hoe kan ik mijn hortensia redden?

Discussie in 'De lounge' gestart door mona23, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

We hebben een hortensia van de achtertuin naar de voortuin verplant, echter ziet het er naar uit dat hij het niet gaat redden.

Zijn blaadjes hangen heel slap, we hebben hem al genoeg water gegeven. Wat kunnen we nog meer doen?

2. lea

lea Fanatiek lid

waarschijnlijk een nachtje wachten, hij heeft heel veel water nodig. ze hangen er snel armetierig bij, zeker na verplanten. komt vast goed!

3. mona23

mona23 Niet meer actief

hij ziet er heel zielig uit, haha. ;)

4. me83

me83 Niet meer actief

deze tijd is erg slecht voor planten geweest.. ze hebben al aardig gebloeit ook ..en veel warmte of dan weer veel regen.. gewoon behandelen als een gewone plant.. elke dag flink wateren.. op gegeven moment ziet ie er heel dood uit. dan helemaal laten vor wat het is.. en voor de winter begint kan je hem beginnen met insnoeien... je kan op google vinden hoe je dat het beste kunt doen... dan komt ie volgend jaar weer op.

succes ermee!

5. lea

lea Fanatiek lid

en even toespreken wil ook nog wel eens helpen;):D

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hortensiamest wil ook nog wel eens helpen evenals regelmatig water geven. Als het echt goed najaar is kun je hem terugsnoeien en hopelijk loopt de plant dan in het voorjaar weer uit.

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man zegt de grond eromheen goed aantrappen en van het voorjaar tot 10 cm boven de grond snoeien. Dan komt hij weer opnieuw.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoelang hangen de blaadjes al slap?
    En staat ie in de volle zon?

Dan gaan de blaadjes nl al gauw slap hangen.

9. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Wij hadden een tijdje terug ook een hortensia verplaatst van de tuin van mijn oma naar die van ons. Zelfde verhaal, alles ging slap hangen. Na 3 dagen heeft mijn vriend m helemaal kort gesnoeid, en daarna begon ie weer te groeien :) Hij heeft niet meer gebloeid maar dat komt volgend jaar wel weer.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

het ligt eraan waar hij staat. heb je hem pas of al langer?

hij mag niet in de volle zon en moet met warme temperaturen zeker 2 keer per dag water NIET op de bladeren en niet als de zon erop staat, dus gewoon bij de wortel in de vroege ochtend en de avond. persoonlijk vind ik snoeien heel erg.( zijn mijn lievelingsplanten en ik zie ze het liefste megagroot) maar om hem te redden zou je het kunnen proberen.

11. mona23

mona23 Niet meer actief

we hebben hem al een paar jaar, was ook mega groot. Hij staat nu 1 1/2 dag voor.

zal eens jullie tips proberen.

Deel Deze Pagina