Pff, tis hopeloos, een stageplaats vinden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Setteke, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb al eens eerder een topic gestart voor tips met betrekking tot het vinden van een stageplaats. Helaas heb ik nog steeds niks. Ik heb zonder overdrijven al meer dan 100 sollicitaties gedaan en het levert me alleen maar afwijzingen op, bijna allemaal omdat ik niet van het plaatselijke roc kom, waar ze "afspraken" mee hebben maar van een particuliere onderwijsinstelling, die overigens ook in de wet is opgenomen en niet in de lijst met slechte MBO-opleidingen staat.

Dus, aangezien we hier met veel mensen zijn en dit toch een beetje mijn sociale netwerk is ;) vraag ik jullie om hulp.

Ik zoek per direct een stageplaats voor mijn opleiding tot doktersassistente in de regio Friesland en dan met name rond de lijn Heerenveen-Leeuwarden. Wie kan me helpen? Wellicht dat hier doktersassistentes zitten of gewoon patiënten van een huisarts in mijn regio. Reacties kunnen uiteraard in dit topic maar mogen ook via pb of e-mail.

Het zou toch wat zijn als ik met jullie hulp aan een stageplaats kan komen! :)

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik werk voor een arbodienst en we zitten in het hele land, wellicht wil/mag je ook voor bedrijfsartsen werken als stage? ik wil je wel gegevens PB-en als je interesse hebt.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat mag altijd! Bij de Arbo kan ik niet een hele stage doen denk ik, maar misschien wel een deel. Dat moet ik even overleggen op school.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

okay, ik pb de gegevens wel even, kan je altijd nog zien ;)

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Mijn vriendin heeft een 1 jarige opleiding tot doktersassistente gedaan in Leeuwarden, ze ging volgens mij 1 dag in de week naar school.
    Zij is uiteindelijk stage gaan lopen bij het Lucas ziekenhuis in winschoten.
    Dus misschien kun je het eens proberen bij het ziekenhuis?
    Weet niet of je dat al geprobeert hebt.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo te lezen dezelfde opleiding. Ik doe hem ook in 1 jaar.

Winschoten is voor mij niet te doen met het openbaar vervoer helaas. Maar bedankt voor het meedenken.

Kon jouw vriendin overigens wel makkelijk een plek vinden?

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wil je sterkte wensen, en hopelijk vind je snel een stage plaats...

Mijn broer heeft zijn opleiding stil moeten zetten van 1 dag naar school....want hij kon geen stageplek vinden....(omdat hij laat naar school is overgestapt vanuit zijn pleeggezin en nu thius mocht komen) Alles was al weg....hij heeft zelfs voor volgend jaar gevraagd..maar ze zitetn allemaal al vol :( zo zielig!

Nu werkt hij bij macdonalds....hopelijk gaat hij nog wel terug naar school......

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hmm, hoop niet dat dat mij gaat gebeuren....

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zal vast wel niet, hij heeft een beroepsopleiding waar ten eerste maar weinig bedrijven zijn die het kunnen gebruiken. En ten tweede eentje die hier in nederland maar op 5 scholen word gegeven zo weinig vraag is ernaar....

Maar ja hij kwam over uit belgie, daar op school dat gedaan en dat vond hij leuk...hier dus bij zijn vader weer mogen gaan wonen en die opleiding was dichtbij...dus die wilde hij...niet realiserend dat hij dan werk moest hebben.

Wat er dus niet te vinden is...hij heeft zelfs 50 km verderop gezocht..maar dat is bijna niet te doen op zijn scootertje...

Ach hij kan hem ook doen door 5 dagen naar school te gaan, maar dat wilde hij niet....dus nu stopt hij maar.

Jammer...

WEns jouw vast heel veel succes! En komt vast ewl goed!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk ook dat het dezelfde opleiding is.
    Winschoten is voor jou inderdaad ver, maar misschien kan je het bij een ziekenhuis in de buurt proberen?

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Die heb ik ook allemaal al gehad. Ze blijven erbij dat ze alleen mensen van de Friese Poort willen.

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Even offtopic, waar is die foto van die prachtige Heilige Birmaan van jullie?

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nog meer doktersassistentes uit Friesland aanwezig?

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    @Setteke, dat is al een hele tijd geleden dat ik die foto had!
    Dat je je dat nog kunt herinneren!

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Heilige Birmaan-fan! ;) Hebben er zelf ook eentje.

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jeetje wat jammer zeg! In het westen van het land zitten ze te springen om stagiaires.....
    Heb je alleen de ziekenhuizen in de buurt geprobeerd, of ook huisartsen???
    En heb je de afdeling personeelszaken in het ziekenhuis gebeld, of ben je poli's af gaan bellen. Wellicht heb je bij een maatschap wat meer kans, dus ik zou zeker een aantal poli's gaan bellen.

Kunnen ze je trouwens bij je opleiding niet helpen? Vaak hebben zij ook connecties....En anders toch je zoekgebied uitbreiden, wellicht de provincies Drenthe/Groningen??? Vaak zijn de wat grotere ziekenhuizen wel met het openbaar vervoer bereikbaar.

Succes! Hopelijk heb je gauw een leuke stageplaats!

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Leuk! Wat zijn het lieve katten hé!
    Wat voor kleur heb je? Is die van jou ook zo'n slaapkop?

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Is het niet zo dat jouw school, particulier of niet, jou moet begeleiden in het vinden van een stageplaats? En eerlijk gezegd vind ik dat ze dat bijna al moreel verplicht zijn, gezien de poen die je voor dergelijke opleidingen neer moet leggen!

Bij roc's is het zeker weten zo dat de school voor de deelnemers een stageplaats moet regelen als ze er zelf niet één kunnen vinden, mits je een BOL-opleiding doet dan. Dus ik zou het eens even op school navragen als ik jou was...

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Consider, een blue point. Ze heet Shiva. En idd, zeker een slaapkop en een echte diva, zo gedraagt ze zich ook. Helaas is haar vacht niet zo mooi. Ze is gevoelig voor stress en heeft sowieso een gevoelige huid. We zijn net een weekje weg geweest en ik denk dat ze haar haren heeft uitgetrokken. Ook zag ik wat verdwaalde vlooien, ook allergisch voor, dus die ook maar weer behandeld in de hoop dat het gauw beter wordt. Heb jij een Seal Point?

@ Miepie, dat vind ik ook maar op school doen ze dus weinig. Ja, ik krijg af en toe een adres toegeschoven, maar that's it. En ja, tips maar goed, dat schiet niet op. Ze blijven maar zeggen dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt, maar actie ho maar. Maar goed, er zijn al veel meer beloften gedaan die niet nagekomen worden. Het onderwijs is van heel goede kwaliteit, maar de organisatie....

Maar ik heb wel "goed" nieuws gehad. Ik kan wel langer stufi krijgen als ik het niet red binnen een jaar. Daarnaast heb ik hulp gekregen van Shaylen, zie hierboven en via via bij een doktersassistente terecht gekomen die me gaat helpen bij praktijken binnen te komen. Maandagavond ga ik vrijblijvend een avondje meelopen bij de dokterswacht Friesland. Ze zitten al vol, maar daar komen natuurlijk wel veel assistentes en huisartsen uit de regio...

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    @Setteke, dat is goed nieuw betreffende de stageplaats!
    Wij hebben ook een Blue point, genaamd Naila. Ze is nu 2 en half jaar oud.
    Echt een super lieve kat, die het liefst de hele dag slaapt.
    Alleen 2x per dan heeft ze even haar race 10 minuutjes.
    Dan moet ze ff rennen en gek doen.
    Naila had altijd een hele makkelijke vacht, alleen deze winter kreeg ze ineens veel klitten, die ondanks het kammen steeds weer kwamen.
    We hebben haar maandag naar een trimmer gebracht en die heeft al het onderwol eruit gehaald.
    Komt jullie Birmaan buiten? aangezien ze vlooien heeft...
    Die van ons komt alleen in de zomer buiten en dan alleen in onze omheinde tuin.

Deel Deze Pagina