vraagje van een tandartsassistente over hepatitis b

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by carretje25, Nov 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carretje25

carretje25 Actief lid

Apr 16, 2006
    161
    0
    0
    Hoi....

Ik heb even een vraag en ik hoop dat iemand van jullie hem kan beantwoorden. Ik ben dus tandartsassistente van beroep en nu is het zo dat wij een patientje hebben met hepatitis B, nu is mijn vraag: Stel dat ik mezelf prik of op een andere manier met deze patient in aanraking kom hoe schadelijk is het dan voor mijn baby(ben 31 weken zwanger) Zelf ben ik hiervoor ingeent, maar vraag me af of de baby dan ook beschermd is?Vind het allemaal een beetje eng en ik vroeg me dus af hoe dit zit? Ik hoop dat iemand mijn vraag wil beantwoorden.
    Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes Car

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Car,

als je er zelf voor bent ingeend (=actieve immunisatie), hoef je je geen zorgen te maken voor je kindje. Je hebt antistoffen opgebouwd en die heeft je kindje voor nu via jou ook. Wanneer je je mocht prikken, moet je je toch sowieso laten testen op alle via bloed overdraagbare ziektes en dus ben je bij voorbaat al wel voorzichtig ;) Maar volgens mij geen probleem dus, maar zorg altijd wel voor hele goede hygiene. (Mocht je het specifiek willen weten kun je het nog aan de huisarts vragen.)

Groetjes Brigitte

3. carretje25

carretje25 Actief lid

Apr 16, 2006
    161
    0
    0
    Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag!

Share This Page