Zomerjas Gaastra, welke maat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chebu, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik wil voor mijn zoontje een zomerjas van Gaastra kopen en ik wil graag dat ie minimaal 2 seizoenen mee gaat. Mijn zoontje zit nu in 98/104 en is vrij tenger gebouwd. Nu heb ik gehoord van een vriendin dat Gaastra best klein valt. Nu twijfel ik tussen een maat 104 en een maat 116 (maat 110 bestaat niet van dit merk toch?).
    Wie heeft er ervaring met deze jassen?

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb een winterjas van Gaastra, die valt 1 maat kleiner uit dan normaal. Kinderkleding nog niet gekocht voor mijn dochter van dit merk dus geen idee. Kun je de jassen niet beide passen bij je zoontje en dan een inschatting maken?

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Sisa, nee ik woon in het buitenland. Maar ik bedenk me net dat ik aan het eind van de maand naar NL ga. Duh. Dan ga ik daar maar eens passen (maar ik heb hem liever nu dus al omdat het hier best lekker weer is.)

4. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Kun je bij Gaastra niet zo veel van opaan vind ik.
    Ik heb voor mijn zoontje 2 gevoerde vesten van Gaastra die hij als zomerjas draagt. Van vorig jaar een maat 104 waarvan ik niet weet of de jas ook deze hele zomer zal passen. Daarom pas in de winteropruiming een 116 gekocht. Blijkt thuisgekomen dat deze precies even lang is als de 104 (alleen mouwen wat langer). De 104 is een mooi getailleerd model, de 116 iets minder getailleerd, blijkbaar zijn de iets minder getailleerde modellen wat korter.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Zoon heeft net in de winkel een Gaastra jas gepast, maat 104. Zat hem prima (maar was verkeerde kleur; in de goede kleur hadden ze die maat niet meer).
    Hij heeft van veel kleding maat 104, dus ik zou geneigd zijn om te zeggen dat het normaal valt. Zoon is bijna 4 jaar, 1.01 meter lang en 16.5 kilo zwaar.

Koop gewoon wat jou goed lijkt, en als het niet goed past kun je het toch ruilen?

Deel Deze Pagina