Hoe kan hij nou kruipen als hij niet op zijn buik wil?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piemie, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Achteruit schuiven is de voorloper van tijgeren hoor!! Als ie even doorzet kan ie ook om zijn eigen as draaien en dat vinden ze meestal wel leuk.

Dat rollen kun je beter doen op een speelkleed of een tapijt, hebben wij hier ook veel gedaan.

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Gister heb ik hem idd op het kussen gelegd en door de kamer gezoeft. Hahaha wat een pret... Hij vond het geweldig!!! Ik ga het vaker doen, ook omdat hij zo lekker kan gieren van het lachen. Bedankt voor de tips meiden!!!!

Voor de rest zoveel mogenlijk het buik liggen stimuleren, en geduld hebben..

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja wel op de grond maar met een dekbed als ondergrond anders is het wel hart idd of lekker op het grote bed.

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben tips van de fysio gekregen (is een keer of 8 geweest) en dat hielp echt goed, vooral om hem minder onhandig te laten zijn en beter te leren omrollen!

5. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ik zou het gewoon niet forceren. Hij gaat het vanzelf doen als hij eraan toe is.
    Mijn meisje wilde ook nooit op haar buik. Pas met 11 maanden ging ze de kamer rollend door (buik-rug-buik-rug).
    Toen ze dat eenmaal gezien had, ging ze pas andere dingen proberen en steeds langer even op haar buik liggen.

Onze fysio zei altijd dat ze een kontenschuivertje zou worden en dat kontenschuivertjes nooit kruipen.
    Nou inmiddels is ze 17 maanden en schuift op haar kontje, kruipt, tijgert èn klimt overal op :D

6. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    mijn kleine meid gaat gewoon vanuit ruglig zitten, net zoals sit-ups zeg maar, dus ieder kind doet het weer anders.

7. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, dat doet mijn meisje ook inderdaad.

Ze gaat heel gewoon vanuit liggen ineens zitten. Ze heeft ook hele goede buikspieren :D

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nou het zou me niets verbasen als Tygo ook van rug ligging naar zit gaat straks, hij komt nu al tot de helft en als hij met zijn bovenlichaam op een kussen ligt komt hij al zo omhoog. Net op het KDV zeiden ze al 'hij heeft wel sterke buikspieren he?'

@Pnirmal - Ahh ja een dekbed is een goeie ja wij hebben wel een speelkleed maar dat is niet zo groot en na 1 tel ligt hij er vaak al naast.
    @Firstone - Was je speciaal voor het rollen bij de fysio? En wat voor tips gaven ze dan als ik vragen mag?

Ach ik wil het ook niet teveel forceren, maar ik dacht misschien wat stimuleren? Zodra hij het niet meer leuk vind rol ik hem weer op zijn rug..

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

sluit me volledig aan bij Adi
    maar ben dan ook met Ons Kleintje elke 2 weken bij de fysio geweest en ben er, door de fysio van overtuigd dat elk kind kan leren kruipen, als je maar op de juiste tijd de juiste mogelijkheden stimuleert. Maar dat kost nogal wat kennis (van de fysio) en moeite (want het gaat niet vanzelf).

10. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    hey piemie,

onze zoon vond het ook niet leuk op zijn buik als in: het deed hem volgens mij pijn want langer dan een halve minuut was al krijsen. hij wilde gewoon echt niet. Het rollen ging wel, maar het blijven liggen op zijn buik was niet echt plezierig voor hem.

Hij wilde wel vanaf 4 maanden al veel zitten en met 6 maanden zat hij alleen.. Word een schuivertje dachten wij ook maar ineens ging hij van zitten naar op zijn knieen en handen om zich dan ergens aan omhoog te trekken (de kratten met spullen om op vakantie te gaan)en is toen binnen 2 dagen gaan kruipen. Dit deed hij overigens wel op vakantie waar ze een vloerbedekking hadden! (wij hebben gladde laminaat) Thuis racete hij daarna het hele huis door...

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja wij hebben idd ook glad laminaat. Tygo kan nu net goed stevig zitten, dus wie weet.
    Wel fijn te lezen dat meer kindjes het hebben gehad en ook gewoon zijn gaan kruipen.

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn meid heeft ook niet gekropen en had en heeft nog steeds een hekel om op haar buik te liggen. Toen ze 10 mnd was liet ik haar zitten en dat deed ze stevig. Schuivend op haar billen verkend ze haar wereldje, nu nog steeds. Ik geloof niet dat ze ooit gaat kruipen maar gelijk gaat lopen, al zal dat nog een hele tijd gaan duren.
    Ik heb drie meiden, de oudste heeft ook nooit gekropen maar op haar knieen rond getjoept. De middelste heeft wel gekropen en de jongste wil niet op haar buik maar alleen op haar billen vooruit schuiven. Het komt allemaal wel goed denk ik dan maar......

Deel Deze Pagina