Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen. Peuter en kleuter of toch maar mama&gezin? Sorry als het verkeerd staat. Vanmiddag was ik bezig met zoon boven. Ondertussen waren mijn dochters beneden. Ze hadden wat gedoe met elkaar, blijkbaar had de middelste wat afgepakt van de oudste. Oudste werd boos en gaf middelste een duw. Die kwam verkeerd neer en toen zijn we als de wiedeweerga naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig is nu alles oke. Dochter heeft een gat in haar hoofd en is inmiddels gehecht. Ze heeft wel pijn en is verdrietig, dus zit nu naast ons op de bank. We zijn natuurlijk behoorlijk geschrokken. Vandaar mijn vraag: hoe voorkom ik dit? Ik dacht altijd dat ik ze wel met z'n tweeën beneden kon laten. Maar blijkbaar kan dat niet. Zoon is een huilbaby, slaapt weinig, beneden slapen is dus geen optie.
Oeh wat schrikken zeg! Maar ik ben bang dat het niet helemaal te voorkomen is of je moet 1 van de 2 omstebeurt mee naar boven nemen zodat die even op haar kamer speelt en als de jongste dan in slaap is gevallen haar weer mee naar beneden nemen. Maar snap ook dat dat wel een gedoe is! Hier heb ik het nog niet aan de hand want als ik even snel de was doe ligt dochter in de box of slaapt en zoon speelt op de Ipad of met zijn speelgoed ik kan hem juist niet mee naar boven nemen want dan maakt hij dochter wakker.Maar ik bel dan vaak tussendoor met mijn mobiel naar mijn vaste lijn om te vragen of alles goed is. (Tja ik moet ook de was doen helaas!)
Ja, het probleem is dat jongste niet echt in slaap valt. Hij slaapt heel weinig. Ik ga vaak naar boven, omdat dochters last hebben van zijn gehuil en ik 100 pogingen doe om hem toch te laten slapen. Dochters steeds meenemen is ook onhandig, want ze maken herrie en dat is onrustig voor zoon. De was wordt hier amper gedaan, met zo'n handenbinder heb ik geen tijd, dus wanneer een van de grootouders er is, doen zij het voor me gelukkig.
Ja het is een pittige tijd helaas is het herkenbaar alleen was het bij mij bij mijn eerste en kon ik hem niet wegleggen of het was brullen. Heb je medisch alles al uitgesloten? Bij mij hielp het toen we eindelijk naar een osteopaat gingen. Na 11 maanden had ik ineens een zoon die overdag 2 uur achter elkaar sliep! Wauw wat een verademing was dat! Ik kon weer de was doen of gewoon even rustig zitten! Ik wou dat ik je kon helpen door maar 1 tip te geven die zou kunnen werken maar ik hoop gewoon dat beide meiden zo geschrokken zijn door vandaag dat ze het letterlijk en figuurlijk niet meer in hun hoofd te halen dit te doen! Btw wat zijn grootouders toch schatten he! Hier ook 2 paar die als ik hun bel van jongens ik heb echt even hulp nodig ik moet alle bedden verschonen maar help hoe ga ik dat doen de kleinkinderen even op zich nemen zodat ik gauw alle bedden kan doen en alles kan wassen en opruimen.
Ja, het zijn schatten! Ze wonen niet dichtbij, dus als ze langskomen blijven ze gelijk 1 of 2 nachten slapen. Dan helpen ze gelijk met het huishouden, nemen ze de meiden mee naar de speeltuin of de dierentuin. Echt zo ontzettend blij mee. Dat verlicht wel iets. Maar goed, dat is 1-2keer per maand. Een osteopaat gaan we volgende week heen, bedankt voor de tip. Hoop ook dat zoon er wat aan heeft
Ik hoop het met je. Mag ik vragen hoe de bevalling is gegaan? Bij zoon was het zo dat hij bleef steken op H1 (vlak voor de draai naar beneden) en ik anderhalf uur heb zitten persen om hem op H2 te krijgen, pas toen konden ze de vacuüm gebruiken maar die schoot tot 2x toe los waardoor zoon dus het KISS syndroom heeft gekregen. Zijn nekspieren hebben toen zo'n optater gehad dat hij links Erbse Parese had (verlamd armpje door sleutelbeen breuk) en dus de KISS. De osteopaat vertelde mij toen dat kinderen die een stortbevalling hebben of juist zoals mijn zoon echt eruit zijn getrokken een grote kans op KISS hebben. Daardoor voelt liggen niet fijn bij ze en doet ze toch echt alles zeer omdat het dan druk geeft op dat nekje. Ik hoop zo voor je dat de osteopaat wat voor jullie kan betekenen! Heb alleen niet de hoop dat het na 1x al verbeterd. Wij hebben 5 sessies gehad en na sessie 2 begonnen ons dingen op te vallen. Hij was ontspannen en hij sliep steeds iets beter. Na de behandeling kunnen ze of heel goed gaan slapen maar het kan ook zijn dat ze echt huilen. Ik hoop voor jullie op het eerste en dat jullie een "droom"baby eraan overhouden! Als je wat meer wilt weten mag je mij gerust pb-en hoor en ook als je gewoon even wilt klagen want na bijna een jaar een huilbaby te hebben gehad weet ik heel goed dat je niet meer alleen maar positief kan zijn. Dikke knuffel en het komt echt allemaal goed meis hoe zwaar het nu ook is.
Oh kan me goed voorstellen dat dat een behoorlijke invloed heeft gehad op je kind! Heftig zeg. Hij is 6 weken te vroeg geboren. De ontsluiting bleef op 5cm steken en hij kreeg het moeilijk, daarom is overgegaan op een ks. Waarom hij zo vroeg kwam, is nooit duidelijk geworden. Dat het er mee te maken kan hebben, snap ik heel goed. Bedankt voor je geruststelling! Mag ik vragen of jij toen ook werkte of niet? Zo ja: hoe deed je dat met opvang? Ik ga 4 januari weer werken en zoon zou dan 3 dagen naar het KDV moeten. Nu zijn we aan het denken over een GO, zijn ook best actief op zoek. Ook ben ik in gesprek over 1 dag ouderschapsverlof, maar dan zal hij alsnog 2 dagen naar de opvang moeten. Ik maak me daar best wel zorgen over. Hoe heb jij dat aangepakt?
Om nog even op je vraag in te gaan. Je middelste is pas 1. Misschien kan zij in de box even? Of in de kinderstoel aan tafel met een speelgoedje? Dingetjes afpakken en kleine ruzies zijn nooit helemaal te voorkomen denk ik. Maar ik kan me goed voorstellen dat jullie geschrokken zijn!