Is het mogelijk om een bepaald ritme 'af te dwingen' bij het geven van borstvoeding? Onze dochter is nu 9 weken oud en komt in de ochtend vaak om de 2 uur en tegen de avond wordt het meer, snachts kan er wel 4 uur tussen zitten. Ook enkele dagen nu gehad dat ze om 21.00 uur voeding had en dan pas om 02.00 of zo wakker werd. Kna je dit ritme verschuiven zodat ze bv om 24.00 uur de voeding krijgt (door ze dan wakker te maken) en dan het grootste deel van de nacht doorslaapt. Of is het toch het beste om ze zelf het ritme te laten bepalen (voeden op verzoek zoals ik dat nu doe) en geduld hebben. De meeste zeggen dat ze uiteindelijk vanzelf in een ritme komen..??
Hoi, Het zou erg fijn als je kindje in een ritme drinkt. Toch is het advies om op verzoek te laten drinken. Dit is beter voor je kindje, omdat ze zo optimaal mogelijk gevoed wordt. Ook is het beter voor jou melkproductie. Bij 9 weken drinken ze nog vaak. Je kindje gaat inderdaad vanzelf een ritme vinden. Om de zoveel tijd zal ze regeldagen hebben en dan drinkt ze vaker om je productie aan te passen aan wat zij nodig heeft. Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken. Groetjes Saskia
Dank voor je reactie, dan gaan we gewoon zo door en hopen dat dat ritme niet al te lang op zich laat wachten.. Heb nog een andere vraag. Omdat ze binnen 10 minuten klaar is, drinkt ze elke keer maar uit 1 borst. Dit wissel ik dan wel elke voeding af, maar na 1 borst ligt ze een aantal minuten knock out en ook daarna (soms verschoon ik dan nog tussendoor) hoeft ze niet meer. Dus ze heeft gewoon genoeg. Maar hoe kan ik het dadelijk als ik ga werken met kolven dan het beste doen? Ook elke keer maar 1 kant?? En om een klein voorraadje aan te leggen wil ik nu ook al wat kolven. Hoe kan ik dat het beste doen, zonder de produktie flink op te schroeven, want mn borsten staan zo af en toe al erg op spanning...