Hoe kan ik het aankleden leuker maken..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nouja, de titel zegt al een boel denk ik..

Elke ochtend is het weer een drama.. Na de fles van 8.00 uur is hij hartstikke vrolijk en lacht breeduit, maar zodra ik hem wil omkleden is het feest.. Shirtje uit is nog te doen.. wel gejammer, maar zodra het over zn hoofdje is het weer goed.. Maar het shirtje AANdoen is een compleet drama.. Hij krijst werkelijk de boel bij elkaar.. (Rompertje idem dito, broekje is geen probleem). Hij is dan (zelfs niet met speen) ontroostbaar en is ongeveer 5 minuten uithuilen, dan gaat het over op gejammer en dan is het weer goed.. Ik ben 's ochtends een half uur bezig om hem om te kleden, en gewoon maar laten huilen vind ik dan weer lastig, want hij vind het echt niet leuk..

Ik heb van alles geprobeerd maar niks lijkt te werken..
    * Proberen af te leiden
    * Gekke bekken trekken (moet ie altijd om lachen)
    * Speentje in houden tijdens aankleden, maar die spuugt hij uit..
    * Liedjes zingen
    * Verhaaltje vertellen
    * Muziekje op....
    *..... ga zo maar door..

Iemand DE gouden tip zodat hij het omkleden wat aantrekkelijker vind?
    Vind dit ook zo zielig..

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hhm, laatst zag ik in een ander topic een plaatje van een spiegel op je commode, waarin je kleine zichzelf dan kan zien....

Kan hem alleen even niet vinden.

Hij is nog wel erg jong, heeft ie geen hoofd of nekpijn van de bevalling?

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte vindt het niet heel erg vervelend maar ook niet heel leuk. Wat hier helpt is telkens een interessant dingetje om mee te spelen. Dat varieert van een oude rekenmachine, een lege tube tandpasta, haar eigen tandenborstel enz. Op de absolute nummer 1 staat een klosje cadeaulint, daar kan ze echt een half uur mee spelen maar meestal ben ik binnen 10 minuten klaar.

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hier was het ook een ramp hoor. Maar naarmate hij ouder werd ging het steeds beterder...

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mm, dingen vastpakken doet hij nog niet, daar is hij nog te klein voor denk ik (?) hij heeft wel een moeilijke start gehad, maar hoofdje optillen, draaien enzo gaat wel goed, totaal niet huilerig dus heeft dan ook geen pijn denk ik.. Het is echt alleen bij het aankleden..

Zodra hij wat kan vasthouden is het denk ik makkelijker, maarja dat lukt hem nog niet..

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ach ik zie nu pas dat hij ruim 1 maand is, dat is inderdaad erg klein nog... Als ze ouder worden gaat het bijna altijd langzaamaan beter hoor!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nouja, afwachten dan maar.. en tussendoor maar blijven troosten.. Kan zelf wel huilen als hij zo brult.. hihi ben helemaal geen softie maar als het op de kleine aankomt.........
    Elk geval bedankt voor het meedenken.. ben ik dus niet de enige..

8. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    rollend aankleden wil wel helpen
    dus van zij naar zij rollen
    zo oefenen ze gelijk het rollen een beetje

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hoi, is een bekend probleem denk ik op die leeftijd. Ik had daarom de eerste 3 maanden overslag rompers, in ieder geval een ding dat niet over zijn hoofd hoefde. Verder vaak vestjes, ook weer zodat het niet over zijn hoofd hoeft. Want dat vinden die kleintjes vaak vervelend. Wat verder helpt is zeggen dat je wat over zijn hoofd gaat doen en het ook aan hem laten zien. Dan is het niet opeens iets wat over zijn hoofd getrokken wordt. Het zijn allemaal kleine dingetjes.
    Toch als je het echt naar vindt, kun je het beste overslagrompers en een paar vestjes kopen, dat scheelt een hoop gehuil en zo leert hij ook dat het niet iedere keer vervelend is.
    deze bedoel ik: Prenatal |

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat van die spiegel wilde ik inderdaad ook voorstellen. Las vanmorgen toevallig in "Oei ik groei" een opmerking daarover.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Vanmorgen de spiegel geprobeerd, vond hij wel interessant haha.. nog wel huilen geblazen maar is ook kwestie van oefenen denk ik... overslaprompers heb ik altijd ruzie mee :( heb er wel een paar in huis gelukkig.. Vestjes heb ik nog niet aan gedacht, ga ik vanaf morgen ook regelmatig aantrekken denk ik.. zijn eigenlijk simpele dingen, maar nooit aan gedacht haha..

Rompers trek ik trouwens aan als een broekje.. wel wat meer kans dat ze te wijd worden, maar aangezien ze ong. 2euro per stuk zijn vind ik dat nog niet zo'n ramp.. hoeft ie alleen maar een shirt over zijn hoofdje...

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Probeer anders zoveel mogelijk overslagkleertjes aan te trekken.

13. misa

misa Niet meer actief

Ja wel vervelend. Toch zou ik het zo "snel" mogelijk doen, dan is hij er ook eerder vanaf. Die spiegel is een goed idee: hebben we op ons kdv ook. De plank boven de commode heeft aan de onderkant een spiegel hangen! Maar (ook) aan de muur kan natuurlijk ook!
    Kleren over het hoofd: eerst op het hoofd uiteinde: dan eerst de achterkant zoveel mogelijk er overheen trekken, en dan pas de voorkant: die kun je dan heel snel doen zodat hij er bijna geen last van heeft. Ik hoo dat je de uitleg een beetje begrijpt..!

Oja: en laat je niet te veel opjagen door het huilen, die spanning/stress voelen ze vaak aan.
    Succes!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Eerst het shirtje over zijn achterhoofdje en dan pas over zijn gezichtje doe ik nu ook al... lijkt het enige te zijn wat het prettigst is.. Ga komende dagen met de tips aan de slag.. Hopen dat het werkt..

15. misa

misa Niet meer actief

Succes ermee!

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb het met beide kinderen nooit gehad, denk zelf dus dat hij misschien pijn heeft aan zn nek?

17. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ja, ik dacht ook gelijk aan pijn in de nek.
    Zou dat toch eerst uitsluiten als ik jou was...
    Als het dat niet is, ik deed altijd zeggen: zo en nu over je hoofd.
    Telkens vertellen wat je gaat doen, heb ik hier op het forum eens ergens gelezen.
    Had wel het idee dat dat werkte...

18. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic doorgelezen..
    Maar ik herken het probleem. Hier was de oplossing om dochterlief eerst aan te kleden en dan pas de fles te geven. Na een paar weken was deze periode weer over.. Succes!

19. music4life

music4life Niet meer actief

mn meid vind aankleden echt ook een drama,, ik doe het spelenderwijs,, als er iets leuks op haar truitje staat ,zeg ik kom es kijk ,das mooi he... dan komt ze wel maar dan rent ze snel weg als ik hem over haar hoofd wil doen,,niks hielp dus ik pak mn krentjes erbij,,, als alles aan is,, dus alles, romper, truitje,broek,sokken, evt schoenen, haar haren in 2 staartjes krijgt ze 2 krentjes, nu ze het weet,gaat het super.. ze kan zelfs al een beetje der truitje zelf aan doen:D

20. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    dit komt mij heel bekend voor onze zoon heeft dit ook een tijdje gehad maar ging eigenlijk vanzelf weer over. somms als ik hem uit bed gelijk in bad doe en heeft eigenlijk best wel honger dan word het aankleden ook een drama maar dat is meer dan normaal. maar verder is het nu over en lacht hij zelfs als ik hem aankleed dus ik denk dat het vanzelf overgaat.

liefs

Deel Deze Pagina