Woorden die men kinderen aanleert...

Discussie in 'De lounge' gestart door sasjuh, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Sinds kort zegt mijn dochter allerlei woorden die wij haar absoluut niet hebben geleerd.
    En we weten wie het wel heeft gedaan want dat is toch zo grappig.....NOT!
    Ik heb ze afgelopen maandag nog gezegd om op hun taal te letten, maar nee, ze gaan gewoon door.....hie leer ik het haar nu af?
    En ja ik weet dat ze uiteindelijk met allerlei scheldwoorden en vieze woorden komen, maar op deze leeftijd is het lastig af leren...

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Blijven volhouden is de enige tip die ik je kan geven. Hier hetzelfde probleem. Ik vloek zelf ook hoor, maar niet als ons zoontje er bij is. Voor zolang ik het kan tegen houden doe ik dat ook. En zou ik me een keer verspreken verander ik heel snel van onderwerp zodat hij afleiding heeft en het stoute woord vergeet.
    Maar ja dan heb je nog altijd de grapjassen die het wel goed vinden dat mijn kind zo praat, want je zegt het zelf al....ooohhh wat is dat grappig....

Ook tegen hun blijven volhouden dat je het niet kan waarderen en dus ook echt niet grappig vind. Jouw kind, jouw regels!!

Succes ermee

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gelukkig geen ervaring mee, maar ik zou zeggen dat je dan diegene weert uit de omgeving van je dochter.
    Wie gaat een kind nou scheldwoorden aan zitten leren?

Laatst zei mijn zoon een paar keer: potverdorie. En dan precies zoals ik het laat klinken. Dat vond ik eerlijk gezegd al minder grappig. Het woord niet zozeer, maar wel de klank. Dus daar ga ik echt beter op letten.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Dat wordt een beetje lastig.....ze ziet diegene elke week.
    En om ze dan maar weg te houden bij hun daarom vind ik wat ver gaan. (nog wel althans)

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Tjah ik ben een keer zo erg uit me slof geschoten door mensen die het leuk vonden om rare vieze scheldwoorden te blijven zegen..

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Tja, nu vinden mensen het wellicht nog wel grappig klinken, zulke taal van een klein kind. Maar over een paar jaar wordt jij erop aangekeken als je dochter dat gescheld normaal is gaan vinden. Ik zou er dus echt nu iets aan doen.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gelukkig geen ervaring met zulke mensen in mijn omgeving. Zou ik ook niet mee om gaan, dan. Vind het persoonlijk ook nogal raar en asociaal.

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

ik denk dat je er niet te veel aandacht aan moet geven qua dochter dan. dan weet ze wanneer ze dus dat soort dingen zegt aandacht krijgt.

Voor de veroorzakers als jij het echt heel erg vind. weg houden.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit.... Je gebruikt gewoon geen verkeerd taalgebruik bij kinderen onder de twaalf jaar. Daarboven ook liever niet, maar dan zou ik het een enkele keer door de vingers zien (maar er wel iets van zeggen).

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Nogmaals, ik heb ze er al op aangesproken, en ga dat dus nu weer doen, alleen dan nog wat duidelijker.
    Met de mededeling dat als sv door gaat het oppassen afgelopen is.
    Het is pas van vorige week dat ze met een scheldwoord aan kwam en sm zei meteen maandag :"Oei dat ben ik schuld, sorry, zal er op letten."
    Maar sv gaat gewoon door....puur om mij op stang te jagen.:x
    Ja doe maar, de gevolgen merk je wel.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn schoonzus en schoonvader gebruiken ook regelmatig woorden die niet kunnen bij kinderen.
    Ik weet precies wanneer mn schoonvader aan het klussen is en daymian heeft gekeken.
    Ik zeg er dan gelijk wat van, meestal werkt het wel.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat is best wel zielig als hij het express doet. Ik zou ze er duidelijk op aanspreken en anders weg wezen. Zou dat niet waarderen..

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier komt mn dochter van 2.5 ook soms met woorden aan dat ik denk van wat??? die leert ze dus van de kindjes van mn s.zus. daar is ze iedere dinsdag als ik moet werken. haar zoontje van 9 heeft nogal een ahum ruim taalgebruik. vind t niet fijn maarja zij tolereert het van haar zoon dus hij zegt het toch wel. spendeer er bij mn dochter geen tijd aan. ben bang als ik erover begin dat t interessant wordt. herhaal gewoon even wat ze zegt alleen dan met een fatsoenlijker woord zodat ze dat overneemt.

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik kan mij gruwelijk ergeren aan verkeerd taalgebruik. Je kunt het niet altijd vermijden en hier zeker niet kids in de leeftijd van 1 tot 11 jaar en ze krijgen op school ook het 1 en ander te horen. Hier is het niet getolereerd en als we het horen krijgen ze straf! Dat weten ze ;)

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Kun je een kind van twee straffen voor iets wat een ander haar aanleert?

16. flerk

flerk Niet meer actief

Ik ben er heel erg duidelijk in. Er wordt niet gescholden of gebruik gemaakt van grove taal in bijzijn van mijn kinderen. Gebeurt het toch, vraag ik vriendelijk dat niet te doen. Wordt daar niet naar geluisterd, zorg ik dat er geen contact is. Tja...ik ben nou eenmaal de ouder van mijn kinderen. En ik wil het niet hebben. Als mensen het expres gaan doen...werkelijk, hoe asociaal is dat. En uitspraken als ´ahjoh...´ en ´stel je niet aan´ etc, daar luister ik al niet meer naar. Hoe dom kunnen mensen soms zijn.
    Overigens, mijn zoontje riep laatst: 'stelletje oplichters!' Huh? Had hij dus gehoord van 'buurman' van Sesamstraat...

(ik vind 'stelletje oplichters!' niet erg grof maar ook niet echt kindertaal...)

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Er zijn hier een aantal woorden die absoluut niet getolereerd worden. Dit betekend dus ook dat ik bereid ben om het oppassen stop te laten zetten als die gebruikt worden waar mijn kind en of ik bij zijn. Ze zouden 1x een waarschuwing kunnen krijgen, maar daarna is het per direct voorbij. Het interesseert mij ook geen ene moer wat een ander daar van zou vinden. Mensen die mij echt goed kennen weten dit ook al heel lang en letten er überhaupt uit zichzelf al op.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn neef leert zijn zoontje van bijna 3 van alles:

Zeg je zelf: Oele boele, zegt hij : tieten voelen
    Zeg je zelf: Kiele kiele eerst met de vinger, dan zegt hij: Dan met de piele.

Tsjah ik vind echt niet dat dit kan en zou ook echt niet willen dat Sylvano dit soort dingen aanleert. Maar op school is het tegenwoordig toch niet meer tegen te houden helaas..

19. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Zegt je partner er ook iets van tegen zijn ouders? Als dat ook niet helpt, dan moet je een keuze maken. Wat is belangrijker, je kind daar 1x per week en scheldwoorden leren, of je kind op de opvang en een goeie opvoeding krijgen?

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

dit dus, jammer voor je sv maar hij vraagt er zelf om en maakt het ernaar!

En Fleursylvano: natuurlijk krijgen kinderen dingen mee van uit school/op straat, dat kun je niet compleet voorkomen. Maar wanneer je als ouder duidelijk bent over dat je dat soort dingen niet wilt horen, en ze dus ook niet zelf gebruikt of bijv een opa die het voorzegt, kom je een heel eind.

Deel Deze Pagina