Hoe kan ik haar meer vocht laten drinken? (12 maanden oud)

Discussie in 'Voeding' gestart door Aquilegia, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Karnemelk vind ik geen alternatief voor moedermelk. Het bevat geen vet en dat hebben ze met 12 maanden gewoon nog volop nodig.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Daar zit wat in, ZG.
    Ik ben zelf ook geen karnemelkdrinker, trouwens.
    Ze krijgt hier trouwens wel boter op brood (Botergoud, 70% roomboter, 30% olie).

Ik heb gisteren volle melk voor haar gekocht. Bij de lunch eens uitproberen.

Ze drinkt nu aardig uit de rietjesbeker. Soms kantelt ze hem nog, maar als ik help hem laag te houden, dan krijgt ze het wel voor elkaar. Vanmorgen zo'n 30 cc op (schatting, want de rietjesbeker heeft geen cc verdeling) en dan zijn we al weer blij!

Iedereen bedankt voor de reacties, dat vind ik echt fijn! :)

3. zogelukkig

Ik zou de melk wel een beetje verwarmen of mengen met een klein scheutje heet water.

Mijn zoontje lust ook geen koemelk hoor. So be it.
    Alle bouwstoffen kunnen ook uit ander voedsel gehaald worden.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, maar jouw zoon is nog volop aan de borst (moedermelk is vast veel lekkerder) en hier wil ik juist mee stoppen. Natuurlijk is yoghurt of kwark en kaas ook prima.

Ze drinkt het wel, hoor, alleen stopt ze na zo'n 30 cc al!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gisteravond was ik trouwens niet thuis, dus mijn man zorgde voor haar. Toen ze zich om 21.00 en 22.00 uur meldde, heeft hij haar water laten drinken, dat ze gulzig wegklokte, heb ik me laten vertellen (Nuby zachte tuitbeker antilek). Ja, ze kan het best. Van mij wil ze dat niet, 's nachts!

6. zogelukkig

Niet volop meer hoor!;)
    En tegenwoordig is Goudse kaas ook niet meer favoriet en yoghurt krijg ik er ook haast niet in.
    Hij lust nu weer graag feta, dus krijgt hij dat.
    En veel broccoli, dat is een goede calciumbron.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, volop is natuurlijk overdreven ;) Dat is waar!

Feta, lekker! :D

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.994
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Heel herkenbaar verhaal dit! Mijn zoontje drinkt ook maar heel weinig overdag. Verspreid over de dag drinkt hij een rietjesbeker van 200 ml leeg. Uit een open beker wil hij maar een paar slokjes en dan krijgen we ruzie over wie de beker vast mag houden en gooit hij alles door de kamer. We geven hem daarom ochtends pap van 200 ml melk zodat hij toch flink vocht binnenkrijgt. Hij krijgt nog 2x bv, dus bijelkaar opgeteld krijgt hij heus wel genoeg binnen.
    Maar als het ineens warm weer is of hij is erg verkouden dan wil hij ineens meer drinken, dan kan hij het wel. Ik moet er maar op vertrouwen dat hij zelf toch aanvoelt hoeveel hij nodig heeft en dat hij toch precies genoeg drinkt. Maar dat is wel moeilijk!

Ik vraag me ook af of het iets met de bv en voeden op verzoek te maken heeft.. het is echt een snack-eter/drinker al vanaf baby af aan.

Overigens, als je je nachtvoeding af wilt bouwen: bij ons is mijn man 2 weken snachts eruit geweest om ons kindje een slokje water en een speentje te geven, terwijl ik heerlijk kon blijven liggen :) eerste nachten waren wel zwaar en moest hij lang getroost worden, maar daarna ging het beter. Zolang ik maar uit de buurt bleef was het duidelijk dat er toch geen borstje kwam.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor je verhaal, Cowgirl! Ja, ik moet er wel op vertrouwen. Vandaag dronk ze opeens 75 cc water in korte tijd. Uit de tuitbeker. Ze had die dag met de rietjesbeken geoefend en het ging toch niet zo goed als ik dacht. Dus tuitbeker gegeven en hop: dorst! drinken!

Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn man een paar nachten haar haar toe te sturen. Maar ik doe het -denk ik- toch niet. Als hij er eens een keer uitgaat, dan komt hij na 5 minuten van: "Ze wil alleen maar aandacht, ik ga haar nu eens laten huilen. Ze moet het toch een keer leren" Tsja... daar ben ik het niet mee eens, dus dan doe ik het zelf maar. Verder is het een prima vader, hoor. Heel lief en zorgzaam, en hij speelt leuk met haar, maar 's nachts heb ik er niet veel aan.

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt wel of ik mijn verhaal lees! Hier precies hetzelfde!

Ik durfde heel lang de bv niet af te bouwen omdat hij zo weing drinkt.
    Uiteindelijk recentelijk toch maar doorgezet en 's nachts manlief er uit gestuurd. Die dacht in eerste instantie net als jouw man, maar die heb ik gelukkig kunnen overtuigen dat laten huilen toch echt geen optie is.
    Nu gaat hij met een flesje ( gewoon een speenfles) 's nachts naar hem toe. De eerste nachten moest mijn zoontje er niets van hebben, maar afgelopen nacht heeft hij toch een paar flinke slokken genomen.

Een overdag geen bv meer aanbieden vond ik heel lastig. Ik was echt in de stress over zijn drink gedrag.

Ik probeer het nu wel een beetje los te laten.
    Ik duw wel regelmatig een tui/rietjes/open beker onder zijn neus, maar wil hij niet, dan niet. Er staat een beker bij hem als hij speelt en soms neemt hij ineens wat slokken.

Hij krijgt nu nog 's ochtends en voor het slapen bv, de rest vd dag probeer ik er wat in te krijgen.
    Ik geef hem wel altijd "nat" fruit en als hij overdag weinig melk/kaas heeft gehad nog wat yoghurt toe.

Ik denk er over om als ik de ochtendvoeding laat vallen hem eventueel yoghurt met muesli o.i.d. te geven i.p.v. brood. Hij is nl verzot op yoghurt.

Als hij echt slecht heeft gedronken, wil mij vriend hem nu overdag nog wel eens een flesje opvolgmelk geven (zoonlief is nog niet heel enthousiast over gewone koemelk....) Dat flesje gaat soms op, soms ook niet.

Ik merk wel dat hij liever slokjes neemt uit mama's glas/theemok dan uit zijn eigen beker! :D

Deel Deze Pagina