Ik zit eraan te denken om te gaan stoppen met bv en over te gaan op fv. Maar hoe kunnen we dit nu het beste aanpakken en welke flesvoeding kunnen we dan het beste gaan gebruiken?
Mag ik vragen waarom je over wil stappen? De eerste drie maanden zijn voor bv het zwaarst, als je productie dan gestabiliseerd is gaat het eigenlijk steeds makkelijker. Ik heb geen verstand van fv, maar als je twijfelt zou ik echt niet overstappen. Denk maar: elke dag die je bv hebt gegeven, is weer een dag meegenomen! En overstappen kan je altijd nog.
Wil je de bv helemaal afbouwen? Of wil je bv en kv gaan combineren? Dat kan namelijk prima, bijvoorbeeld als je gaat werken en niet wilt kolven. Vuistregel bij afbouwen is: doe het rustig aan! Trek per af te bouwen voeding 10-14 dagen uit, zodat je borsten en je kind er geen last van krijgen. Het makkelijkste is om als eerste de voeding af te bouwen waarvan je zelf het idee hebt dat je wat minder melk hebt. Meestal is dat de late middagvoeding (die tijdens het koken of avondeten valt). Qua kustvoeding, maakt niet uit, elk merk is even goed, pak dus gewoon de goedkoopste. Als er in je familie atopie voorkomt (dus hooikoorts, eczeem, astma, allergie) dan is HA aanbevolen (alhoewel in dat geval bv natuurlijk de voorkeur heeft). Ben wel met Nescio eens, je hebt de zwaarste tijd nu wel zo'n beetje gehad, makkelijke tijden gaan aanbreken. Als je veel moeite in je bv geinvesteerd hebt dan zou het toch wel jammer zijn om te stoppen voor je kunt oogsten.
Hier heb ok de bv afgebouwd met 6 maanden ivm bijten wat ze bleef doen. Maar ze vond geen kv lekker, behalve Friso want dat is wat zoeter. Succes! Ik heb het gedaan zoals hier boven gezegd word