oogontsteking huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MvN, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo,

Gister kreeg mijn dochter oogontsteking.. alle 2 de oogjes helemaal rood, en helamaal vies. Vanacht werd ze er gillend wakker van en kreeg ik haar niet meer rustig :( dus maar even een fles gegeven. Maar nou haalde ik haar om 8uur uit bed, en er zat gewoon helemaal niks meer! Wel nog beetje rood maar verder niks. Moet ik nou nog de ha bellen of niet? Wat zouden jullie doen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    neuh, blijkbaar heeft haar lijfje het zelf al opgelost.

Hier was het vaak ook een paar dagen, en daarna weer over.
    Als het nou wel rodig blijft, kun je altijd morgen of overmorgen nog even bellen voor advies..

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dan geven ze niks ervoor moet je alleen blijven schoonmaken met water

mijn kids is het ook zo en dan een dag geen prut meer en dag later weer super veel waarbij ik om het half uur moet schoonmaken

4. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het nog een dagje aankijken. Als je prut ziet, even met een schoon watje en gekookt water (is bij een ontsteking toch beter dan kraanwater) van buiten naar binnen afvegen.

Er zijn wel druppeltjes voor op recept, maar de HA-en geven die liever niet aan kleine kindjes, omdat het beter is als het zelf geneest.
    Ik weet niet of je BV geeft, maar een druppeltje moedermelk in het oogje doet wonderen.

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik zou het nog even aankijken als het niet te erg is. En verder voorzichtig schoon maken met (afgekoeld) afgekookt water.

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ze geven er wel wat voor hoor, mijn dochter heeft het ook gehad en ze kreeg antibiotica gel wat we in haar ogen moesten doen. En we moesten het met lauwwarm water schoon maken. Kraanwater was net zo goed zij de HA.

Ik zou het ff aankijken, heeft ze vrijdag er nog geen last van gewoon zo laten.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat verschild per ha maar de meeste geven er echt niets voor omdat het ook vanzelf over gaat.
    Het moet dan wel dusdanig ernstig zijn willen ze er iets voor geven.

Op het kdv was het de regel dat kids met ontstoken ogen naar huis moest of een medicijn bij de ha moest halen.
    Menige ouder die dan belde dat ze er niets voor kregen.

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Mijn dochter kreeg er wat voor na 5 dagen, en het heeft nog 2 weken geduurd voordat het over was. Ze mocht wel naar het kdv, ze hebben het zelfs schoongemaakt.

9. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Drupje mama melk in de oogjes en het probleem lost zich vanzelf op, werkt hier hartstikke goed :D

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    moet je dat wel hebben ;)

11. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel

Wat apart zeg dat je kindje met ontstoken oogjes naar huis moeten?
    Mijn jochie heeft al vanaf de geboorte ontstoken oogjes. De ene keer gaat het een tijdje redelijk goed maar meestal zit zn oogje toch wel behoorlijk dicht. Echt zo zielig als hij 's ochtends wakker word en er eentje niet zelf open kan krijgen. Ik ben er al wel mee naar de huisarts geweest maar hij zei dat het vanzelf moet overgaan, pas als hij 1 jaar is en er nog steeds last van heeft dan word hij doorgestuurd naar het ziekenhuis om zn traanbuisjes te laten doorprikken.

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik ben op eerste paasdag naar de hap geweest. Het duurde al een paar dagen en ik zag het echt niet zitten om tot na pasen te wachten. Ze werd 's nachts ook om de 5 minuten wakker omdat haar oogjes helemaal dicht zaten met groene korstjes. Ook overdag liep het gewoon over haar wangetje. Ik kreeg gelijk een receptje mee voor druppeltjes die ik 2 maal daags in moest brengen. Een dag later zag het er al een stuk beter uit, alleen is het nu nog steeds niet helemaal over heb ik het idee.

En het schoonmaken hoefde ook niet met afgekoeld gekookt water hoor, de kwaliteit van ons kraanwater is zo goed dat dat volgens de arts niet nodig is.

Maar ik vind het wel vreemd om te lezen dat je je kindje niet mag brengen naar het kdv met ontstoken oogjes. Ik werk zelf ook op een kdv en wij maken het zelfs schoon.

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    heb je geen druppels over?
    Ik werk ook op een kdv en wij maken het ook gewoon schoon.

14. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik lees dat het bij jouw dochtertje ook wel 2 weken heeft geduurd voordat het helemaal over was. Dan wacht ik ook nog even af, wist niet dat het zo lang kon duren.

Laatst hadden we een meisje op het kdv die door de ontstoken oogjes een infectie had gekregen waar ze een kuurtje voor moest krijgen naast de druppels. Ik zou nu iedereen aanraden er niet al te lang mee door te lopen.

15. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hier worden ze ook naar huis gestuurd van het KDV. Anders heeft het ene kind na het andere er last van (zeggen ze). Ze zijn hier heel voorzichtig geworden na een niet zo goede afloop bij een kindje, de details ken ik niet.

De huisarts doet hier in principe niets als dat niet nodig is. Toch zijn we nu aan het druppelen met gel. Het duurt te lang zonder verbetering eerder verslechtering en hij heeft meer ziekteverschijnselen waar hij nu tegen moet vechten, o.a. de 6e ziekte.

16. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    In totaal heeft ze er 2,5 week mee gelopen. Maar ik moest doorgaan tot 2 a 3 dagen tot het over was.
    Misschien ben je te vroeg gestopt met de druppels?!

17. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Een tip die ik van de huisartsassistente kreeg: schoonmaken met het bekende afgekoelde gekookte water mét wat babyshampoo erbij!

18. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    ben "blij" te lezen dat veel babies hier last van hebben. Dacht echt dat me dochtertje de enige was...

Bij haar komt het en gaat weer weg en dan is het weer terug. De ene keer heftiger dan de andere keer.... HA geeft niets ervoor. idd schoonmaken met watje en water... tot nu toe zie ik niet echt verbetering...
    Zal eens kijken of mijn borstmelk wonderen verricht...lol

19. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    finn heeft nu ruim 2 weken al ontstoken ookgjes, sinds vorige week een zalfje gekregen. het is wel stukken minder, maar nóg niet helemaal over.
    Bij ons kdv moeten kindjes ook naar huis als ze een oogontsteking hebben, mits ze dus behandeld worden met een zalfje. Ze maken de oogjes ook gewoon schoon hoor!

20. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    hi hi blijf het apart vinden als kindjes dan niet naar het kdv kunnen. Mijn jochie heeft al ruim 5,5 mnd steeds onstoken oogjes... dan kon ik hem dus nooit brengen als hij naar een kdv zou gaan...

Deel Deze Pagina