Bloedverlies na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Calle, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calle

Calle Lid

1 aug 2007
    14
    0
    0
    Ik heb even een vraagje.
    In september heb ik een curretage gehad en daarna slechts enkele dagen licht bloedverlies. Vorige week donderdag heb ik helaas weer een curretage gehad. Op vrijdag was het bloedverlies minimaal. Daarna is het erger geworden. Vandaag zelfs wat stolsels bloed verloren. Hebben jullie ervaring met bloedverlies na curretage?

Dank
    Calle

2. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Calle,

Ik zit er momenteel middenin. Ik heb vrijdag een curretage gehad. Vrijdag en zaterdag bloedde ik matig (niet erger dan bij een menstruatie). Zondag en gisteren zaten er ook stolsels bij, echt van die grote donkerrode dingen (blegh), soms wel 1 cm lang. Vandaag nog geen stolsels verloren, en het bloedverlies is ook minimaal.
    Bij mij zei de gyn dat ik nog ongeveer 7-10 dagen bloedverlies kon verwachten.

Als je 't niet vertrouwd, dan kun je misschien je verloskundige bellen?

Sterkte!

3. Calle

Calle Lid

1 aug 2007
    14
    0
    0
    Ha Marieke,

Dank voor je reactie. Het bloedverlies lijkt al een stuk minder te worden. Daar alle emoties en hormonen voel je je toch wat onzekerder dan normaal. Maar ben inmiddels weer wat gerustgesteld. Bloedverlies zal er wel gewoon bij horen.

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hey Calle, ik heb geen ervaring met curretage, maar bloedverlies hoort er wel bij, hoor. Sterkte meid!

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Das nog best lang! :confused:
    De gyneacoloog zei afgelopen maandag tegen me dat de curretage het beste voor de feestdagen kon plaatsvinden, zodat ik met de feestdagen helemaal hersteld zou zijn.
    In 1e instantie zou ik 21 dec. geholpen worden, maar dat vind ik dus veel te laat, vooral omdat mijn man en ik 22 dec. naar Frans Bauer gaan.
    En daar wil ik echt naar toe, daar verheug ik me al zolang op!
    Nu had mijn man opgepakt toen het ziekenhuis belde, en gezegd dat 21 dec. mijn ouders 30 jr getrouwd zijn, zodat ik eerder geholpen kon worden.
    Echt een leugen, maar goed, wel 1 om ons eigen bestwil.
    Nu kan ik 19 dec. geholpen worden, maar dat betekent dus wel dat ik met de feestdagen nog steeds last van bloedverlies kan hebben? :(

6. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Jusi,

Het bloedverlies valt mee hoor, bij mij althans. Het is veel minder dan een gewone menstruatie. Ik zit nu op dag 5 na de curretage en het is echt niet veel meer. Komt best goed dus met die feestdagen van je :)

Marieke

7. Calle

Calle Lid

1 aug 2007
    14
    0
    0
    Bij mij is het nu ook een stuk minder aan het worden. Meer bruin dan rood. Dus komt zeker goed met de feestdagen Jusi. Ik schrok alleen van die stolsels na een paar dagen. Heb nooit zulke heftige menstruaties, vandaar.

Deel Deze Pagina