Excuus, dan had ik je post verkeerd gelezen. Ik heb alles wat ik weet van mijn broer of moeder gehoord... maar er is mij ook nog veel onduidelijk hoor...
Arm klein mannetje, ze verdienen hem niet meer. :x Niet gemeen naar jou toe bedoeld hoor TS, maar bah wat kan ik hier kwaad om worden..
arm klein mannetje het is geen pop wat men zomaar weer kan "ruilen "... er zijn zoveel gezinnen die hem wel willen en er zijn zoveel gezinnen die ik hem gun kan me ook voor ts voorstellen dat het een rare situatie is ... Hoe is de band nu met je broer ?
Negen maanden gedragen, verwenst, afgedaan als een vod en nu willen zij het kindje terug?? gelukkig voor haar dat ik er niet over ga want van mij had zij haar zoontje nooit meer terug gekregen... Zo triest.
Ik heb dit topic echt met misselijkheid gevolgd, en als dit waar is.. echt waar, die mensen moeten zich toch hun ogen uit hun kop schamen?!hoe verklaren ze dit tegen de mensen om zich heen..??eerst geef je je kind gewoon weg, terwijl niemand dat begrijpt, hoe reageren vrienden, kennissen collega's en overige familie?? Die durf je toch nooit meer onder ogen te komen, om nog maar te zwijgen van het arme kindje, dat eerst wordt afgedankt door zijn moeder, bij wildvreemden komt, om vervolgens weer terug te moeten. Hopelijk bedenkt mama zich niet nog eens.. Bah.. mijn familie zou het niet meer zijn, ik zou niet met dat soort mensen om kunnen gaan, die tot zulke dingen in staat zijn, onbegrijpelijk...
Wat een verschrikkelijke start voor dat ukje vooral die eerste dagen zijn zo belangrijk voor de hechting..
Helemaal met je eens. Mijn broer zou het sowieso niet meer zijn, of ze het ventje nou 'terug' nemen of niet, walgelijk. :x Ik ben ook wel benieuwd TS hoe je familie hier nou mee omgaat en jijzelf ook. Doet iedereen maar normaal naar deze twee idioten toe, alsof het nooit gebeurd is? Wordt alles onder het tapijt geveegd? En heb jij überhaupt nog behoefte om ooit nog in één kamer met je lieve broertje en schoonzus te zijn? Ik denk trouwens dat ze het sowieso te positief inzien dat ze het kindje over twee weken zomaar weer terug krijgen, het zou best kunnen dat dat helemaal nooit meer gebeurt. De kinderrechter is ook niet gek tenslotte. En als ze het kind al terugkrijgen zullen ze tot het ventje 18 is achtervolgd worden door BJZ. En terecht. Uit de grond van mijn hart hoop ik dat deze twee wezens nooit meer een kind op deze aardkloot zullen zetten. Ze verdienen het geen van beiden en het toekomstige ongeboren kind al helemaal niet.
Ik heb niet alles terug gelezen maar is het kindje nu van je broer? Dat dat dus een reden is dat ze 'hun' kindje toch willen houden? Eigenlijk vindt ik dat ze 'hun' kindje niet terug mogen krijgen maar goed ik ga daar natuurlijk niet over. Het kindje is niet ontstaan uit liefde, is 9 maanden ongewenst geweest, word direct na de geboorte weg gegeven en in een paar dagen willen ze het terug..neem aan dat de instantie die zich hier mee bezig houd dit allemaal wel mee neemt in de beslissing?. Dat het kindje maar in een gewenst en liefdevol gezin terecht mag komen!
Over je broer en schoonzus weet ik niet zo goed wat te zeggen. Wat ik me wel afvraag is wat het nu met jou en je ouders doet? Hebben jullie al kennisgemaakt met het manneke? Kunnen jullie je broer en schoonzus uberhaupt nog aankijken?
Misschien krijgt de biologische vader wel het 'eerste recht' om te kiezen voor zijn baby?? Lijkt me wel zo eerlijk...je zou het nooit mogen afstaan zonder dat beide ouders het daar over eens zijn, vind ik dan.
Volgens mij heb je als biologische (ongetrouwde!) vader bar weinig te zeggen over je kind. Dan moet je officieel na de geboorte een rechtszaak aanspannen tegen de moeder waarbij je de vaderlijke rechten opeist. Als je getrouwd bent natuurlijk een formaliteit maar de moeder KAN dus ook niet akkoord gaan.... Ben tich benieuwd hoe zon rexhtszaak er dan ineens uit zal zien.
De biologische vader is compleet niet geïnteresseerd. Hij is nog de grootste eikel in het geheel, hij heeft niet eens overwogen om zich voor het kind in te zetten.
De biologische vader wil niets met het kindje te maken hebben.. En omdat mijn broer het erkend heeft (voordat hij wist dat het niet van hem was) is hij wettelijk gezien de vader...