Ik werk nu momenteel bij een bedrijf waar ik het helemaal niet naar mijn zin heb. Nu ben ik al een jaar aan het solliciteren en de leuke banen liggen niet op straat. Ik heb al 2x tegen een baan nee gezegd omdat ik dan gewoon 400 minder ging verdienen. Nu heb ik weer een gesprek gehad bij een opticien.(heel ander werk als wat ik nu doe) Lijkt me erg leuk ,een leuk team en ik kan er cursussen volgen in de loop der tijd om me te verbeteren. Maar ik moet meer dagen gaan werken 3 1/2 ipv 3 en ga 280,- minder verdienen. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen,er is wel gezegd dat dat niet mijn salaris blijft.Dat kan naar behorlijk functioneren nog groeien. Maar ja dan ben ik ook weer een aantal jaren verder. Ik moet er wel veel voor gaan laten ,niet alleen mijn salaris wat minder word maar ook een hobby scouting moet ik ervoor opzeggen omdat ik op die dag moet gaan werken. Wat zouden jullie doen?? Ik vind de keuze zo moeilijk.
Ik zou het niet doen eerlijk gezegd. Ik zeg altijd, je moet je verbeteren, niet verslechteren als je van job veranderd. En meer gaan werken voor minder loon...
Moeilijke keuze. Ik vind het persoonlijk belangrijker om het naar mn zin te hebben op mn werk, maar aan de andere kant is geld toch ook heel belangrijk. Als je nou zoveel verdient dat het niet uitmaakt, maar in mijn geval zou ik het ook niet doen, omdat je meer moet werken voor minder geld. In mijn situatie zou dat niet haalbaar zijn. Zeker omdat je geen garantie hebt wanneer je meer gaat verdienen en hoeveel dat dan gaat zijn. Succes met je keuze!
Moeilijk. Ik zou niet willen blijven op een plek waar ik het echt niet naar mijn zin heb. Maar, je gaat er financieel wel op achteruit. En je hebt geen tijd meer voor je hobby. Ik denk dat ik dan bij mijn huidige werk zou blijven. En nog maar weer wachten tot er iets beters voorbij komt.
Ik zou het ook niet doen meid, ik geloof dat het best wel een leuke uitdaging is en weer is wat nieuws, maar ik denk als ik je goed begrijp dat je ook de zaterdag moet gaan werken? Dat wordt je heel snel zat als je elke week op zaterdag moet werken! En je moet er opvooruit gaan en dat ga je nu in eerste instantie niet! SUcces met je keuze
Ik moet inderdaat op zaterdag werken maar dat moet ik nu ook,er komt een koopavond donderdag avond bij. Ik vind het best moeilijk, ik ben er achter met wat ik nu doe dat ik best goed betaald word. Maar in die branche is weinig werk te krijgen en wil ik eigenlijk niet meer werken.Dus moet ik solliciteren op banen waar ik geen ervaring mee heb en stap dan automatisch op banen die minder betalen in. Ik vind het zo moeilijk,want op mijn werk is het een onuit houdbare situatie.Maar financieel is ook erg belangrijk. Er zit ook wel een voordeel aan ik maak geen reiskosten meer. Die krijg ik nu niet vergoed.
Ik heb een aantal jaren geleden wel de keuze gemaakt. Ik heb mijn huidige baan toen, P&O manager opgezegd en ben in een sportwinkel gaan werken. Maar ik had dan ook een zware burnout en heb besloten om gewoon iets te gaan wat ik leuk vond. Salaris was een heel stuk minder maarja ik ging iedere dag fluitend naar mijn werk en ik kwam fluitend terug! Nou konden wij ons het financieel veroorloven anders had ik het nooit gedaan natuurlijk. Ik heb er geen moment spijt van gehad!
Als je het je kan veroorloven zou ik het wel doen. Ik ben ook een jaar in een baan blijven zitten waar ik echt ongelukkig van werd. Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om een andere studie te volgen en ga over een paar weken werken in een branche waar ik veel minder verdien, maar waar ik me ontzettend gelukkig bij voel. Voor mij is dat het belangrijkste. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze.
Als je de reiskosten die je nu wel maakt weer verrekend met het nieuwe loon... Is het dan financieel wel haalbaar? Je verdiend dan wel 280 euro minder, maar je maakt dus ook minder kosten, wat het verschil weer minder groot maakt...
Als je het geld kan missen door minder te verdienen, zeg ik... Ga er voor!!! Geld is niet alles, je hebt het wel nodig om rond te komen, maar als je genoeg hebt of met minder kan dat is je geluk veeeeeelllllllll belangrijker. En zoals je zegt, met de tijd ga je steeds vooruit op je salaris, het kost alleen wat tijd. Maar zo'n tijd te blijven waar je het niet naar je zin hebt, Het leven is te kort daarvoor en het is het niet waard. Succes
Ik zou het niet doen. Je moet meer werken voor veel minder geld. Je hebt het niet over een paar tientjes. Ik vind het best veel geld waar je op achteruit gaat. Naar je zin hebben is zeker belangrijk, maar geld is onmisbaar in deze tijden. Zeker als je een gezinnetje hebt, is elke cent meegenomen. Hier wel in ieder geval Sterkte met je beslissing
Ik zou idd ook eerst kijken naar hoeveel het verschil is, aangezien je met je nieuwe baan geen reiskosten meer hebt. Wanneer er dan nog maar een verschil overblijft van een paar tientjes, dan is het al een ander "verschil" Plus je hebt minder afschrijving/onderhoud op je auto omdat je m minder gebruikt etc. Daarnaast is het wel goed om duidelijk te krijgen op welke termijn je salarisverhoging gaat krijgen. Stel dat je door cursussen te doen binnen anderhalf jaar op minimaal hetzelfde nivo zit ofwel hoger.... dan denk ik wel dat ik het zou gaan doen. Wel is het idd heel vervelend wanneer je je hobby zou moeten opgeven. Is het niet mogelijk om met je nieuwe wg af te spreken dat je maar 2 zaterdagen per maand gaat werken?
Nou de keuze is gisteren voor mij gemaakt. In de salaris onderhandeling wilde de nieuwe wergever dat ik 30 uur ging werken.Ik had van te voren al aangegeven dat ik maar 24 uur wilde werken ivm oppas van mijn zoontje.Dit was geen probleem.Toen ik gisteren avond belde dat ik de baan wilde hebben ,zertelde hij me dat hij toch alleen maar voor 30 uur wilde. Ik baalde enorm. Dit is al de 3e keer dat het op het laatst niet doorgaat. Het is zo moeilijk om een leuke baan te vinden in combinatie met kinderen
Ik heb alleen de openingspost gelezen, dus sorry als dit al eerder is opgemerkt. Als jij overal merkt dat banen die je leuk vindt én die je kunt krijgen meer betalen dan je huidige, dan betaalt je huidige baan blijkbaar opvallend goed. Ik zou dat proberen los te laten. Hoeveel heb je nodig? Kun je dat met die andere baan verdienen? 't Klopt in mijn ogen ook wel dat je erop vooruit zou moeten gaan als je van baan verandert, maar leuker werk of betere vooruitzichten zijn ook vooruitgang, niet alleen een hoger salaris. Over je hobby kan ik niks zeggen. Ik heb geen hobby's die ik niet zou willen opgeven voor mijn werk en kan me daar op dit moment ook niet zoveel bij voorstellen. Hoe erg dit is, en of je leven in totaliteit leuker of minder leuk wordt bij deze baanswitch kun je alleen zelf inschatten. Als er wordt toegezegd dat je er in salaris op vooruit zult gaan bij behoorlijk functioneren, zou ik wel even kijken of dat ook concreet zwart op wit gezet kan worden (bij wat voor beoordeling, wanneer, hoeveel). Dit soort toezeggingen wordt vaak erg makkelijk gedaan, maar 't valt in de praktijk vaak nogal tegen.
En nu lees ik de rest, sorry, ik was dus toch mosterd na de maaltijd.... Balen hoor, dat het nu toch niet doorging. Succes met het zoeken naar een nieuwe baan! En hou vol op je huidige werk... valt niet mee om iets te doen wat je echt niet leuk meer vindt.
TS: balen dat het nu toch niet doorgaat! Ik wilde toch nog even reageren. Wat bri typte, daar ben ik het helemaal mee eens. Het laatste half jaar bij mijn voormalig werkgever zat ik elke dag huilend in de auto naar huis, omdat ik zo baalde van mijn baan en omdat ik wist dat ik morgen er weer heen moest. Nu is dit misschien een extreem voorbeeld, maar met lood in je schoenen naar je werk gaan is echt niet gezond. Ik zou liever wat salaris in willen leveren en met (meer) plezier naar m'n werk gaan, dan langzaam een depressie in de hand werken. Succes met werk zoeken!