Hoe kan ik haar door laten slapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Starry, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje.

Irem krijgt om de 3 a 3,5 uur haar fles ( friso standaard )
    Ze komt uit zich zelf en hoef haar nooit wakker te maken.
    Ze krijgt de ene voeding 90 cc aan water en 3 schepjes friso, en de andere voeding 100 cc aan water en ook 3 schepjes friso ( dit doe ik om het haar wat gemakkelijker te maken kwa ontlasting )
    Nu heeft ze vanavond om 20:00 uur haar flesje gehad en dalijk om 23:00 uur haar '' laatste '' flesje.
    Normaal is het dan toch dat ze door hoort te slapen tot een uur of 05:00 uur? bij Irem is dat helaas niet het geval want zij zal rond een uur of 02:00 uur weer komen voor haar flesje.
    Ik heb al gebrobeerd meer voeding te geven ( 120 cc aan water en 4 schepjes friso ) maar ook dan komt ze rond 02:00 uur.
    Haar speen helpt echt niet op dat moment want ze blijft echt huilen tot ze haar flesje in haar mond heeft.
    Hoe kan ik haar door laten slapen?

Liefs Starry

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom moet ze doorslapen dan? Ze is nog maar 6 weken.... gewoon dat flesje nog even geven en op een gegeven moment zal ze steeds langer ertussen laten zitten.

3. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja waarom moet ze door slapen? Omdat familie / vrienden zeggen dat dat hoort :( ook omdat een vriend van mij zijn zoon doorslaapt van de laatste voeding van 23:30 t/m 07:00 uur en hij is nog jonger dan Irem. En ik dus bang ben dat ik haar straks teveel geef.

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Niks van aantrekken hoor.
    Een vriendin van mij adviseerde na 3 weken al om een extra schep voeding erin te doen zodat ze een vollere maag heeft.
    En een week of 2 later iemand anders die adviseerde om 3 eetlepels (!) rijstebloem erdoor te doen. Maar daar vond ik haar nog veel te jong voor.

Sommige kindjes hebben gewoon nog behoefte aan een nachtvoeding.

Demi sliep vanaf 2,5 maand door (van 7 tot 7) en rond 3 maanden begon de nieuwe sprong en sindsdien slaapt ze bijna nooit meer door en komt ze soms 2 x per nacht.

Dus misschien niet het antwoord wat je wilt; maar geduld hebben is het beste.. Ze regelt het zelf wel denk ik..
    Wij maakten Demi ook nooit wakker rond 23 voor 'n flesje en lieten haar zelf uitmaken wanneer ze at en ze heeft zelf haar ritme gevonden daarin... (en dus helaas ook weer verloren :) )

5. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn zoontje is 3 en halve maand en slaapt ook nog niet door hoor! Terwijl mijn dochter al vanaf de kraamweek doorsliep. Geen kind is nu eenmaal hetzelfde...

En ja, het is even ''afzien'', maar als ze honger hebben zit er toch maar 1 ding op: fles maken. Als is het 2 of 3 keer op een nacht.

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier ook nog niet, maar de hoop doet leven!

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou heir heeft het ook zeker 5,5 mnd geduurt.
    Elk kindje gaat doorslapen zodra het er aan toe is, daar kun jij niets aan veranderen, ook al wil je nog zo graag.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ons eerste kind sliep met 5 weken door en had geen nachtvoeding meer nodig. Hij kwam steeds een uurtje later voor de fles 's nachts. Tot ie dus helemaal doorsliep.
    Bij dit kind zie ik het nog niet zo snel gebeuren moet ik zeggen. Je kan er weinig aan doen. Zeker als ze zo klein zijn. En die mensen uit je omgeving... lekker laten l*llen hoor.
    Wel ff wat anders... je mag haar flessen overdag ook ophogen toch. Tenminste hier werd dat wel gezegd dat we door konden gaan met ophogen tot 120 water en dan 4 schepjes voeding. Mits ons kind het op kon dan he.

9. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Mijn meisje slaapt ook nog niet door.
    Alhoewel ik vind dat va 20.00 uur tot ca. 03.00 uur ook doorslapen is. Dat deed ze vannacht namelijk.

Ik weet niet of je je kindje wakker maakt voor een voeding of dat ie zelf komt?

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik vind van 20:00 uur t/m 03:00 uur ook doorslapen :)

Nee ik maak haar niet wakker...ze komt gewoon uit zichzelf :p

11. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ah oke, dan denk ik toch dat je eventjes geduld moet hebben. Ze is ook erg jong nog.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ze zeggen dat zolang die kleintjes 's nachts komen, ze het gewoon nodig hebben hoor! En ze zit overdag ook nog op 3/3,5 uur, dus zou doorslapen ook wel ineens heel lang zijn, toch..?
    En of je haar teveel geeft? kun je zelf een beetje uitrekenen, ze zeggen 150ml voeding per kilo lichaamsgewicht.. (dat is een richtlijn he)

Succes ennuh ze gaan vanzelf een keer doorslapen hoor..:)
    Oja, wij gaven haar bij de late fles vanaf de eerste week wel net ff meer. Maar ik geef afgekolfde bv, dus dan kon ik gewoon 10ml meer geven, weet niet hoe dat zit met bv:)

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zolang ze zelf komt om een voeding 's nachts, heeft ze hem nodig. Het ene kind is het andere niet. Mijn zoon heeft tot 3 à 3 1/2 maand nog een nachtvoeding gehad, mijn dochter sliep met 2 weken hele nachten door...

Wel vind ik dat je flesjes wat aan de kleine kant zijn voor een kindje van ruim 6 weken oud. Op mijn voedingsschema staat dat je vanaf 6 weken 5 tot 8x 100 tot 150cc voedin mag geven..

Hoeveel flessen geef je op een dag? Wanneer je op zo'n 6 flessen zit, mag je best flesjes aanbieden van 120+4...

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje ging vanaf 4 maanden doorslapen.
    Geduld is een schone zaak!

Als je de omgeving moet geloven dan slaapt het gemiddelde kind met een paar weken al door, ik heb me er maar niet aan gestoord.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het lijkt tegenwoordig wel een wedstrijd te worden, heel erg vervelend. Het kan bij sommige kindjes wel een half jaar duren voordat ze doorslapen...

Heel vervelend dat soort opmerkingen, het maakt je erg onzeker terwijl dat helemaal niet hoeft..

16. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ja inderdaad, ieder kind/baby is anders! De een slaapt vanaf de geboorte door en de ander na 6 maanden nog niet....

17. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Haha; ieder kind is inderdaad anders. Mijn dochter sliep vanaf haar 4e jaar pas door en mijn zoon doet het nu al vanaf 9 weken...! (er zit dus niet voor niks hier zoveel jaren tussen mijn 1e en 2e kind)

18. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    mijn dochter slaapt nu ook pas door krijgt snach'ts geen fles meer heb het wel eens geprobeerd maar dan dronk ze maar 30 ofzo dus nie echt honger wel komt ze snach'ts een paar keer wakker voor speen
    als je kindje er aan toe is slaapt ze snacht's echt wel door ik deed altijd wel flesje geven want dan sliep ze ook gelijk weer en kon moeders ook weer lkkr slapen
    alles op zijn tijd vind ik!

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Laat je niet gek amken door wat een ander vind of zegt. Een kindje van 6 weken oud hoeft nog niet door te slapen. Hoe harder je dit wilt hoe langer het duurt lijkt het wel. Ik vind de flesjes ook wel klein. Ik zou proberen of ze 120 ml wil hebben. Mss dat ze dan wat langer slaapt wat niet wil zeggen dat ze dit dan s'nachts gaat doen.

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ha meis,

Hoe zwaar is je meisje als ik vragen mag?

wat je zou kunnen doen is haar speentje te geven bij de 1e keer "mekken" Jenna valt daardoor weer in slaap.

mijn meissie (vandaag precies 2 maanden) slaapt ook nog niet door, ze heeft het wel al 3x gedaan maar dat was sporadisch. vannacht heeft ze haar laatste fles 23.30uur gehad en om 5.30uur hoorde ik haar "brabbelen" ik heb haar toen haar speentje gegeven en toen kwam ze om 6 uur.

niet zoveel aantrekken van anderen hoor.

Liefs Roshi

Deel Deze Pagina