overal hoor ik steeds dat het erg belangrijk is dat je kind zelf inslaapt in zijn of haar wiegje/bedje..maar wat nu als je kind tijdens het voeden al in slaapt valt?
Tja, daar kun je weinig aan doen! Ze is nu ook nog zo jong dat het nog niet zoveel uitmaakt dat ze bij jou in slaap valt. Als ze wat ouder is en wat meer wakker dan kun je beginnen met haar te leren om zelf in haar bedje in slaap te vallen. Zijn wij ook pas na een maand of twee mee begonnen. Nu was dat misschien wel wat laat, maar ik heb volgehouden en nu is het geen probleem voor hem om zelf in slaap te vallen!
Jaime sliep eerst ook in onder het drinken (ze was ook nog maar een paar weken). Als ze wat langer wakker blijven tussen de voedingen in zie je vanzelf dat ze wat moe worden en wij leggen haar dan meestal in bed. In het begin vond ze het even niet leuk..maar vijf minuutjes huilen en ze slaapt.
Esmee kon ook moeilijk zelf inslapen, wij gingen vaak naast haat bedje zitten om haar te aaien en de speen erin te houden, zo viel ze wel in slaap... Nu is ze 8 weken en ze valt steeds sneller en makkelijker zelf in slaap, huilt veel minder als we haar in bed leggen. Dus geef niet op, ben blij dat ik heb volgehouden.
ik maak haar dan altijd wakker,en leg haar dan pas weer in bedje als ze wakker is, en weer opnieuw slaapsignalen geeft. Op die manier leren ze zelf in te slapen. Mijn oudste dochter heb ik jaren bij moeten zitten omdat ik als baby er altijd al naast ging zitten.
Ik denk idd dat je daar nu nog niet op moet focussen die hele kleintjes slapen overal, straks als ze wat ouder is dan komt dat moment vanzelf. probeer in iedergeval alvast een beetje rust en regelmaat in te bouwen, dus eten spelen slapen en als dat een keertje anders loopt is dat echt geen ramp maar als je daar nu al een beetje mee begint word het straks alleen maar makkelijker. Wij hebben echt heel veel profijt gehad van het rust en regelmaat gebeuren, als Danique naar bed gaat doet ze dat altijd zonder problemen.
Toen Yara nog kleiner was en in slaap viel tijdens de fles deden we na de fles haar verschonen en dan werd ze weer wakker en legde haar dan in bed. Ze slaapt heel makkelijk in nu als ze wakker in bed wordt gelegt, behalve savonds dan wil ze er graag bij blijven en heeft ze er moeite mee... En wordt ze voor de fles al wakker speel ik nog wat met haar in de box of wipstoel tot het tijd is of ze het niet meer kan houden.. succes
oke ik heb aangeleerd van de kraamverzorgster om haar eerst te verschonen...als ik haar daarna verschoon dan gaat ze ook sneller spugen.
zo zie je dat iedereen het weer anders aangeleerd krijgt, de kraamhulp heeft het mij zo aan geleerd..
het ene kind slaapt makkelijker dan het andere. maar toen saf zo klein was sliep die vaak ook tijdens het voeden al in, en kon je hem ook zo in bed leggen. wel is het belangrijk dat je een bepaalde regelmaat hebt, dat vinden ze prettig en dat geeft ze rust. maar ik heb 3 kinderen en de 1 sliep de hele dag, eentje was niet in bed te krijgen en was heel veel wakker, en de jongste slaapt ook veel, of jehem nu wakker of slapend in bed legt. alleen de avonden is die soms wat onrustig, maar dat is heel normaal.