uitkijken met zonnebril

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bonnievdakker, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ik lees dat er veel mensen zijn die een zonnebril opzetten bij hun kindje, pas daar aub mee op. Ik heb jaren lang last gehad van migraine en heb sinds een jaar of 2 een super zonnebril die mij daar goed bij helpt. Mijn opticien waarschuwde mij voor "goedkope" zonnenbrillen zoals die 5 euro brilletjes van de hema. Daarvan zijn alleen de glazen donker, maar ze beschermen niet. Het gevolg van de donkere glazen is dat je pupillen wijder worden en je zo dus alleen maar meer schadelijke uvstralen op je netvlies krijgt. Je kan op die manier je zicht goed naar de knoppe helpen. Hou de oorgjes van je kleintje dus ook uit de zon door een petje., parasol of wat dan ook.

2. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Klopt ja! Is helemaal waar!

Wij hebben nu ook een zonnebril voor onze kleine aangeschaft. Wel in een brillenwinkel van Baby Banz.

Los van het feit dat je er later bijv. migriane van kan krijgen, de opticien raadde mij ook echt af om hem altijd op te zetten met mooi weer. Goed merk of niet.. Ogen moeten ook aan felle lucht wennen, anders zullen ze er later veel last van krijgen..

Dus ook dat is erg belangrijk!

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    bedankt voor de tips! wist ik echt niet.. niet dat Jesse al een zonnebril heeft maar was er al wel beetje naar op zoek

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, dat wist ik wel, dus hier ook een goed zonnebrilletje, kost wel wat meer, maar dat heb ik er voor over.

5. Niet meer actief

wanneer gebruiken jullie dan een zonnebril?

mischien stomme vraag hoor maar ik heb nog niet echt een moment gehad dat ik dacht: had ik maar een zonnebril voor haar... mischien voor de momenten dat de zon in haar gezicht schijnt in de buggy maar das vaak ook maar even.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb Giovanna ook nog nooit een zonnebril opgezet. Hoezo gebruiken jullie ze idd? Zelfde vraag als Lauraatje

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

dank je voor de tip.

Ik wist dat idd ook niet.

Ik zet Luca een zonnebrilletje op als we gaan fietsen of als we in de auto zitten en hij last heeft van de zon in zijn oogjes.

Ga maar snel opzoek naar een goede zonnebril :D

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij hadden een parasol voor de buggy, maar dat werkte bij ons echt niet.
    we hebben nu een zonnebril van baby banz, die gebruiken we alleen als we volg tegen de zon in moeten. anders moet ze er maar aan wennen , en we merken dat dat al wel lukt

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    voor julian hebben wij een baby banz bril, dus die beschermd goed.Ik heb hem alleen nog niet echt gebruikt, maar de komende dagen hebben we in ieder geval genoeg zon :D
    Voor mezelf heb een serengeti zonnebril, dat zijn zo ongeveer de beste, en hij is heel erg fijn!

10. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    De ogen van kinderen kunnen het licht nog heel goed zelf reguleren. Ze hebben veel minder snel een zonnebril nodig dan volwassenen.

Gewoon lekker een zonnepetje op of in de schaduw als ze er hinder van hebben, dat doe ik tenminste!

Het staat trouwens wel schattig, als ze 'em op willen houden...........

Liefs Marber

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zet hem bij haar op als we bijvoorbeeld gaan fietsen of als ze in de draagzak zit.

12. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Oogjes moeten inderdaad aan het licht wennen, maar recht in de zon kijken is voor niemand prettig.

Wij houden Jamie sowieso al zoveel mogelijk uit de felle zon, al helemaal tussen 12 en 4..

Maar zondag gingen we BBQen van 2 tot 6 en toen was de lucht wel heel fel. Hij kneep alleen maar met zijn oogjes en wreef erin.. We hadden nog geen bril, vandaag aangeschaft. Ik zet op zo'n moment ook liever een zonnebril op, dus voor hem lijkt het me dan ook wel zo prettig..

13. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Nou, hier word geen zonnebril getolereerd, laat staan een petje....en dan?!

Groetjes, vonneg

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb er een gehaald van baby banz maar ze wil hem niet op, denk ik iets goed te doen haha. ook heb ik verschillende petjes gehaald maar geen succes tot gisteren toen zag ik in de stad een zonnehoedje van het merk diesel en ze houdt hem op en hij staat er erg schattig

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne wil ook geen petje laat staan een zonnebril op :( . Wel knijpt ze erg met haar oogjes als ze buiten is.

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou, ik ben heel blij met de BabyBanz. Hij heeft hem 's ochtends vroeg op, als we buiten wandelen en het is nog koude wind én felle zon.

En verder overdag als we echt in de felle zon komen. Hij vindt het zelf ook fijn, want zonder dat ding op draait ie steeds zijn hoofdje naar opzij en knijpt hij met zijn oogjes.

Bijkomend voordeel: het staat super-stoer (zie album)

Als hij straks op de fiets meekan, is het ook handig, tegen vliegen en wind.

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    vanaf welke leeftijd kunnen ze een zonnebrilletje op?

18. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ik heb voor demi ook geen zonnenbril. Ze wil helemaal niks op haar hoofd. Ik heb al een petje een zonnenhoedje en een bandana gekocht maar geen van allen laat ze zitten. Hoe doen je het dan? Kan moeilijk altijd uit de zon blijven haha. Demi vind het helemaal geweldig buiten en op de fiets dus ik smeer gewoon heel goed met zonnebrandcreme. ook op haar hoofdje want ze heeft nog bijna geen haar.

19. Niet meer actief

ik heb nu ook een bandana gekocht en ook om de reden dat ze dus niks ophoudt.. soms wil ze hem gelijk aftrekken en leidt haar dan gewoon af met een speeltje of koekje..

Deel Deze Pagina