Ik 'moet' mijn dochter pap gaan geven van het cb. Maar het gaat gewoon niet... 's Morgens van een bordje gaat haar niet snel genoeg en uit een fles lust ze het niet. Ze krijgt nu: 08.30u Fles 180+6 10.00u Fruit 12.00u Boterham + fles 150+5 14.00u Tussendoortje + sap 16.30u Groente + thee 19.00u Fles 180+6 Ze groeit goed (flinke dame van zo'n 76 cm en 9,7 kg) en lijkt geen honger te hebben. Zou ik die pap dan over kunnen slaan?
Nee hoor pap is echt helemaal niet nodig! Onze jongste krijgt het ook niet, oudste twee vanaf dat ze 16 maanden zijn. Dit omdat ze weigeren smorgens brood te eten en smiddags met moeite 1 sneetje op krijgen en ze toch al redelijk groot zijn ! Ze krijgt ook al een boterham smiddags dus die granen enzo krijgt ze toch wel binnen. Wat je wel nog zou kunnen doen is smorgens bij dat flesje een boterham aanbieden.
Pap is geen must hoor! Als je kleine al brood eet dan is pap helemaal niet nodig. Het is meer een brood vervanger, als je kindje geen brood lust/kan eten is pap een goede oplossing. Maar er zijn zoveel mensen groot geworden zonder pap!!! Dus lekker overslaan hoor!
Pap ´moet´niet hoor, ze eet brood zie ik en als ze geen honger heeft en goed groeit zou ik die (vieze) pap lekker laten voor wat het is. Ik ben ook niet van plan om pap te gaan geven, het is echt geen eerste levensbehoefte ze worden echt ook groot zonder. Dus ik zou als ik jou was het cb lekker laten kletsen en je eigen pad volgen hierin.
Dochter gruwelde ook van pap, ze vond het echt vies. Na de paar keer ook nooit meer gegeven. Dochter at liever een boterham.
Pap hoeft niet, je kunt eventueel nog kiezen om ook 's ochtends een boterham te geven. Maar dat kan ook nog wel over een maand of wat..
Hier precies hetzelfde schema en ook geen papdrinkster (dochtertje is bijna 8 maanden) Inderdaad in de ochtend heeft ze daar het geduld niet voor, vult niet snel genoeg. Wat ik weleens heb geprobeert is om eerst een halve fles te geven en daarna wat pap. Dit ging op zich goed maar ik heb niet het idee dat ze nu wat mist als ze het niet krijgt. Lekker doorgaan zo!
Nee hoor, dikke onzin, pap is helemaal niet nodig. Onze oudste heeft het nooit gehad en onze jongste zal het waarschijnlijk ook niet krijgen.
Toevallig laatst nog gevraagd bij ons CB en de KA vertelde mij dat het idd niet nodig is. Het wordt vaak gebruikt in de aanloop naar brood, kunnen de darmpjes alvast aan de vezels wennen.