goedemiddag allemaal, ik heb even een vraagje en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. mijn dochter slaapt vanaf 6 weken door en is nu 10 weken. de laatste week komt ze bij elke nacht om een uur of 3a 4 en dan heeft ze geen honger althans deze signalen geeft ze niet af.(ik heb haar nog geen voeding gegeven. ik kom dan even bij haaar kijken doe het speentje er in of wrijf haar een paar keer over der hoofdje en ze gaat verder slapen. ze krijgt de laatste voeding om 23:00 dus ligt ervaak tegen twaalven in. overdag kom ze ook om de vier uur en slaapt verder prima alleen die nachten worden vervelend. wat moet ik doen haar even laten huilen tot ze weer in slaap valt? of weer extra voeden? ben dan bang dat ze elke nacht weer wilt en ik weet haast zeker dat ze geen honger hebt anders word ze echt boos en dit is meer zeuren.... ik hoop dat iemand enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen en weer een nachtje door kan slapen.. alvast bedankt GRoetjesss
Hoi, Het 's nachts wakker worden doet ze niet om je te plagen, maar omdat ze ergens behoefte aan heeft. Dan kan zijn, borst, aandacht of knuffel. En daar is niks mis mee. Laten huilen is echt heel slecht voor kleine baby's. Dat geeft enorme stress en een verhoging van stress hormonen. Door haar te voeden helpt het hormoon oxytocine jullie allebei weer sneller in te slapen. Het is helaas niet anders. Sterkte.