Hoe bv opwekken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door saske1980, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saske1980

saske1980 Lid

1 mrt 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Door omstandigheden ben ik enkele weken gestopt met bv. Nu wil ik terug bv geven door af te kolven, maar krijg maar enkele druppeltjes per borst... Ik drink bordtvoedingsmixthee van Wella en heb ook Galactogil om op te lossen in water, dit drink ik nu al enkele dagen, maar zonder resultaat... Wat kan ik doen om de productie opnieuw op te wekken? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Dank u!

grtz,
    Sweetie

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het zal tijd en inzet kosten om je BV weer op gang te krijgen, maar dat is zeker wel mogelijk.

Tips:
    - Minimaal elke 3 uur kolven. Overdag als het kan vaker. Frequentie is bij het opkrikken belangrijker dan de lengte van het kolven.
    - 's nachts niet meer dan 6 uur ertussen laten zitten.
    - Kolf electrisch dubbelzijdig. Je kan deze kopen of een Medela Symfonie huren bij een lactatiekundige in de buurt of zorgwinkel.
    - Masseer je borsten van te voren met een natte warme doek.
    - Als je dubbelzijdig hebt gekolft, kolf je elke borst nog apart, zodat je met je andere hand de borst gelijktijdig met het kolven kan masseren. Doe dit nog 5 minuten bij elke borst.
    - Zorg voor de juiste maat kolfschelp.
    - Zet de kolfkracht zo hoog dat het ongemakkelijk voelt en dan een tandje terug.
    - Kolf op een plek waar het rustig en aangenaam war is.
    - Kolf het liefste naast je kindje of met een foto van je kindje erbij.
    - Weleda heeft een kruidenthee die je kan helpen om je productie op te krikken.
    - Er zijn ook kruidentabletten met Fenugriek en gezegende distel die je kunnen kelpen. (N.B. als deze na 3 a 4 dagen niet helpen, dan helpen ze voor jou helaas niet)
    - Als je geen toeschietreflex hebt, of deze komt laat dan kan je aan je huisarts een neusspray vragen die deze opwekt. (Synto-spray) Je sprayt deze in elke neusgat 1x en gaat direct kolven.
    - Mocht dit allemaal niet werken zou ik een lacatiekundige bij jou in de buurt mee laten kijken bij het kolven om het zo optimaal mogelijk te maken.

Als laatste zou je in overleg met je huisarts evt. Domperidon kunnen gaan gebruiken.

Succes

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina