Hoge bloeddruk...wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iwish, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwish

Iwish Niet meer actief

Hé meiden,

Ben vorige week naar de vk geweest ik had een beetje hoge bloeddruk....135/92.
    Ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ik deze vrijdag even weer moet komen en dan ook urine mee moet nemen voor een eiwit check. Sinds ik het weet voel ik me wel wat meer gespannen...wat natuulijk juist niet goed is. Heb wel af en toe een beetje een zwaar gevoel in mijn hoofd en een beetje weeig op de maag. Maar verder nergens last van. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik moest het wat rustiger aan doen, maar dat klinkt ook zo vaag. Iemand nog tips?

Liefs,
    Iwish

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd echt rustig aan gaan doen! Ikzelf had n bloeddruk van 140/100 en mocht niks meer. Als het niet gezakt was de volgende dag moest ik naar t ziekenhuis en werd ik onder begeleiding van de gynaecoloog gezet, dit wilde ik écht niet. De volgende dag niks meer aan de hand :confused: en toen ben ik maar gestript omdat t constant fluctueerde (3 weken lang). Ik mocht niet eens meer naar boven lopen oid. Mocht alleen ff douchen of naar de toilet beneden. (Lag ook beneden).

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Het is op zich wel normaal als je bloeddruk wat stijgt aan het iende van je zwangerschap, maar dta je niet gelijk wat urine in moest leveren?

Kan je niet vragen of je dat al vast mag doen?

succes

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik heb ook hoge bloeddruk gehad en werd met dez e waardes al doorgestuurd naar de gyn. Ik heb me inderdaad rustig gehouden, huishoudelijke klussen en zware boodschappen enz enz aan mn mannetje overgelaten. Zelf alleen maar met een boek op de bank of lekker een terasje pakken met vriendinnen. Verder moest ik 2x per week voor controle naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik dan een langdurige bloeddrukmeting, urine controle en ctg. Bij 37 weken was er sprake dat als de bloeddruk de 100 zou bereiken dat de kleine dan gehaald zou worden. Door me keurig te blijven gedragen ben ik pas bij 40 weken en 5 dagen spontaan bevallen. Ze zouden me die ochtend gaan inleiden omdat ik eiwit in de urine had, maar dat was niet nodig. Ik vond al die controles wel erg prettig, want ik werd op die manier goed in de gaten gehouden. Ik zou me als ik jou was door laten sturen naar de gyn. Daar kunnen ze je veel beter onder controle houden dan bij de vk. Liever een controle teveel dan te weinig. Want je hebt nu meer kans op zwangerschapsvergifteging. Bespreek je angsten met de vk, je zult zien dat ze daar echt wel open voor staan. succes en sterkte.

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik heb normaal een deftige bloeddruk behalve als ik naar de gynaecoloog moet. Die man weet dat en houdt daar dus rekening mee. Geloof ik heb het dan over 14/9 en zo... Eens thuis of bij de gewone huisarts gaat het weer goed. Ook geen eiwit in de urine. Ergens is het niet leuk natuurlijk dat ik dan net die hoge bloeddruk heb maar dat is puur van het wachten. Ik mag meestal pas na 2u wachten binnen en dan vreet je jezelf soms wel op hoor. :rolleyes:

In ieder geval ik zou me niet teveel zorgen maken al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. M'n houdt dit streng in de gaten dus als er iets is zijn ze er snel bij. Meestal is het "gewoon" maar een hogere bloeddruk.

6. Niet meer actief

Mijn bloeddruk als ik bij de gyn ben (loop daar ivm diabetes) is ook iedere keer rond de 135-140/90. Maar ik meet het nu ook thuis, en thuis is het iedere keer tussen de 110 en de 120 over 60-70. Dus veel lager. Waarschijnlijk komt dit gewoon door de spanning iedere keer voor een echo dat het zo hoog is. Ik moet ook rustig aan doen, maar ik heb nog geen dingen die ik echt niet mag doen ofzo. Maar ik moet gewoon wat meer opletten met alles.
    Verder als het bij het thuis meten wel hoger wordt, moet ik wel op gaan passen natuurlijk, maar zover is het bij mij gelukkig nog niet.
    Maar misschien dat anderen er ook last van kunnen hebben, en dat door de spanning voor een echo, of het bezoek bij de vk/gyn de bloeddruk zo omhoog gaat..

7. Iwish

Iwish Niet meer actief

Ben vanochtend weer naar de vk geweest en de bloeddruk was iets lager! Jippie! 120/90. Dus redelijk. En mijn urine was brandschoon dus ik ben wel een stuk rustiger nu. Ga gewoon lekker relaxen en 's middag maar even lekker een dutje doen.
    Bedankt voor jullie lieve reacties.

Succes allemaal meiden!

Liefs,
    Iwish

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Iwish, gelukkig is je bloeddruk inmiddels weer gezakt. Op zich was je bloeddruk wel wat aan de hoge kant, maar pas wanneer de onderdruk boven de 95 uitkomt begint men zich daar echt zorgen over te maken. En inderdaad is het ook niet ongewoon dat je bloeddruk naar het einde van de zwangerschap toe wat hoger wordt.

Sterkte nog deze laatste loodjes.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    lekker veel water drinken!

Deel Deze Pagina