Ik heb nu 4 weken borstvoeding gegeven aan mijn zoontje van 4 weken. Nou gegeven via de fles dan. Hij wilde niet drinken uit mijn borst en heb dus via het afkolven de voeding aan hem gegeven. Ik zou graag wat tips willen hebben over het afbouwen van het afkolven. Wat informatie: ik zit al om de 3 uur qua kolven. De hoeveelheden zijn erg wennen, het meeste is 40 cc. Mijn zoon mag het dubbele al hebben dus de rest wordt bijgevuld met kunst. Mijn gevoel zegt dat ik die tijd er tussen moeten ophogen, eerst om de 4 uur en dan om de 5 uur en zo verder tot ik niks meer heb. Wordt de druk op mijn borsten te hoog dan moet ik gaan kolven. Klopt dit en kan dit goed voor mijn borsten zijn??? Mvg Judith
Hoi Judith, Het is idd precies zoals je zegt. De tijd tussen de kolfbeurten maak je steeds langer. Je baby is nog klein en de productie niet heel hoog. Dat maakt het afbouwen simpeler. Succes.
De productie sinds gisteren is nog geen cc te noemen en heb geprobeerd om maar 2x op een dag te kolven en dat bevalt mij goed. De borsten vragen ook niet. Maar nu voel ik vandaag af en toe mijn borsten hard aan net of er schijven in zitten. Ik kneed/masseer ze regelmatig om ze soepel te houden. Zijn het misschien tekenen van dat ik dan moet kolven, want als ik mij er aan toe geef komt er helemaal niks uit, en los het ook nog niet echt het op. Grt
Probeer dmv van warmte en massage toch de borsten leeg te krijgen bij een harde schijf. Houd je temperatuur in de gaten en bij koorts de huisarts bellen. Sterkte