Dames, ik zit nu al best lang hier op zp en regelmatig kom ik nog afkortingen tegen waarvan ik denk..waar staat dat inhemelsnaam voor? dus help mij es: vmk= vroeg tijdige miskraam? mk=miskraam ha=huisarts NOD=niet ongesteld dag? brusje= samenvoeging van broertje en zusje? DPO=?? NUB=? bv=borstvoeding fv=flesvoeding ts=topicstarter ben er vast een paar vergeten dus als iemand er nog een paar weet.
Dpo = Days past ovulation.... dagen na eisprong dus.... NUB= een aanhangsel van de foetus tussen de 11 en 14 weken waarvan een theorie is dat je aan de stand daarvan kan zien of het een meisje of jongen is..... (voorloper van piemel/ vagina dus) dit verdwijnt later....
DPO is day past ovulation, dus dag na je ei.. dus `10 dpo is 10 dagen na je ei En NUB weet ik niet, maar ik weet wel dat je op de echo zon uitsteekseltje heb op de echo (tussen 12 en 14 weken d8 ik) en daaraan zou je kunnen zien wat vermoedelijk het geslacht is en de rest heb je volgens mij goed
NOD blijf ik een rare afkorting vinden haha. Zelfs mensen die helemaal niet voor een kindje bezig zijn noemen het NOD. en MMM(hoe erg het ook is als je daar in zit) vind ik ook zo'n 'rare' betekenis, medische malle molen toch? Dat woordje 'malle' heeft dat een andere betekenis of is dat gewoon in de zin van raar/gek?
dat had ik ook wel eens ja, idd met NUB en ik heb ook heeeeeeeeel lang moeten nadenken wat nou MMM betekende hahahhaa
jeeey nu ben ik ook weer bij dank jullie wel dames!!! ik zat echt met die dpo!! kon er helemaal niks van maken en nub wist ik ook echt nooit. brusje durfde ik eingelijk niet te vragen want dacht dat het mischien een belgische benaming was voor broertje ofzo..
haha Ik vroeg me al heel lang af wat DPO betekende. Eindelijk antwoord Goed dat je die ertussen had staan TS
moet je maar eens wat verhalen van vrouwen lezen die vruchtbaarheidsbehandelingen krijgen....... je wordt daar wel gek in..... dus denk vandaar ooit mal.... (ze hadden het ook KNM- behandelingen kunnen noemen..... kastje naar de muur- behandelingen)
Heb nog wat aangevuld: vmk= vroegtijdige miskraam, op dit forum vaak gebruikt bij een miskraam voor of rond de 5/6 weken geloof ik mk=miskraam ma= medische abortus (vruchtje sterft wel af maar wordt niet afgestoten) ha=huisarts vk= verloskundige vlos=verloskundige gyn=gyneacoloog NOD=niet ongesteld dag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden en dus een zwangerschapstest kan doen) DPO= Days Past Ovulation (dagen na de eisprong) LF= Luteale Fase (dagen tussen eisprong en menstruatie) brusje= samenvoeging van broertje en zusje (je bent zwanger van je 2e, 3e, 4e etc. kindje en je weet niet of het een jongetje of een meisje is, of je wilt hier graag zwanger van worden) NUB= Geen idee waar het voor staat haha maar ze kunnen als het kindje goed ligt rond 12/13 weken een schatting maken van het geslacht van de baby. MMM=Medische Malle Molen bv=borstvoeding fv=flesvoeding ts=topicstarter
En iets wat niets met kinderen te maken heeft maar wel vaak gebruikt wordt, althans ik gebruik het vaak Idd=inderdaad Iig=in ieder geval