Ja ben het helemaal met je eens hoor, dat als de kindjes het goed doen direct bij de ouders moeten kunnen in de verkoever kamer. Helaas was dat bij ons niet mogelijk. Wat goed dat haar kindje is overgeplaatst. Zodra het goed gaat met het kindje hebben ze het liefst dat ze zo snel mogelijk over worden geplaatst. Op de neonatologie vertelde de verpleegkundigen dat ze dat graag snel doen (als de gezondheid het toe laat) omdat het er een bron van bacterieen is op de neo.
Vreselijk inderdaad dat apart zijn. Heb 2,5 uur op de verkoever kamer gelegen. Ze gingen op de couveuse vrij snel met Quinn aan de slag om zijn navellijn te plaatsen, dus mijn man kwam naar mij, dat scheelde. Het ergste vond ik hoe lang het duurde voor alles gehecht was....pfffff dat heeft zeker 45 minuten geduurd. En ik was helemaal alleen......papa was met Quinn mee naar de NICU. Quinn is om 19:38 uur geboren, ik zag hem pas om 24:00, en ook toen kreeg ik pas een foto Heb zelf nog 5 dagen in het ZH gelegen ivm met de keizersnede. de eerste 2 dagen was ik afhankelijk van een zuster die me met bed en al naar Quinn kon rijden, daarna kon ik 2 dagen bijna niet omdat ik weer opnieuw HELLP had, en de 5e dag kon ik met de rolstoel. Daarna naar het Ronald MC Donald verhuisd, waar ik 4 weken heb gezeten (daarna mocht Quinn naar Tilburg worden overgeplaatst) In het begin kon ik nog amper lopen door de operatie, en dus in de rolstoel naar het ZH. Vaak alleen, want mijn man kon helaas door zijn werk niet dagelijks bij ons zijn. Niks rustig herstellen van een keizersnede, nee zelf je rolstoel met het handje duwen richting ziekenhuis (pffffff respect voor diegene die het altijd moeten) en dat meerdere keren per dag. Zelf je eten koken, niks geen kraamzorg en lekker relaxed doen. Het zou heel goed zijn als de kindjes sneller bij de moeders mogen liggen, en dat de moeders die een KS zouden mogen blijven tot ze zelf weer enigsinds normaal kunnen lopen. (kennisje van mij mocht dat wel......omdat ze genoeg plek hadden op dat moment. Heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen na de KS)
Paske: heftig allemaal he? Ik heb ook geen foto gekregen pas op het moment dat ik naar hem toe mocht... Ook mocht ik blijven tot...Ze hadden wel gezegt als ze mijn bed nodig hadden dan moest ik gaan na 5 dagen...Maar vlogens d zuster nooit voorgekomen maar wat denk je? Op dag 5 is mijn man weer gaan werken en ik kreeg om 12 uur te horen dat ik om 2 uur de kamer af moest zijn... Oei oei dat was schrikken want ik was er helemaal niet op voorbereid om naar huis te gaan... Gelukkig heeft mijn zoontje 10 dagen in het zkh gelegen en hebben wij maar 5 dagen op en neer moeten rijden... Ik heb dit ook als nietleuk ervaren want je wil je kind thuis hebben je weet niet hoevaak goed is voor je kind en jezelf cijfer je helemaal weg... Ik heb een schat van een moeder dus toen wij thuis kwamen met ons zoontje heb ik de kraamtijd ingehaald met en coeveuse na zorg en door 2 weken in bed te liggen... Helaas zal het laatste niet gaan met nog een kindje...
Oh meid, dit had mijn verhaal kunnen zijn! En door je verhaal zie ik mezelf weer met de rolstoel vanuit RMD naar het zkh 'rijden'. In Veldhoven moet je dan een heuveltje op om bij het zkh te komen, NIET slim bedacht voor net bevallen vrouwen die zichzelf in een rolstoel moeten voortduwen
Wat lief dat je dat vraagt. Nou ze hebben vannacht gezamenlijk op de 'ouderkamer' geslapen dus het was hun eerste nacht samen met het kindje. Dat vonden ze erg bijzonder en fijn. Ik ben benieuwd of dit de 'generale' was en of ze dan gauw naar huis mogen. Met mijn vriendin gaat het ook goed. Zij slaapt nu bijna een week thuis en vind het inderdaad loodzwaar om haar kindje in het ziekenhuis achter te laten. Ze nog best zwak er slecht ter been door de operatie maar geniet inmiddels wel volop van het mama zijn en raakt steeds meer gewend. Alleen het kolven gaat nog wel heel erg slecht. Ze hoop het vol te houden dat de kleine thuis is omdat ze in het zk, bij hem, al beter kolft dan thuis. Hij drinkt al ongeveer 10-15 cc uit haar borst daarna is hij bekaf! Eergisteren hebben ze hem in bad gedaan daarna heeft hij 9 uur geslapen! Toen lag hij nog aan de sondevoeding ik weet eigenlijk niet of hij daar inmiddels vanaf is... Hij komt iig erg goed aan na 14 dagen was hij 100 gram zwaarder en woog hij 2300 gram. Mijn gevoel zegt dat het niet lang meer duurt voor ze naar huis mogen!
Kijk, dat zijn goede berichten!! Wat fijn dat ze daar mochten slapen. Hopelijk mag hij snel naar huis. Eenmaal thuis volgt ook nog wel een vermoeiende tijd hoor. Dan moeten ze echt alles zelf doen. Ik vond dat toen zelfs nog iets zwaarder. maar goed dat heb je er allemaal dubbel en dwars voor over! Ben heel erg blij voor ze dat het allemaal zo goed gaat met de kleine! En super lief dat jij zo'n goede vriendin bent voor ze!! Grtjs, Aleida
Ja Ze zijn thuis! Gisteravond mochten ze allemaal naar huis. Net de vader even gezien die hier even kwam vertellen over de spannende eerste nacht Zij beginnen nu met de slapeloze nachten ed. Maar ze zijn heel dankbaar dat ze hem eindelijk thuis hebben. Nu komt bij hen ook langzaam het gevoel dat ze echt een kindje hebben gekregen. Mijn arme vriendinnetje heeft echt heel erg slecht (kritiek) gelegen en een helse bevalling gehad ze was eigenlijk veel te ziek voor een ks en heeft haar zoontje ook pas de volgende dag (18 uur Later) gezien daarvoor was ze zelf simpelweg veel te ziek Wat er precies met haar was weten ze niet want het zk is haar status kwijt geraakt (2x!!!) Maar inmiddels gaat het heel goed met haar en is ze ook echt mama geworden het kolven gaat nog steeds ruk maar ze wil tot week 40 blijven proberen (respect) We laten ze even thuis wennen, bellen nu wel al veel en zien/spreken hem best vaak voor dingetjes wat dan ook. Als ze straks thuis gewend zijn dan gaan we hem in real life bewonderen maar op de foto's is het echt al een heel mooi mannetje! excuus voor dit gare bericht ik ben eigenlijk een beetje te moe.
je zal zien als het kindje dalijk echt zelf gaat drinken aan de borst dat het allemaal veel makkelijker word dus de kleine dalijk des noods elk uur lekker aanleggen en voeden op verzoek dus zodra de kleine wil lekker laten drinken
Ik heb hem gezien! Wat een ieniemienie! Echt nog helemaal kleine baby! Alleen maar bij mama liggen en drinken verder doet hij nog niks hihi. Tis een plaatje! Uiteindelijk is alles dus wel allemaal goed gekomen en ook redelijk snel! Ze zijn nu fijn thuis het drinken gaat al best goed aan de borst en met mijn vriendinnetje gaat het ook steeds beter! Dankjullie wel allemaal voor jullie tips en adviezen ik (haha en indirect zij dus ook) heb er veel aan gehad! Wat mij betreft kan er een slotje op!