He meiden Mijn meisje wilde steeds niet gaan slapen (was echt uren bezig om haar in slaap te krijgen) en nu ben ik er dus achter dat het komt van het ledikantje. ALs ik haar in de wagenbak leg is ze in 2 minuten vertrokken. 'savonds til ik haar over naar haar eigen bedje, zodat ze de volgende ochtend wel in het ledikantje wakker wordt en dat vind ze ook prima Ik vermoed dat het komt dat de wagenbak knusser is en dus veiliger aanvoelt. Maar Indy heeft een spreidbroekje en past waarschijnlijk niet heel lang meer in de wagenbak, wordt nu al krap. Zat denken om van die zijbeschermers te kopen, die je aan de zijkant vast kan binden. Of hebben jullie andere tips om haar ledikantje knusser en toch veilig te maken????
ik weet niet of hij met 1 kant tegen de muur staat? en of je er een klamboe/doek omheen hebt? die van ons trok het op een gegeven moment in de ledikant helaas. en ze moeten ook wennen aan nieuw bed, misschien kan je de bak in het ledikant zetten, en zo langzaam aan laten wennen
Ik zou het inderdaad meer zoeken in de richting van langzaam laten wennen aan het ledikant dan in de richting van zijkanten dicht maken. Zij en hoofdbeschermers zijn simpelweg onveilig en daarom niet aan te raden. Het afsluiten van de kanten heeft verder als nadeel dat de ventilatie veel minder wordt, ook niet veilig. Een klamboe/sluier zal ook zo langzamerhand niet meer werken, want grote kans dat ze dat erin trekt, ook niet veilig dus. Ander idee: campingbedje? die zijn wel een stukje dichter, maar wel net zo groot als een ledikantje. Vindt ze misschien ook niets dus. Of zo`n deryan of een ander merk tentje? Is ook wel knusser en ook veilig.
ow ik wist niet dat de hoofd en zijbeschermers niet veilig waren. Dus dat valt af. helaas. Klamboe is idd niet veilig meer, ze pakt alles wat in haar buurt hangt Zal een kijken naar zo'n tentje en het ledikantje tegen de muur zetten is ook wel een goed plan. Ik zette de bak ook in het ledikantje, alleen nu is het ook nog eens super warm op haar kamertje, dus staat ze in de hal, waar het koeler is. Als het straks weer iets is afgekoeld, dan ga ik idd aan de slag haar te laten wennen aan haar grote bed
ik kreeg toen ook als tip om de bak een tijd in het ledikantje te zetten totdat ze gewend is aan de omgeving van haar bedje
Ik weet niet of ze in een slaapzakje slaapt, anders kun je misschien haar armpjes erbij in doen? Hier heeft Danique een tijdlang in een puckababy geslapen, hier werd ze rustiger van. Daarna zijn we overdag begonnen met het slapen in het ledikantje. Toen dat een maand goed ging, is ze er ook 's nachts gaan slapen en dat ging toen gelijk goed. Wij hadden haar eerst in een wiegje bij ons op de kamer. Bij pasgeboren baby's kun je ook een voedingskussen om ze heen leggen maar dat is bij haar niet verstandig denk ik. Ze blijft waarschijnlijk niet rustig liggen.
je kunt het bedje opmaken als een matrozen bedje. Je kindje ligt dan bovenin het bedje en met de dekens deel je het ledikantje zeg maar door de helft. Lekker klein en knus. Google dat meer eens, misschien kun je er wat mee.
Wat een SUPER tip!!! Hier was ik naar op zoek en nooit zelf op gekomen. Ik ga zsm een lakentje halen zodat ik aan de slag kan. Bedankt
Er zijn al een aantal dingen genoemd maar ik kreeg van de kraamhulp als tip om het bedje laag op te maken en een grote badhanddoek op te rollen (in de lengte zodat je een lange rol krijgt) en deze in een boog achter het hoofd te leggen. Eigenlijk verklein je hiermee het bedje maar is het wel laag opgemaakt en dus niet gevaarlijk. Werkte perfect!
tot welke leeftijd heb je dit gebruikt? Indy grijpt namelijk naar alles en misschien trekt ze dit over haar hoofd?