Hoe kan het dat alle huisartsen vol zitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hier ook, of een bepaalde afstand.

2. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Ok, en als het spoed is? Dan is het toch best ver vind ik.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben we een ander systeem we hebben hier 7 huisartsenpraktijken en dan is het dus gewoon rouleren. Niet zelf kiezen. In de eerste maand neemt huisarts 1 patiënten aan en de rest niets. De tweede maand de tweede etc.

Maar hier is een auto rijtijd van 15 min geoorloofd

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat is spoed? Echt spoed vind ik als een kind naar het ziekenhuis moet.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Bij echte spoed komt de ha wel bij jou of bel je een ambulance;)

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Toen wij hier in deze stad kwamen wonen moest ik ook gewoon bellen met de samenwerkende huisartsen hier en die gaven me aan welke praktijken nog ruimte hadden. Dus geen keuze, en mijn HA is ook op 25 min fietsen. Waarom zou dat niet te doen zijn met twee kinderen?

Wat ik ooit wel heb gedaan, maar wat volgens mij niet meer onder de nieuwe financieringsregels werkt, ids dat ik me uit heb geschreven bij mijn oude praktijk (kon niet opschieten met de HA) en met mijn dossier onder de arm naar de HA ging die ik wel wou. Een HA heft namelijk een zorgplicht. Ik kwam dus als 'passant'. Nadeel voor de HA was dat het passantentarief lager was dan een ingeschreven patient dus na 4 'passanten' bezoekjes heft hij me ingeschreven :D

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ze moeten je toch eigenlijk wel aannemen omdat je daarheen bent verhuisd en joi huisarts in geval van nood niet snel genoeg bij je kan zijn.

Deel Deze Pagina