Hallo allemaal, Vorige week vrijdag moest ik beginnen met een nieuwe strip. In de 9 jaar dat ik nu de pil (microgynon 30) slik nog nooit écht vergeten, maar dit keer dus wel. Zaterdagavond de vergeten pil alsnog ingenomen. We hebben die vrijdag wel gemeenschap gehad en de zondag erna ook. Aangezien we snel willen stoppen met de pil maakte ik me niet héél druk Maar nu: afgelopen vrijdagavond de pil ingenomen (dag 8 maar moest vlak erna overgeven (had een vieze oliebol op, ik en vriend allebei overgeven..) en ben toen maar gaan slapen. Dus gisterochtend voor de zekerheid een extra pil ingenomen. 10 uur te laat als je gaat kijken naar de donderdagavondpil, maar goed wel binnen de 12 uur gebleven én het is inmiddels week 2 dus kan waarschijnlijk weinig kwaad. Maaaaaaaaaar nu krijg ik gisteravond opeens een lichte bloeding. Bij het afvegen van toiletpapier zat er een helderrood stolseltje en bloed. En de 3 keer erna alleen een beetje helder bloed (heel weinig) Ook ongi-gevoel in mijn buik... Nu alleen maar een beetje roze slijm.. Vraag me af wat dit is: een doorbraakbloeding heb ik in de 9 jaar dat ik de pil slik nooit gehad, maar je weet natuurlijk nooit. Ik ga ervan uit dat dat het is ivm de pil van vrijdagavond (10 uur te laat) maar omdat ik de pil op dag 1 ben vergeten vraag ik me af of er een verband zou kunnen zijn.. Wie kan mij helpen
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken! Er is héél weinig kans dat je zwanger bent denk ik! Die tweede pil kan sowieso niet veel kwaad vermits je nog een extra pil genomen hebt. Die eerste vergeten pil is natuurlijk een klein risico, ik zou gewoon je stopweek eventjes afwachten.
ja idd, dat sowieso natuurlijk. Wat ik alleen zo raar vind is dat ik dus tot 1 week daarvoor ook al ongesteld was. Dus tis niet zo dat ik een paar strips achter elkaar heb geslikt en dan een doorbraakbloeding. Tis nog maar heel kort geleden eigenlijk. Bovendien is 10 uur te laat innemen wél vaker gebeurd en altijd zonder problemen (ook als ik 2 strips achter elkaar aan slikte en dan em wat later innam) En ik slik die pil al een jaar of 9. Maar goed wie weet: eens moet de eerste keer zijn voor een doorbraakbloeding Maar hoop wel dat die buikpijn zo over is. Voel me net als op de 1e ongi-dag! blurgh!
Ik ben ook in week 1 een pil vergeten en ook in week 2 twee pillen. Ik heb ze ook helemaal niet meer genomen (ik wil het zoo graag ). Nu heb ik dus last van weinig eetlust, vaak misselijk en kramp. Ook had ik een keer klein beetje bloedverlies. Ik dacht al eens eerder dat ik zwanger was, maar dat werd een teleurstelling, dus ik durf niet goed enthousiast te zijn. Wat denken jullie? Liefs, daantje*
Kans is en blijft niet heel groot! Je zult toch moeten afwachten, enkel een test kan meer duidelijkheid brengen! Veel succes in ieder geval! Ik zou je kinderwens toch maar eens met je vriend bespreken, op deze manier de pil slikken is niet gezond voor je lichaam, en ook psychisch heel zwaar!