je zorgen maar eigenlijk is het geen spoedvraag :) Je gebruikte het toch op aanraden van de vk dacht ik ergens een keer gelezen te hebben?

Ik gebruik hem nog steeds, nu wel minder dan voorheen. 1 baby draait er altijd naar toe en gaat er precies onder liggen, de ander maakt er een spelletje van. Toen der tijd als ik het na 2 minuten niet kon vinden stopte ik ook en probeerde het de volgende dag weer.

14. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het gebruik ervan ook afgeraden. Omdat het voor de baby vervelend zou kunne zijn. Dus wij hadden hem gekocht, 1 x gebruikt, en toen weer verkocht. Besloten geen risico te nemen en dan een extra pretecho te laten doen zodat ik wel kan zien of alles goed gaat :D

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh, maar bloedverlies en krampen zijn toch zeker spoed? Een vraag over een Angelsound gewoon echt niet....

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Idd bij bloed, al is t minimaal, mag /moet je altijd bellen. Een vraag over t wel of niet gebruiken van doppler echt niet, zeker niet op de spoedlijn. Onze vk heeft elke dag een telefonisch spreekuur voor dat soort vragen. Of je speurt ff op internet of vraagt t hier.
    Dus eigenlijk een beetje dubbelop.

Onze vk raadt t gebruik niet af, maar wel met mate. Gewoon zelfde als bij de vk, even zoeken, luisteren en klaar.
    Als je wat verder in de zwangerschap bent is t hartje makkelijker te vinden, maar dan voel je je kleintje ook bewegen dus dan is t hartje luisteren eigenlijk niet meer nodig.
    Ligt ook een beetje aan de kwaliteit van de doppler en welke gel je gebruikt.

17. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Op die dingen die jij noemt staan waarschuwingen;) en is ook algemeen bekend dat het kwaad kan. Ze gaan echt geen dopplers verkopen als die svhade kunnen toebrengen aan je kindje.. Ze gaan toch ook niet zggen dat je vooral moet roken en drinken tijdens de zwangerschap? Die dingen die jj noemt kun je echt niet vergelijken met een doppler sorry

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mijn posts worden ook minder vriendelijk naar mate jouw verhalen vorderen.. ;)

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik heb lang zitten twijfelen om er eentje kopen, uiteindelijk niet gedaan om dat er niets bekend is dat het geen kwaad kan maar ook niet dat het kwaad kan.

Gisteren moest ik vanwege een bloeding naar het ziekenhuis. Werd haar hartje in de gaten gehouden. Ze deed het gelukkig super. Maar liet duidelijk merken dat ze het niet leuk vond. Proberen ertegen aan te trappen en steeds weg zwemmen. Hebben we tien keer dat ding moeten verplaatsen. Meteen als dat ding in de buurt kwam begon ze weer.
    Ben blij dat ik nooit aan de angelsound ben begonnen. Want ook al kan het geen kwaad, leuk vinden ze het ook niet..

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb zelf ook de angelsound en de baby had nergens last van - oké, ik heb hem na 20 weken niet meer gebruikt omdat ik hem zelf voelde, maar daarvoor was het echt prima. En voor zover ik kan zien nu heeft hij er geen schade van opgelopen.

Deel Deze Pagina