Hoe kan iemand je toch zo naar doen voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zoetje, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Natuurlijk ben je niet slecht. Misschien komt alles door de zwangerschapshormonen ook heftiger binnen bij jou dan bij een niet-zwanger persoon.
    Het komt vast allemaal goed. Sterkte ermee. En vooral: geniet!! Het is zo weer voorbij.

2. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook heel logisch dat je neef en zijn vriendin even tijd nodig hebben, maar dat mist wel ergens in de communicatie.
    Dus ik snap jou ook wel weer.
    Het gaat je niet om de felicitatie maar om hoe zij zich naar jullie toe uiten. Ik vind dat ook niet netjes.
    Ik zou hen nu met rust laten en wachten tot zij er weer aan toe zijn.

3. marnelvw

marnelvw Lid

11 aug 2016
    13
    0
    0
    Voor hen is deze situatie nog zoveel pijnlijker. Ik heb zelf ook een miskraam gehad en dat zorgt voor zoveel verdriet. Toen een goede vriendin 5(!) maanden later zwanger werd en ik voor de zoveelste keer ongesteld werd, heb ik daar ook heel veel moeite mee gehad.

Kortom: probeer je in hun situatie te verplaatsen. Gun ze wat tijd om dit verwerken. Zij bedoelen het vast ook niet verkeerd naar jou toe, maar ze hebben nu gewoon even genoeg aan zichzelf. Een miskraam is écht een kindje verliezen, hoe klein dan ook.

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik geloof dat alles wel gezegd is. Goede reacties mensen!

En ts: gefeliciteerd. Ik weet zeker dat het jullie gegund is, maar het kan zo oneerlijk voelen dat sommige baby's in wording het wel redden en andere niet. Bij beide zwangerschappen die geen levend kind opleverden liep ik bijna parallel met vrienden. Tot het mis ging. Ik gunde ze hun baby's en geluk, maar op zo'n moment ben je alles behalve blij. Dat komt later wel weer. Soms sneller. Soms langzamer. Dat weet je nooit en daar staat ook niet één duur op. En je weet zelfs niet of je er je leven lang verdriet over houdt, of je er vroeg of laat bij neer kunt leggen zonder verdrietige gevoelens.

Deel Deze Pagina