Zoals ik in de vorige zonder poll al aangaf heb ik sinds 2013 geen contact meer met mijn ouders en broer, niet mijn keuze maar goed
Heb de tweede optie gestemd. Ik zie hem bijna nooit omdat hij in Utrecht woont en we zijn nou ook niet echt types die elkaar dan bijvoorbeeld gaan bellen. Maar als ik hem weer zie, is het duidelijk dat onze band heel goed is.
hier goed contact we zien elkaar niet zo vaak maar spreken elkaar wel via ons whatsappgroepje/facebook etc
Ik kan niet stemmen. Mijn optie staat er niet tussen. Wij hebben een goede en zeer dichte band. Maar er zijn ook veel irritaties over en weer wij hebben samen veel moeten door staan als kind en als volwassenen en nog. Kan met haar lezen en met haar schrijven. We zijn totaal anders zij is super netjes ik ben mevrouw chaos. Ik ben de rustigste ik moet vaak voor vrede maker spelen om andere uit de wind te halen bij haar moet redeneren en mijn mening goed onderbouwen een woord verkeerd en het is oorlog haha. Maar ik weet hoe ik het kan doen haar bespelen hoe en op welke momenten. Als ik dan toch moet kiezen kies ik voor optie een met veel haken en ogen. Als kind hadden wij al oorlog en toch hadden we elkaar als kind ook vaak veel nodig. Ze kwam altijd bij mij om bescherming ik was de sterke zus ( WAS) Nu is zij de sterkste. Of toch niet Sta op het moment dag en nacht voor haar klaar en ook altijd voor haar kinderen en dat zal zo blijven zie ons nog samen in een bejaarde huis komen maar zij op de linker gang en ik op de rechter gang....
Zowel met broer als zus een super goede band. Van jongs af aan waren wij al close. nu zijn wij alle 3 nog geen 30 maar geen ouders meer. Veel gebeurd in ons leven en daardoor nog closer geworden.
Ik heb twee broers. Een die spreek ik niet meer. En de ander heb ik een heel goede band mee. Ik stem dus op optie 1
Mijn zusje en ik zijn twee handen op een buik. Is echt een supergoede vriendin ook van mij. Samen met mijn beste vriendin en haar gaan wij ook nog eens veel met zijn drieën om. En we hebben dagelijks contact eigenlijk..
Mijn broertje woont een uur verderop, belt nooit, appt heel soms (en dat zijn dan meestal fotos), zie m alleen als ik bij mn ouders ben, praten amper, we hebben elkaar amper wat te melden. Dit is zo sinds we pubers werden (ik 25 en hij 22 nu). Het is jammer, maar niet anders. Hij praat amper, hij geeft alleen korte antwoorden op je vraag en dat is t. Met mijn dochter is ie wel gek.
Ik zie mijn broertje alleen op verjaardagen, maar soms ook daar niet meer. Hij heeft zoveel verkeerde keuzes gemaakt in alcohol, drugs en criminaliteit wat ons als gezin ook bedreigingen aan ons adres heeft opgeleverd dat ik hem laat gaan.
Ik heb niets ingevuld, omdat ik maar 1 optie kan invullen. Ik heb een broertje en daar is het contact erg goed mee. Hij komt bijna dagelijks langs. De band is dus erg goed. Op het moment heeft hij het thuis zwaar. Ik heb ook een zusje en daarmee heb ik bijna nooit contact alleen met verjaardagen of als ze iets nodig heeft. We zijn te verschillend.
Ik heb een normale band met mijn broer, we zijn niet close omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen. Maar zien we elkaar is het net als vroeger en kunnen we goed met elkaar overweg. Ik had een hele close band met mijn oudste broer die helaas in 2007 is overleden.
Ik heb 2 zusjes en we zien elkaar dagelijks. Ik heb een heel hechte band met ze, maar dat hebben we van huis uit mee gekregen. Ben namelijk ook ontzettend close met mijn ouders.
Met mijn zusje heb ik veel contact en ben ik heel close. Met mijn andere (half)broertje en (half)zusje (tweeling & andere vader) heb ik minder contact. Wel wat meer met mijn zusje maar mijn broertje spreek ik niet tot nauwelijks. Jammer..
Ik heb met al mijn broers en zussen een goede band. Ik spreek ze regelmatig en het is altijd gezellig. Mijn oudste zus is zelfs mijn beste vriendin
Ik heb voor optie 1 gekozen. Ik heb 3 zusjes waarvan ik er 2 regelamtig zie en spreek. De ander woont nu wat verder, dus die zie ik ook minder. Contact is ook altijd goed dan. Uiteraard zijn er af en toe wat irritaties, maar dat is normaal. Laatst zelfs met z'n vieren een lang weekend weggeweest. Was superleuk! Ook met de broers van mijn man (+ schoonzussen) is een erg goed contact! Ben erg blij met mijn (schoon)familie!
Mijn broer en ik waren heel close (echt twee handen op 1 buik) maar hij heeft de keuze gemaakt om met de hele familie te breken en dus geen contact meer