hallo allemaal. mijn dochter heeft toen ze 2,5 werd een 12 insch fiets gekregen. hier fiets ze dus al erg lang op en sinds een paar maanden ook zonder zijwieltjes. de fiets staat op zijn hoogste stand maar kan nu echt niet meer en komt met der knieen tegen het stuur en dus wordt het tijd voor een mooie nieuwe nu ben ik aan het kijken voor wat maten en denk zelf aan de 16inch. nu zie ik op internet overal staat dat dit is tot maat 110? en mijn dochter zit nu in maat 110/116 en is 109cm groot. moet ik dan een 18 inch nemen??? dat is toch wel heel erg groot. ze kan al even zonder zijiwieltjes fietsen en dat op een veel te kleine fiets haha. welke zou ik nemen en wat is jullie ervaring. bedoel 12 inch is ook prima gegaan tot laat 3,5 jaar (ongveer maat 104). is 16 dan niet voldoende??
kun je het niet eens uitproberen in de winkel? en dan degene uitzoeken waar ze al wel op kan fietsen.. maar niet meteen uitgegroeid is.
ja maar willen hem geven voor sinterklaas . ja kunnen natuurlijk wel voor de lol wat rond fietsen en dan met een knipoog bestellen daar had ik nog niet aangedacht. zal het straks is overleggen
Mja wij zouden rustig zeggen "we gaan even kijken.. maar nog niet kopen hoor". Dat is ze tegen sinterklaas wel weer vergeten overigens fietst Anne nog steeds op 12" Moet wel ietsje hoger gezet worden.. hij staat nu op de laagste stand maar dankzij het mooie weer is er deze zomer gewoon weinig gefietst.
alicia zit nu met der knieen tegen het stuur en hij staat al op zijn hoogst. ook fiets ze al even zonder zijwieltjes en merk nu dat het wel moeilijk fietsen wordt nu ze amper kan sturen . ze moet dus echt een grotere fiets. zal vanavond is even met der gaan kijken hier bij halfords.
Mja toevallig had ik het gister met haar erover.. maar ze vond zijwieltjes wel zo fijn toch zei ze. zal iets zijn met dat ze laatste keer ontzettend hard gevallen is. (wat zonder zijwielen vast minder pijn had gedaan.. maar dat heeft ze zelf natuurlijk niet door.) Ze ging heel hard de brug af.. en gooide toen onderaan dr stuur om zodat ze niet de struiken in zou rijden.. Dat was een stevige buiteling dus... Gelukkig zag iemand het en gaf dr als troost een dropje dus dan moet je wel even laten zien heo stoer je bent en gewoon weer opstappen natuurlijk
haha alicia kwam er ineens zelf mee aan zetten. ze wilde wel een helm op en der kniebeschermers (van de skeelers) voor papa het ging proberen met haar. ze fietste meteen weg. ze is nu in al die tijd denk ik 3x gevallen en dan zegt ze zelf al heel stoer, blijven proberen haha. het komt allemaal vanzelf
Mja dan ga je niet zeggen dat het niet mag natuurlijk begreep van onze buurman trouwens dat ze vanzelf wil leren fietsen als ze naar school gaat. want de andere kindjes hebben dan ook geen zijwielen meer.
Mijn dochtertje is nu 110 cm en zij kan nog goed fietsen om haar 12 inch fiets. Ik denk dat de maten erg verschillen. Ik heb haar zadel niet eens ophoog gezet. Wij gaan in het voorjaar kijken voor een andere fiets (in de winter fietst ze toch niet zoveel) Ik neem haar dan wel mee zodat ze het uit kan proberen.
Wel knap zonder zijwielen! Dat doet mijn zoontje niet. Hij fietst overigens op een 12inch fietsje van Loekie en dat gaat nog wel goed eigenlijk. Misschien kunnen die hoger dan andere merken? Hij is 112 cm lang met echt lange benen. Idd even uitproberen in de winkel!
Wij zaten met hetzelfde dilemma. Bij een fietsenwinkel een tweedehands 16"en een 18" (is eigenlijk een tussenmaatje) geprobeerd en op de 18" fietste hij het gemakkelijkst. Adviseerde de verkoper uiteindelijk ook omdat zoonlief daar wat langer plezier van heeft dan van een 16". Is het een snelle groeier dan zouden we binnen 2 jaar weer terug zijn. Vond verkoper gek genoeg niet erg , maar toch voor de 18"gegaan met zadel op z'n laagst. Nu fietst meneer er kleine 2 maanden op en hebben de het zadel al omhoog moeten zetten.
mijn zoon is net 4 geworden en fietst op een 20 inch fiets maar is wel al 1m24 lang met lange benen. Met 1m09 fietste hij op een 16 inch,maar was toen net 2. Denk dat je dochtertje wel even vooruit kan met 16 inch. Mijn mannetje heeft maat 128 134 met kleding en kwam op de 20 inch uit, gewoon eens passen.
gisteren naar de halfords geweest en de 18 inch ging perfect . pakte een fiets en zeg ga ik even zitten, nou echt niet he want er zaten kleine wieltjes op haha. die man zei dat ze het beste nu een 16 kan nemen en dan met der 6 jaar een 20 inch. op die leeftijd kunnen ze vaak erg goed fietsen en op en afstappen gaat dan net wat soepeler zodat een iets te grote fiets dan geen probleem is. we gaan dus kijken voor een 16 inch fiets. ik heb verteld dat der prinsessenfiets wegging en ze was wel erg verdrietig. ik moet ze dus gelijdelijk aan omruilen met sinterklaas en hopen dat ze hemsnel vergeet maar dat zal wel goed komen
Humor, mijn dochtertje is 3,5 heeft een 12inch fiets, maar ze wil/kan nog steeds niet fietsen ze trapt alleen maar achteruit, ik weet niet of ze me aan het uitdagen is of dat ze het echt niet kan (kan ik me niet voorstellen 3 wielen kan ze ook) het frustreert me echt dat ik alle andere kindjes zie fietsen en mevr doet/kan het niet
@trotsemama: zo kon onze dochter niet steppen! wetende dat ze het prima kan... ze is alleen bang dat ze omvalt omdat hij maar 2 wielen heeft
@Saskia waarschijnlijk moet ik gewoon nog even geduld hebben ik geloof namelijk wel dat ze het kan, maar het is voor haar een spel (en sja t is natuurlijk leuk om mama te jennen haha) het steppen kon ze al toen ze 2 was dus zo zie je maar kinderen zijn zo verschillend (gelukkig maar haha)
@Trotsemama: tja ik WEET dat ze prima kan steppen.. (heb het er zien doen.. zelfs op deze 2wielstep) maar ze is gewoon bang. 3wielstep gaat ze als een trein.. en als je zegt "step maar naar mij toe" gaat ze ook met een rotvaart. maar als je er naast blijft staan durft ze niet mutsje... overigens schijnt fietsen van driewieler naar echte fiets even een trucje te zijn.. omdat de trappers bij een driewieler naar voren zitten en bij een echte fiets recht onder je billen. maarja.. onze fiets gaat gewoon achteruit als je achteruit trapt.. duidelijk genoeg
mijn dochter is van 12 inc naar 16 inc gegaan laatst ze is nu bijna 4 jaar en bij de 16 inc kan ze maar net met haar voetjes bij de grond en heeft kledingmaat 116! de verkoper zei indd tegen mij ook dat ze hier nog lang mee kan doen en ze dan gelijk daarna naar 20 inc kan en dat 18 meestal word overgeslagen! succes ermee!