hoi uwv ik heb even een vraagje want ik heb net een brief gehad van uwv dat ik door zwangerschapziek ben en dat mijn dagloon 66,95 is bruto ik werk 24 uur iper week in de zorg en werk dus om het weekend dus zeg maar 96 uur in de maand maar hoe kan ik nu uitrekenen hoeveel er aan het eind van de maang overgemaakt gaat worden? werk ook avond diensten krijg je dan ook ort? sorry maar snap daar nooit zoveel van alvast bedankt
Beste Troetjuh, Om het dagloon te berekenen, wordt je SV-loon van de 12 maanden voorafgaand aan je ziekte gedeeld door 261. Dat is het aantal werkdagen in een jaar. Ook over onregelmatigheidstoeslag (ORT) betaal je SV-premies, dit zit dus ook bij je dagloon in. Omgerekend naar een maand, zou je dus het dagloon (66,95) weer moeten vermenigvuldigen met 261 werkdagen ( 17473,95), en vervolgens delen door 12 maanden ( 1456,16). Overigens wordt dit niet iedere maand aan je overgemaakt; UWV betaalt de ziektewet-uitkering per week. Als de betaling via je werkgever gaat, wordt de uitkering iedere vier weken overgemaakt. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
mm okej maar dat is bruto dan gaat er natuurlijk nog mega veel vanaf? of valt dat ook wel mee? in ieder geval bedankt voor het antwoord
Beste Troetjuh, Hoeveel er netto van overblijft, kan ik nu nog niet zeggen. Dit wordt berekend als het betaald wordt. De hoogte van de inhoudingen is ook afhankelijk van de loonheffingskorting. Verschillende internetpagina's bieden de mogelijkheid om een brutobedrag om te rekenen naar een nettobedrag. Als het bruto-bedrag uit mijn vorige reactie vergelijkbaar is met het brutobedrag op de laatste loonstrook voor je ziek werd, is de netto-uitkering ook vergelijkbaar met je netto-loon. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare