Vanaf wanneer danoontje?

Discussie in 'Voeding' gestart door lilo77, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt; vanaf hoeveel maanden mogen kindjes danoontje (of ander eigen huismerk kindertoetjes). Ik zie nl wel van olvarit kindertoetjes vanaf 6 maanden maar deze zijn schreeuwend duur.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mogen vanaf 6 maanden. Maar persoonlijk zou ik beginnen met pure yoghurt. Bijv. griekse yoghurt is niet zuur.
    Ze kunnen nog zo lang zoetigheid eten en dat hoef je ze vaak niet te leren eten.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mee eens.
    Wij zijn met 7 mnd begonnen met gewone, volle yoghurt. Wennen ze gelijk aan een heel andere smaak, ipv de zoetigheid van kindertoetjes.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook vanaf een maand of 7-8 begonnen met gewone volle yoghurt en kwark. Eventueel met fruit erdoor...
    Danoontje heeft ze wel eens gehad als traktatie op het kdv of zo, maar hier thuis koop ik ze niet door de grote hoeveelheid suiker die erin zit. (13gr per 100ml!!)

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier met 7 maand ook gewoon een beetje volle yogurt (met stukjes fruit) en soms volle kwark. Inderdaad vanwege de grote hoeveelheid suiker. Het zijn gewoon verkooptrucjes waardoor je in verhouding veel meer betaald dan voor een pak yogurt.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gewone (volle) yoghurt, eventueel met wat fruit of diksap. Veel goedkoper en veel minder (mier)zoet.

7. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    #7 Kruimelmuis, 17 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2012

Wat een goed idee, dat ik daar niet aan gedacht heb ghehe..

Deel Deze Pagina